2023
Védelem egy sziklaomlás során
2023. június

Nyomtatásban nem jelenik meg

A szerző az Amerikai Egyesült Államokban, Washington államban él.

Amikor az autónk elkezdett megállíthatatlanul a sziklafal szalagkorlátja felé sodródni, a Lélek váratlan késztetéssel áldott meg engem.

Kép
karok egy autó kormánykerekén

Ellátogattunk a Yellowstone Nemzeti Parkba a lányommal és a családjával, és a napot kirándulással töltöttük. Esős idő volt, de nem hagytuk, hogy ez a kedvünket szegje. A nap nagy részében a lányom vezetett, de az este végén késztetést éreztem arra, hogy én legyek az, aki visszavezet a szállásunkra.

Nem volt világos számomra, hogy miért kell nekem vezetnem, de mindig igyekszem követni a Szentlélek késztetéseit, amikor megkapom őket. Ahogy Joseph Smith tanította: „Légy óvatos, hogy a kis, halk hangot el ne távoztasd; az fogja [neked] megtanítani, hogy mit tégy és merre menj”1.

Besötétedett, és az eső hevesen zuhogni kezdett. A semmiből valami megjelent az autónk előtt. Nem voltam benne biztos, hogy mi az, de közel volt. Tudtam, hogy neki fogunk menni. Felismertem, hogy a sziklafal egy darabja szakadt le és gördült ki elénk az útra. Amilyen gyorsan csak tudtam, megpróbáltam kikerülni szikladarabot, de túl közel volt, és nekiütköztünk.

A lendület felugratott minket a sziklára, ami miatt az autó megbillent és két kerékre állt. Megpróbáltam megállni, de a gázpedál beragadt. Továbbra is gyorsan haladtunk előre, mint egy két keréken repülő országúti rakéta. Abban a pillanatban ráébredtem, hogy egy sziklaszirt felé haladunk, amely a Yellowstone-folyó felett magasodott. Elvesztettem az irányítást a jármű felett, és tudtam, hogy mi vár a korlát túloldalán, ha nem tudunk megállni előtte.

Abban a pillanatban elmondtam egy csendes imát: „Atyám, kérlek, segíts megmenteni a családomat!” A Szentlélek hirtelen arra késztetett, hogy állítsam le a motort. Ez azt követelte tőlem, hogy az egyik kezemet vegyem le a kormányról, de mind a két kezemre szükségem volt, hogy irányítani tudjam az autót. Arra gondoltam, nem engedhetem el. Vigasztaló sugallatot éreztem a Szentlélektől: „Minden rendben. Segíteni fogok. Állítsd le a motort.” A kulcshoz nyúltam és levettem a gyújtást. Amikor az autó lassítani kezdett, újra tudtam kormányozni, és az úton maradtunk.

Tudom, hogy a Szentlélek késztetése vezetett arra, hogy leállítsam a motort. Olyan volt, mintha angyalok tartották volna a kormányt, hogy le tudjam venni a kezemet, és leállíthassam az autót. Tudom, hogy Mennyei Atya és a Szentlélek segített nekem azon az éjszakán. Nagyon hálás vagyok az evangéliumért az életemben, mert az tette lehetővé számomra, hogy felkészült legyek a minket biztonságba vezető késztetések befogadására.

Jegyzet

1. Brigham Young in Az egyház elnökeinek tanításai: Ezra Taft Benson [2014]. 170.