2023
Osallistuminen pelastuksen ja korotuksen työhön – viimeaikaisia sanomia profeetoilta, apostoleilta ja muilta kirkon johtohenkilöiltä
Syyskuu 2023


Julkaistaan vain sähköisenä

Osallistuminen pelastuksen ja korotuksen työhön – viimeaikaisia sanomia profeetoilta, apostoleilta ja muilta kirkon johtohenkilöiltä

Katso, mitä kirkon johtohenkilöt ovat viime aikoina opettaneet sosiaalisessa mediassa pelastuksen ja korotuksen työstä.

Kuva
Nainen koskettaa Vapahtajan viitan tupsua

Nainen koskettaa Vapahtajan viitan tupsua, Judith Mehr

”Tämän palautetun kirkon opin ja menettelytapojen tarkoituksena”, sanoi presidentti Dallin H. Oaks, ensimmäinen neuvonantaja ensimmäisessä presidenttikunnassa, ”on valmistaa Jumalan lapsia pelastukseen selestisessä valtakunnassa ja korotukseen sen korkeimmassa asteessa.”1 Puhumme usein tästä työstä – pelastuksen ja korotuksen työstä – mutta mitä se tarkoittaa?

”Kun tulemme Kristuksen luokse ja autamme muita tekemään samoin, me osallistumme Jumalan johtamaan pelastuksen ja korotuksen työhön. Tätä työtä ohjaa kaksi suurta käskyä: rakastaa Jumalaa ja rakastaa lähimmäisiämme (ks. Matt. 22:37–39). – –

Pelastuksen ja korotuksen työ keskittyy neljään Jumalan antamaan vastuuseen. – –

  • Elämme Jeesuksen Kristuksen evankeliumin mukaan.

  • Huolehdimme avun tarpeessa olevista.

  • Kutsumme kaikkia ottamaan vastaan evankeliumin.

  • Yhdistämme perheitä iankaikkisuudeksi.”2

Lue, mitä kirkon johtohenkilöt ovat viime aikoina kertoneet sosiaalisessa mediassa siitä, miten voimme elää, huolehtia, kutsua ja yhdistyä.

Rukoile ohjausta avun tarpeessa olevien auttamiseksi

Kuva
Presidentti Russell M. Nelson

”Tänä kansallisena rukouspäivänä olen pohtinut ilmauksen ’ajatuksissa ja rukouksissa’ kehittyvää merkitystä yhteiskunnassamme. Monille tämä on edelleen vilpitön surunvalittelujen ja huolen ilmaus. Toiset taas pitävät sitä näkyvänä toimimisen puutteena murhenäytelmän edessä.

Uskon vakaasti, että avun tarpeessa olevien puolesta rukoileminen miellyttää Jumalaa. Itse asiassa Hän käskee meitä kääntymään Hänen puoleensa ja rukoilemaan muiden puolesta! Oma henkilökohtainen kokemukseni kuitenkin on, että kun pyydän Jumalalta rukouksessa ohjausta siihen, mitä voin tehdä palvellakseni, kohottaakseni, rakastaakseni ja tukeakseni apua tarvitsevia, Hän vastaa näihin rukouksiin erityisillä ja yksinkertaisilla asioilla, joita voin tehdä siunatakseni yhtä Hänen lapsistaan.

Kutsun sinua pohtimaan, miten ajatuksesi ja rukouksesi voivat käynnistää sen, että Jumala innoittaa ja ohjaa sinua ystävällisiin, myötätuntoisiin ja anteliaisiin tekoihin. Mieti, kuinka paljon hyvää voisit tehdä maailmassa – ja omassa perheessäsi, koulussasi ja työpaikallasi. Kun pyrimme olemaan Hänen parantavia ja auttavia käsiään, me varmasti korotamme Herraa.”

