Liahona
Absalom Leman getuigt na twee jaar zending in het Duitstalig zendingsgebied Alpenlanden
Februari 2024


Absalom Leman getuigt na twee jaar zending in het Duitstalig zendingsgebied Alpenlanden

Ik ben dankbaar voor deze twee jaar zending. Het mooiste aan de zending is het leerproces. Ik heb geleerd over de liefde van God, de leiding van de Heilige Geest, het gebed en de vreugde die het evangelie brengt.

Gods liefde voor ons is het belangrijkste. Hij heeft ons veel mogelijkheden gegeven om die liefde te voelen. Liefde is de sleutel tot verandering. Met Gods liefde kun je veel bereiken. God wil dat we bij Hem terugkeren.

Ik ben dankbaar voor de gave van de Heilige Geest. De Heilige Geest is een collega en vriend, geeft antwoord op vragen en biedt troost. Geestelijke ingevingen herkennen en ernaar handelen is een leerproces. Ik heb tijdens mijn zending geleerd om geestelijke ingevingen altijd op te volgen en dit heeft me veel vreugde gebracht. Ik had een heel mooie ervaring waarbij de ingeving om een zekere man uit te nodigen voor een conferentie leidde tot een mooi bekeringsverhaal. Zulke ervaringen hebben mijn getuigenis opgebouwd.

Ik heb genoten van de kans om te leren over het belang van het gebed. Het gebed was een kans om alles te vertellen aan God. Ik deelde mijn zorgen en dankbaarheid. Ik kreeg antwoord op concrete vragen, zoals wie we konden aanspreken of welk thema we het best konden bespreken tijdens een les. De herstelling van de Kerk van Jezus Christus is zelfs gestart met een gebed vanuit het verlangen om de waarheid te weten en het vertrouwen dat er een antwoord zou komen.

Het evangelie is heel mooi. Ik heb de waarheid gevonden. De waarheid is hier. We zijn allemaal kinderen van God. Het Boek van Mormon biedt veel kracht en macht. Dagelijkse Schriftstudie kan iemand veranderen. De Schriften (het Boek van Mormon en de Bijbel) bevatten de waarheid.

We kunnen veel verschil maken door een goed voorbeeld te zijn voor elkaar. Als je bij de doop een verbond hebt gesloten, vertegenwoordig je de Heer. Houd die belofte altijd in gedachten.

Een zending is iets heel moois. Het verandert je. Grijp de kans om een zending te vervullen als je kunt. Je leert van de Heer en de kerk te houden. Je leert van mensen te houden.

Deel het evangelie met anderen. Deel die kans op vreugde met anderen.