2021
Pelastussuunnitelma ja Herraan luottaminen
Heinäkuu 2021


Vanhemmille

Pelastussuunnitelma ja Herraan luottaminen

Kuva
mother sings and does actions with her children

Rakkaat vanhemmat

Seuraavien artikkelien ja niissä olevien kuvien avulla voitte aloittaa perheenne kanssa keskusteluja ja auttaa perheenjäseniä ymmärtämään tärkeitä aiheita, kuten pelastussuunnitelmaa, kirkon historiaa ja Herraan luottamista.

Evankeliumiaiheisia keskusteluja

Pelastussuunnitelma

Opeta lapsillesi pelastussuunnitelmaa hyödyntämällä artikkelia ”Evankeliumin perusasioita” sivulla 6. Keskustelkaa siitä, miten tieto pelastussuunnitelmasta siunaa sinua ja perhettäsi. Voisit pyytää lapsiasi piirtämään kuvia pelastussuunnitelmasta ja pyytää jokaista lasta selittämään eri osan pelastussuunnitelmasta.

Kirkon historian tutkimisen siunaukset

Kun luette sivulla 30 olevaa artikkelia, keskustele lastesi kanssa siitä, miten hekin voivat saada vahvemman todistuksen oppimalla lisää kirkon historiasta. Mitä kirkon historian tapahtumia tai kokemuksia voisit kertoa perheellesi, jotta heidän olisi helpompi kohdata koettelemuksensa uskon avulla?

Luottakaa Herraan

Lue veli Milton Camargon kokemus sivulta 39. Kun keskustelet siitä lastesi kanssa, voisit kysyä heiltä: Miten lähetyssaarnaaja osoitti luottavansa Jumalaan? Miten sinä osoitat luottavasi Herraan? Millä eri tavoin sinua on siunattu luottaessasi Jumalaan?

Väkivaltaan puuttuminen

Hyödynnä sivulta 20 alkavan artikkelin ideoita ja opettele tunnistamaan väkivalta ja estämään se sekä opeta lapsia suojelemaan itseään.

Hauskaa opiskelua perheen kanssa

Minä johdatan teitä

Oppi ja liitot 78:17–18

Herra johdattaa meitä, kun kuuntelemme Häntä Hänen profeettojensa kautta. Maailman viestit voivat kuitenkin olla ristiriitaisia ja hämmentäviä. Leikkikää yhdessä perheenä leikkiä ”Tee niin kuin minä teen, älä niin kuin minä sanon”, jonka säännöt ovat seuraavat:

  1. Valitkaa yksi henkilö ohjaajaksi.

  2. Ohjaaja käskee tehdä jotakin mutta tekee samalla itse jotakin muuta. Ohjaaja esimerkiksi sanoo ”Taputa käsiä” mutta koskettaa sen sijaan omaa käsivarttaan.

  3. Perheenjäsenten tulee tehdä niin kuin ohjaaja tekee, ei niin kuin hän käskee.

  4. Leikkikää leikkiä useita kierroksia ja vaihtakaa ohjaajaa välillä.

Keskustelu: Oliko teistä vaikea matkia ohjaajaa? Joskus maailmasta tulevat ohjeet voivat olla hämmentäviä, mutta Herran käskyt ovat selviä. Mitä voimme tehdä kuunnellaksemme Herraa, kun Hän johdattaa meitä?