Presidentti Russell M. Nelson, Facebook, 5. toukokuuta 2022, facebook.com/russell.m.nelson

Anna anteeksi muille ja näe heidät veljinä ja sisarina

Kuva
Presidentti Russell M. Nelson

”’Isä, anna heille anteeksi. He eivät tiedä, mitä tekevät.’ (Luuk. 23:34.)

Nämä sanat, jotka Vapahtaja Jeesus Kristus lausui riippuessaan ristillä, antavat meille mallin, jota noudattaa omassa elämässämme. Hän opetti meitä rakastamaan vihamiehiämme, siunaamaan niitä, jotka meitä kiroavat, ja jopa rukoilemaan niiden puolesta, jotka vahingoittavat meitä.

Kun päätämme antaa anteeksi muille, me sallimme Herran poistaa myrkyn sielustamme. Annamme Hänen tyynnyttää ja pehmentää sydämemme, jotta voimme nähdä muut, varsinkin ne, jotka ovat tehneet meille vääryyttä, Jumalan lapsina sekä veljinämme ja sisarinamme.

– – Kutsun sinua harkitsemaan rukoillen, onko joku, jolle sinun pitäisi antaa anteeksi tai jolta sinun pitäisi pyytää anteeksi. Lupaan, että Vapahtaja vapauttaa sinut vihasta, katkeruudesta ja tuskasta. Rauhan Ruhtinas antaa sinulle rauhan.

– – Kääntykäämme ylösnousseen Herran puoleen, sillä Hän auttaa meitä kokemaan anteeksiantamisen ilon ja ihmeen.”

Presidentti Russell M. Nelson, Facebook, 2. huhtikuuta 2023, facebook.com/russell.m.nelson

Jaa valoasi

Kuva
Vanhin Dieter F. Uchtdorf

”Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen Kirkon nuorena aikuisena jäsenenä saatat kokea hetkiä, jolloin mietit, mitä voit tehdä vaikuttaaksesi maailmaan. Opin jo varhain, että jos haluaa muuttaa maailmaa, pitää ensin muuttaa itseään.

Rakastan Gordon B. Hinckleyn kokemusta, kun hänen ollessaan nuori lähetyssaarnaaja hänen isänsä sanoi hänelle: ’Unohda itsesi ja käy työhön.’ Maailma tarvitsee intoasi, energiaasi, uskoasi, todistustasi. On monia tapoja, joilla voit jakaa valoasi ja tehdä maailmasta paremman paikan. – –

Riippumatta siitä, miten päätät jakaa saamaasi valoa, muut hyötyvät kokemuksistasi. Pääset lähemmäksi Vapahtajaa, kun osallistut myönteiseen toimintaan ja palvelet muita. Lupaan, että se muuttaa sinut ja maailman paremmaksi.”

Vanhin Dieter F. Uchtdorf, Facebook, 3. helmikuuta 2023, facebook.com/dieterf.uchtdorf.

Tiedostakaamme vastuumme

Kuva
Vanhin Dieter F. Uchtdorf

”Perheeni on ollut pakolaisena kahdesti. Ensimmäisellä kerralla olin vain 4-vuotias. Toisella kerralla olin 11-vuotias. Mietin tätä, kun minulla oli etuoikeus puhua myöhempien aikojen pyhien sotilas- ja laitospapeille eri puolilta maailmaa. – – 

Sydämeni on täynnä surua, kun ajattelen maailmanlaajuista pakolais- ja siirtolaisvirtaa sekä monien perheiden ja viattomien lasten kärsimystä. He ovat veljiämme ja sisariamme. Meidän pitäisi olla tietoisia vastuistamme kristittyinä. 

Maan lakeja on noudatettava, ja lakien on myös kuvastettava halukkuuttamme kristittyinä auttaa köyhiä ja apua tarvitsevia, olla halukkaita suremaan heidän kanssaan, lohduttamaan heitä, rukoilemaan heidän kanssaan, jakamaan auliisti varojamme ja mahdollisuuksiamme heidän kanssaan ja todellakin olemaan heidän ystäviään. 

