2012
Onze plek
Augustus 2012


Onze plek

Waarom beproevingen?

We vragen ons vaak af waarom we problemen hebben, ook al onderhouden we de geboden en leven we naar het evangelie. We moeten niet vergeten dat we naar deze aarde zijn gekomen om beproefd te worden. Wanneer we de beproevingen overwinnen en onze hemelse Vader door onze keuzes laten zien dat we Hem liefhebben, zegent Hij ons zodat de Geest van de Heer in ons gezin zal heersen.

Kahellyn V. (onder), Venezuela

Plicht jegens God

Ik heb steeds aan mijn onderscheiding Plicht jegens God gewerkt, toen ik nog in Venezuela woonde en ook toen we met ons gezin naar China verhuisden.

Het programma Plicht jegens God is echt geïnspireerd. Als jongeman leer je geweldige dingen die je de rest van je leven kunt toepassen door aan de doelen in het programma te werken. Je leert in geestelijk, stoffelijk en lichamelijk opzicht, en nog veel meer.

Serieus aan die doelen werken is zeker de moeite waard. Ik ben er een beter mens door geworden, mijn getuigenis van het evangelie van Jezus Christus is erdoor gegroeid en ik ben beter voorbereid om het Melchizedeks priesterschap te ontvangen en op zending te gaan. Het is fijn om te weten dat ik in de toekomst een goed voorbeeld voor mijn kinderen kan zijn.

Jonathan A., China

Mijn lievelingstekst

1 Nephi 3:7

Deze Schrifttekst versterkt mijn geloof omdat Nephi tijdens beproevingen laat zien dat hij nog steeds gehoorzaamt en doet wat de Heer van hem verlangt. En onze hemelse Vader zegent hem daarvoor.

Kaila T. (boven), Filipijnen

Persoonlijke vooruitgang

Op 27 februari 2011 ontving ik mijn onderscheiding Voorbeeldige jongevrouw. Ik ben blij dat ik het programma Persoonlijke vooruitgang heb voltooid, dat ik zuiver en rein ben gebleven, en dat ik mijn medaillon met gepaste trots kan dragen. Ik weet dat de jongevrouwenorganisatie ons helpt om vooruitgang te maken en ons op een huwelijk in de heilige tempel voor te bereiden. Ik ben mijn hemelse Vader dankbaar voor deze organisatie. Ik heb een van mijn doelen bereikt door mijn medaillon te verdienen, en ik weet dat ik nog veel goeds in het werk van de Heer kan doen.

Katherine M., Venezuela

Een eigen getuigenis krijgen

Ik ben in de kerk geboren en had niet echt een getuigenis, tot ik met zuivere bedoelingen in de Schriften ging lezen. Ik las niet alleen de woorden op papier, maar zocht naar de diepere betekenis ervan. Bij het lezen van 3 Nephi 11:3 verplaatste ik me in de schoenen van het volk. Die Schrifttekst en de daaropvolgende verzen grepen me aan. Vanaf die tijd ben ik in de Schriften blijven lezen en oprecht gaan bidden, waardoor mijn getuigenis is gegroeid.

Ryan R., Washington (VS)