2017
Sådan fortæller man om evangeliet
January 2017


Svar fra Kirkens ledere

Sådan fortæller man om evangeliet

Fra en tale ved aprilkonferencen 2000.

Billede
Sharing the gospel

Vi behøver ikke at undskylde for vores tro eller holde os tilbage fra at tale om det, vi ved er sandt. Men vi kan fortælle om det i en ånd af kærlig forståelse – frygtløst og tillidsfuldt med øjet alene henvendt på Guds ære – uden at presse dem, der lytter, eller føle, at vi ikke lever op til vores pligt, hvis de ikke straks godtager, hvad vi tror på.

Når vi har Helligåndens ledsagelse, kan vi gøre enkle ting for at fremme en bedre forståelse af evangeliet blandt de mindre aktive medlemmer af Kirken og for dem, der ikke deler vores tro. Der er ikke brug for noget nyt program for at gøre dette. Vi har ikke brug for en håndbog eller en kaldelse eller et oplæringsmøde. Der er blot brug for, at gode medlemmer af Kirken lærer at stole på Helligåndens kraft, og, at de med denne kraft, rækker ud og påvirker tilværelsen for vor Faders børn. Der er ingen større tjeneste, vi kan gøre, end at dele vores personlige vidnesbyrd med dem, som mangler forståelse af Jesu Kristi gengivne evangelium.

Så, brødre og søstre, er vi klar til at gøre noget? Kan hver enkelt af os i dag beslutte os for at øge vores personlige åndelige forberedelse ved at søge Helligåndens vejledning og dernæst med hans kraft som vores følgesvend velsigne flere af vor Faders børn med en forståelse og kundskab om, at Kirken er sand?

Jeg vidner om, at Frelseren lever, og at han vil velsigne enhver af os, hvis vi vil gøre alt, vi kan for at fremme hans kirkes store værk. Må vi hver især beslutte os for at gøre noget mere.