Sitoutuminen tällaiseen palvelemiseen ilmaisee parhaiten Kristuksen puhdasta rakkautta lähimmäisiämme kohtaan. Kristuksen kaltainen myötätunto ja empatia lähimmäisiämme kohtaan muuttaa meitä. Se tuo myönteisen muutoksen maailman tulevaisuuteen. Se, että haluamme auttaa ja että autamme jotakuta, joka on sairas, nälkäinen tai vaikeuksissa, tuo rauhaa omaan elämäämme. Tämä siunaa yhteisöänne ja tuo Kristuksen rauhan maailman kansakunnille. Siksi jokainen päivä voi olla ja sen pitäisi olla uusi alku.”

Vanhin Dieter F. Uchtdorf, Facebook, 10. lokakuuta 2021, facebook.com/dieterf.uchtdorf.

Anna rakkauden olla motivaatiosi

Kuva
Vanhin David A. Bednar

”Kun on kyse evankeliumista kertomisesta, ’rakastamisen, kertomisen ja kutsumisen’ yksinkertainen malli tuo suurempaa huomiota Herran työn kaikkiin osa-alueisiin. Elämällä luontevasti näiden evankeliumin perustavanlaatuisten periaatteiden mukaan me pystymme auttamaan muita tulemaan Kristuksen luo liittojen solmimisen ja pitämisen kautta. Emme ehkä edes käsitä kertovamme evankeliumista, koska kertominen ja kutsuminen ovat luonnollinen osoitus aidosta rakkaudestamme muita kohtaan. Se on yksinkertaisesti osa sitä, millaisia me olemme! 

Pyhissä kirjoituksissa sanotaan, että ’rakkaus on kärsivällinen’ ja ’kaiken se kärsii’ (1. Kor. 13:4, 7). Rakkaudella ei ole aikataulua eikä päättymispäivää. Kun kertomisemme ja kutsumisemme vaikuttimena on rakkaus, meistä ei tule kärsimättömiä. Me jatkamme yrittämistä ja luotamme Herraan, kun käännymme muiden puoleen.”

Vanhin David A. Bednar, Facebook, 2. elokuuta 2021, facebook.com/davida.bednar.

Edistä Isän onnensuunnitelmaa

Kuva
Vanhin Quentin L. Cook

”Monet tätä lukevista ovat osa Z-sukupolvea. Olette kasvaneet niin, että teillä on luonnostaan tietoa internetistä, älylaitteista, sosiaalisesta mediasta ja muusta niihin liittyvästä tekniikasta, jonka opettelemiseen meidän vanhempien sukupolvien on täytynyt nähdä vaivaa. Teille ’tykkääminen’, ’jakaminen’ ja ’yksityisviestittely’ ovat yhtä yleisiä kuin soittaminen, koputtaminen ja kirjeen kirjoittaminen teitä edeltäville sukupolville. Mutta sen lisäksi, että teillä on laaja tietämys teitä ympäröivästä digitaalisesta maailmasta, teillä on hallussanne jotakin vieläkin suurempaa – teillä on perusta, jonka avulla voitte olla kaikkien aikojen kyvykkäin sukupolvi edistämään taivaallisen Isämme onnensuunnitelmaa kaikille Hänen lapsilleen. Me tarvitsemme teidän apuanne.

Esitän teille kutsun – –: Muistakaa, että valinnoillanne on merkitystä. Kun teette päivittäin valintoja seurata Jeesuksen Kristuksen esimerkkiä, te saatte menestystä, koette onnellisuutta ja löydätte tarkoituksen, joka siunaa elämäänne uskomattomilla tavoilla.”

Vanhin Quentin L. Cook, Facebook, 26. tammikuuta 2023, facebook.com/quentin.lcook.

Valmistaudu astumaan Herran huoneeseen

Kuva
Vanhin D. Todd Christofferson

”[Liberian Monrovian temppelin] rakentaminen ei ole vielä alkanut, mutta kerroin Liberiassa suurelle kuulijakunnalle, että henkilökohtaisen temppeliin valmistautumisen aika alkaa nyt. 

