2021
Det er det værd! Templet er en livsændrende velsignelse
Oktober 2021


Kun digitalt: Unge Voksne

Det er det værd! Templet er en livsændrende velsignelse

Under COVID-19-pandemien mødte min forlovede og jeg en masse modstand med hensyn til at komme i templet, og jeg begyndte at spekulere på, om vi nogensinde ville kunne komme ind.

Billede
et ungt gift par uden for et tempel

Modelfoto

Min mand og jeg havde svært ved at blive gift i templet – og det var ikke fordi, vi ikke ville! Der var mange ting, der forhindrede os i at indgå denne hellige pagt.

Men under denne rejse med modgang, vækst og kærlighed har jeg fået et større vidnesbyrd om templet og de velsignelser, som det hellige sted kan bringe ind i vores liv.

Så mange tilbageslag

Det var en vanskelig tid, kort tid efter vi var blevet forlovet. I et stykke tid forhindrede en masse uheldige omstændigheder os i at gå videre med at indgå ægteskab i templet. Så efter hvad der virkede som en evighed, kunne vi endelig fastsætte vores begavelses- og beseglingsdatoer til maj 2020. Næsten alt var planlagt. Nu var tiden endelig inde!

Men så blev verden ramt af COVID-19-pandemien, og vores land, Sydafrika, blev lukket helt ned.

Endnu en gang blev templet og vores ægteskab udsat.

Jeg begyndte at tro, at jeg aldrig ville kunne komme i templet. Jeg spekulerede på, om det var umagen værd. Min mand og jeg havde stadig ikke engang modtaget vores begavelse, og jeg følte mig modløs, fordi det stadig ikke lod sig gøre, efter at jeg det meste af mit liv havde forberedt mig på at blive værdig til at komme i templet.

Så jeg tænkte på alt det, som profeter havde lært mig om vigtigheden af at komme i templet og de mange velsignelser, vi modtager, når vi indgår pagter med Herren. Præsident Russell M. Nelson har sagt, at »de største fordele ved medlemskab af Kirken kun kan opnås gennem templets ophøjende ordinancer.«1

Så jeg var stadig fast besluttet på at komme, når tiden var inde.

Værd at vente på

I løbet af de næste par måneder fastede, bad og udviste min mand og jeg tro på, at vi ville forblive værdige og få mulighed for at blive gift i templet. Og som et mirakel blev templet i Johannesburg i Sydafrika i september 2020 delvist åbnet, så min mand og jeg kunne modtage vores begavelse.

Ingen ord kan udtrykke, hvor meget tættere jeg følte mig på min himmelske Fader og Frelseren inden for templets mure. Det var et åndeligt intimt øjeblik, som jeg aldrig vil glemme. Og det var ventetiden værd.

Snart derefter kunne min mand og jeg endelig blive beseglet for tid og al evighed i Herrens hus.

Vores beseglingsdag var så hellig. Vi var det eneste par i templet på det tidspunkt, der indgik denne evige pagt med hinanden og Herren. Jeg var ovenud lykkelig. Jeg følte det, som om Frelseren sad ved siden af os begge og sagde: »Jeg er tilfreds med jeres tro – endelig klarede I det!«

Og vi glæder os til at begynde en ny rejse sammen, hvor vi kan vende tilbage til templet igen og igen.

Tempelvelsignelser

Selv om templerne ikke er let tilgængelige for os alle, kan vi, når vi prioriterer at besøge Herrens hus og stræber efter at forblive værdige til en tempelanbefaling, byde velsignelser ind på alle områder af vores liv.

Som ældste Quentin L. Cook fra De Tolv Apostles Kvorum har sagt: »Jeg beder til, at vi alle vil ære Frelseren og foretage enhver nødvendig ændring for at se os selv i hans hellige templer. Vi kan ved at gøre det opfylde hans hellige hensigter og forberede os selv og vores familie på alle de velsignelser, Herren og hans kirke kan skænke os i dette liv og i evigheden.«2

Når jeg tænker på mine tempelpagter eller besøger templet, føler jeg mig tættere på min himmelske Fader og Jesus Kristus og er i stand til at give slip på det, der hører verden til, og byde fred ind i mit liv. På grund af templets velsignelser har min mand og jeg kunnet se tilbage og se vor himmelske Faders hånd lede vores liv, og det har øget vores tro på, at han vejleder os hver dag.

Jeg er taknemlig for tempelbegavelsen, som hjælper os med at forstå, hvordan vi skal vende tilbage til vor himmelske Fader, og for muligheden for at blive beseglet for evigt til dem, vi elsker – en ubeskrivelig velsignelse, som vi har fået på grund af Jesu Kristi forsoning.

Vi kan alle være værdige til disse velsignelser, når vi forbereder os og følger Frelserens eksempel – uanset hvilke udfordringer eller tilbageslag, der måtte komme.

Det er umagen værd at nå hertil. Tro mig.

Noter

  1. Russell M. Nelson, »Endure and Be Lifted Up«, Ensign, maj 1997, s. 72.

  2. Quentin L. Cook, »Se jer selv i templet«, Liahona, maj 2016, s. 100.