Aikaisemmin henkilöt, jotka valmistautuivat palvelemaan Herran huoneessa, saattoivat miettiä, millainen uhrilahja heidän pitäisi antaa päästäkseen sisään tähän pyhään huoneeseen.

Kuitenkin nykyään kirkon jäsenten Liberiassa – kuten myöhempien aikojen pyhien kaikkialla maailmassa – on määrä seurata Jeesuksen Kristuksen esimerkkiä ja uhrata ’särkynyt sydän ja murtunut mieli’ (3. Nefi 9:20). Ne meistä, jotka keskittyvät valmistautumaan tällä tavalla, ovat pyhempiä ihmisiä, koska meillä on mahdollisuus osallistua temppelipalveluun.”

Vanhin D. Todd Christofferson, Facebook, 10. maaliskuuta 2023, facebook.com/dtodd.christofferson.

Osoita suurta uskoa ja rohkeutta

Kuva
Vanhin Neil L. Andersen

”Olen ollut hyvin vaikuttunut nuorista aikuisista ja nuorista, joita olen tavannut täällä [Tokiossa]. Japani on 125 miljoonan asukkaan maa. Vain 1 % väestöstä on kristittyjä, ja alle 10 % kristityistä on kirkkomme jäseniä. Vaatii suurta uskoa ja rohkeutta elää Jeesuksen Kristuksen seuraajana ja kertoa uskostaan muille.

Puhuin heille siitä, että he kertoisivat avoimesti, että he uskovat ja seuraavat Jeesusta Kristusta. Ilmaisin heille rakkautta, jota tunnemme heitä kohtaan ja sitä kohtaan, millaisia he ovat. Kerroin heille, että Herra tarvitsee heitä, jotta Jeesuksen Kristuksen uskollisia opetuslapsia on tämän hyvin kauniin ja vaikuttavan kansan keskuudessa.”

Vanhin Neil L. Andersen, Facebook, 27. toukokuuta 2022, facebook.com/neill.andersen.

Rakasta Jumalaa

Kuva
Vanhin Ronald A. Rasband

”Jakeessa Joos. 22:5 esitetään neljä erillistä askelta, jotka opettavat meille, kuinka voimme rakastaa Jumalaa ja täyttää ensimmäisen suuren käskyn:

  • Kulkekaa aina Hänen teitään. Me kuljemme Hänen teitään, kun huolehdimme asioista, joista Hän huolehtii. Hän huolehtii sinusta, joten miksi mekin emme huolehtisi Hänen lapsistaan?

  • Noudattakaa Hänen käskyjään. Presidentti Russell M. Nelson on opettanut: ”Jumalan lakien vaikuttimena on pelkästään Hänen ääretön rakkautensa meitä kohtaan ja se, että Hän haluaa meistä tulevan kaikkea sitä, mitä meistä voi tulla” (”The Love and Laws of God”, Brigham Youngin yliopiston hartaustilaisuus, 17. syyskuuta 2019, speeches.byu.edu).

  • Pysykää Hänelle uskollisina Kun pysytte uskollisina Jumalalle, te pysytte lähellä Häntä ja voitte kuulla Häntä paremmin.

  • Palvelkaa Häntä koko sydämestänne ja koko sielustanne. Perheeni ja kirkon palveleminen on ollut yksi suurimmista siunauksista, jotka ovat muovanneet minua.

Sitoutukaa nyt rakastamaan Jumalaa. Lupaan, että kaikki muu järjestyy, jos asetatte Hänet ensimmäiseksi. Jumalan rakastaminen on avain onnellisuuteen ja valmistaa teitä kohtaamaan kaiken, mitä eteen tulee.”

Vanhin Ronald A. Rasband, Facebook, 13. helmikuuta 2022, facebook.com/ronaldarasband.

Tiedä, että Jeesus Kristus on mukana Hänen työssään

Kuva
Vanhin Dale G. Renlund

”Yksi Jeesuksen Kristuksen evankeliumin palautuksen keskeisistä periaatteista on, että Hän on läheisesti mukana pelastuksen työssä.”

Vanhin Dale G. Renlund, Facebook, 2. maaliskuuta 2021, facebook.com/DaleGRenlund.

Vaella hyvää tehden

Kuva
Vanhin Dale G. Renlund

”Se, kuinka suhtaudumme etua tai haittaa tuoviin tekijöihin, on osa elämän koettelevuutta. Meitä ei tuomita niinkään sen perusteella, mitä sanomme, vaan sen perusteella, kuinka kohtelemme haavoittuvia ja vähäosaisia. Myöhempien aikojen pyhinä me pyrimme noudattamaan Vapahtajan esimerkkiä ja tekemään hyvää. Me osoitamme rakkautemme lähimmäisiämme kohtaan pyrkimällä varmistamaan taivaallisen Isän kaikkien lasten arvokkuuden. Kun meistä tulee enemmän Vapahtajan kaltaisia, me omaksumme enemmän myötätuntoa, ymmärrystä ja rakkautta.”

Vanhin Dale G. Renlund, Facebook, 19. heinäkuuta 2021, facebook.com/DaleGRenlund.

Tule sukupolvia yhdistäväksi lenkiksi suvussa

Kuva
Vanhin Gerrit W. Gong

Tulkoon meistä uskollamme Jeesukseen Kristukseen sukupolviamme yhdistävä lenkki. Olkaamme yhteydessä esivanhempiimme ja siunatkaamme nykyisiä ja tulevia perheitämme – perhettä, joka meillä on, ja perhettä, jonka haluamme.”

Vanhin Gerrit W. Gong, Facebook, 21. maaliskuuta 2023, facebook.com/gerritw.gong.

Työskentele Herran rinnalla

Kuva
Vanhin Gerrit W. Gong

”Viime kuussa maailmanlaajuisessa hartaustilaisuudessa kutsuin teitä tulemaan paremmaksi versioksi itsestänne työskentelemällä Herran rinnalla.

Jeesuksen Kristuksen opetuslapsina meidän liittosuhteemme Jumalan ja toinen toisemme kanssa kutsuu meitä olemaan hyviä ja tekemään hyvää. Kuten tiedätte, kirkkomme antaa humanitaarista apua riippumatta etnisestä taustasta, uskonnollisesta vakaumuksesta tai kansallisuudesta. Me teemme yhteistyötä kaikkien uskontokuntien tai uskontoihin kuulumattomien kanssa. Me vastaamme välittömiin ja pitkäaikaisiin tarpeisiin. Me koemme taivaan siunauksia, kun osoitamme rakkautemme Jumalaa kohtaan tekemällä kaiken voitavamme veljiemme ja sisartemme – Hänen poikiensa ja tyttäriensä – hyväksi kaikkialla kaikin mahdollisin tavoin.

Jos etsitte keinoja tulla paremmaksi versioksi itsestänne, voisitte ladata sovelluksen justserve.org, niin löydätte mahdollisuuksia lähellänne.”

Vanhin Gerrit W. Gong, Facebook, 12. helmikuuta 2021, facebook.com/gerritw.gong.

Tiedä, kuka olet

Kuva
Vanhin Ulisses Soares

”Kun pyritte saamaan selville ja välittämään eteenpäin sen, keitä olette ja mistä ja keistä olette peräisin, te tulette tietämään, kuka Hän on – teidän Vapahtajanne Jeesus Kristus. Ja lupaan teille, että löydätte puhtautta ja rauhaa, näkökulman ja tarkoitusta ja saatte voimaa sekä paikan Jumalan perheessä.”

Vanhin Ulisses Soares, Facebook, 5. maaliskuuta 2022, facebook.com/soares.u.

Tutustu suvun kertomuksiin

Kuva
Vanhin Ulisses Soares

”Mistä suvun kertomuksista sinä saat voimaa? Mitä perinteitä sinä pidät elossa? Jos mieleesi ei tule mitään, älä lannistu. Me kannustamme sinua etsimään niitä. Ja muista, ettei sukuhistoriassa ole kyse vain kaukaisesta menneisyydestä. Se, mikä tekee sinusta ainutlaatuisen, on yhdistelmä menneisyyttä ja nykyisyyttä.”

Vanhin Ulisses Soares, Facebook, 2. maaliskuuta 2022, facebook.com/soares.u.

Neuvotelkaa yhdessä pelastuksen ja korotuksen työstä

Kuva
Ylijohtaja Camille N. Johnson

”Apuyhdistyksen tulee olla turvallinen paikka, jossa sisaret voivat kertoa kokemuksistaan, neuvotella yhdessä, osallistua merkitykselliseen evankeliumin opetukseen ja tuntea taivaallisen Isän ja Vapahtajan rakkautta. – –

Yleiskäsikirja kutsuu meitä käyttämään jokaisessa Apuyhdistyksen kokouksessa aikaa siihen, että neuvottelemme yhdessä pelastuksen ja korotuksen työhön liittyvistä aiheista, joihin voi sisältyä mitä tahansa, kuten yhdessä palveleminen yhteisöissämme, evankeliumin aiheen ymmärtäminen tai erityisen haasteen kohtaaminen – keskittyen aina Vapahtajaamme.

Toivomme, että jokainen paikallinen Apuyhdistyksen johtokunta valitsee rukoillen aiheita, jotka ovat tarpeellisia heidän huolenpidossaan oleville naisille. Tämä aika voi olla arvokas resurssi, kun opimme toisiltamme ja palvelemme toisiamme kuten Jeesus Kristus.”

Ylijohtaja Camille N. Johnson, Facebook, 8. tammikuuta 2023, facebook.com/RSGeneralPresident.

Pääse osalliseksi pappeuden voimasta ja hyödynnä sitä

Kuva
Ylijohtaja Camille N. Johnson

”Sisaret, te voitte päästä osallisiksi pappeuden voimasta! Pappeuden voiman siunaukset ovat kaikkien niiden kirkon jäsenten ulottuvilla, jotka pitävät liittonsa – naisten, miesten ja lasten.

Opin, että hyödyntääkseni pappeuden voimaa minun täytyy tehdä muutakin kuin vain noudattaa käskyjä. Minun on jätettävä tämän maailman asiat syrjään ja omistettava kykyni, aikani ja voimavarani Jumalalle. Nimenomaan sydämen, väkevyyden, mielen ja voiman omistaminen pelastuksen ja korotuksen työhön – Israelin kokoamiseen – sallii minun hyödyntää minulle annettua pappeuden voimaa.

Presidentti Russell M. Nelson on luvannut, että ’ne, jotka saavat endaumentin Herran huoneessa, saavat liittonsa avulla Jumalan pappeuden voiman lahjan sekä tiedon lahjan, jotta he osaavat ammentaa tuota voimaa’ (’Hengellisiä aarteita’, yleiskonferenssi, lokakuu 2019).

Vastauksena hänen lupaukseensa olen pyrkinyt tutkimaan elämääni. Olen laatinut luettelon: ’Mitä teen päivässä/viikossa/kuukaudessa?’ Sitten olen kysynyt itseltäni rukous sydämessäni: ’Mikä ei ole enää aikani ja voimavarojeni arvoista?’ Aivan kuten profeetta ehdotti, asiat, jotka kerran näyttivät tärkeiltä, ovat jääneet taka-alalle, ja jotkin toimet ovat kadonneet luettelostani kokonaan, koska vaikka ne ovatkin olleet näennäisen harmittomia, ne ovat olleet häiriötekijöinä.

Itsetutkiskeluni ei ole ollut kertaluonteinen harjoitus. Opin, että aikani ja voimavarojeni huolellinen tutkiminen on, kuten presidentti Nelson sanoi, elinikäistä kehityskulkua, jossa pyhitän elämäni Herralle (ks. ’Hengellisiä aarteita’, yleiskonferenssi, lokakuu 2019). Se on muuttanut käsitystäni siitä, mitä minun on tehtävä hyödyntääkseni pappeuden voimaa, johon voin päästä osalliseksi, jos pidän liittoni.

Tavoittelethan kanssani sitä, että pääset osalliseksi pappeuden voimasta ja hyödynnät sitä?”

Ylijohtaja Camille N. Johnson, Facebook, 13. marraskuuta 2022, facebook.com/RSGeneralPresident.

Rukoile ja kuuntele

Kuva
Sisar Kristin M. Yee

”Vapahtaja tekee työtään meidän kaikkien välityksellä. Rukoilkaamme siis toistemme puolesta ja kuunnelkaamme, kuinka Hän haluaa meidän siunaavan läheisiämme. Hän vastaa, koska Hän rakastaa hyvää sydäntänne, ja Hän rakastaa niitä, joita on polullanne. Tuntekaa Hänen rakkautensa teitä kohtaan, kun näette ja siunaatte muita kuten Hän siunaisi.”

Sisar Kristin M. Yee, Facebook, 8. helmikuuta 2023, facebook.com/RS2ndCounselor.

Auta lapsia osallistumaan pelastuksen ja korotuksen työhön

Kuva
Sisar Susan H. Porter

”Vieraillessani Alkeisyhdistyksen eri ryhmissä eri puolilla maailmaa minua innoittaa aina se, kuinka halukkaita ja kykeneviä lapset ovat osallistumaan pelastuksen ja korotuksen työhön. Lapset, jotka on kastettu, elävät kasteenliiton lupaustensa mukaisesti!

Toivomme johtokuntana, että kaikki lapset voivat ymmärtää kasteessa tekemänsä liitot ja elää niiden mukaan – sekä valmistautua muihin toimituksiin Vapahtajan liittopolulla.

Olemme innoissamme siitä, että voimme jakaa uutta aineistoa vanhemmille ja Alkeisyhdistyksen johtohenkilöille auttaaksemme lapsia ja nuoria ymmärtämään pyhien liittojen solmimisen ja pitämisen siunauksia ja etuoikeuksia. Toivon, että etsitte ja käytte läpi nämä aineistot Tule ja seuraa minua -oppikirjassa Evankeliumiaiheinen kirjasto -sovelluksessa tai churchofjesuschrist.org-sivustolla.”

Ylijohtaja Susan H. Porter, Facebook, 28. lokakuuta 2022, facebook.com/PrimaryPresident.

”Katsokaa pienokaisianne”

Kuva
Sisar Amy A. Wright

”Kun Vapahtaja kehotti muinaisen Amerikan kansaa katsomaan pienokaisiaan (ks. 3. Nefi 17:23), Hän ei kutsunut heitä vain katsomaan pienokaisia, vaan näkemään heidät syvällisesti. Katsomaan heitä silmiin ja näkemään heidän jumalallinen arvonsa, kykynsä ja mahdollisuutensa. Sama kutsu, joka koskee meidän kallisarvoisia pienokaisiamme, on osoitettu meille tänään. Jumalan profeetta on kutsunut lapsiamme auttamaan Israelin kokoamisessa. Minä todistan, että heillä on kyky tehdä niin. Lapset, joita tapasin äskettäisellä vierailullani Filippiineillä, innoittivat minua, kun he kertoivat, mitä he voivat tehdä auttaakseen Jumalan valtakunnan rakentamisessa.

Millä tavoin olet nähnyt omassa vaikutuspiirissäsi lasten elävän Jeesuksen Kristuksen evankeliumin mukaan, huolehtivan apua tarvitsevista, kutsuvan kaikkia vastaanottamaan evankeliumin ja yhdistävän perheitä iankaikkisuudeksi?”

Sisar Amy A. Wright, Facebook, 18. tammikuuta 2023, facebook.com/Primary1stCounselor.