2016
Me uskomme profeetan seuraamiseen
Kesäkuu 2016


Mihin me uskomme

Me uskomme profeetan seuraamiseen

Aivan kuten siinä alkuperäisessä kirkossa, jonka Jeesus Kristus perusti palvellessaan kuolevaisuudessa, samoin nykypäivän kirkossa ”perustuksena ovat apostolit ja profeetat ja – – kulmakivenä on itse Kristus Jeesus” (Ef. 2:20). Meillä on kaksitoista apostolia sekä kirkon presidentti ja hänen neuvonantajansa, jotka ovat profeettoja, näkijöitä ja ilmoituksensaajia. Heidät on kutsuttu todistamaan Jeesuksesta Kristuksesta ja saarnaamaan Hänen evankeliumiaan kaikkialla maailmassa.

Vapahtaja valitsee profeettansa ja valmistaa heitä monien kokemusten kautta johtamaan kirkkoa. Kun kirkon jäsenet puhuvat profeetasta, he tarkoittavat kirkon presidenttiä, ainoata henkilöä maan päällä, joka saa ilmoitusta koko kirkkoa varten.

Koska kirkon presidentti puhuu Herran puolesta (ks. OL 1:38), ei ole viisasta valikoida ja poimia hänen neuvoistaan vain niitä osia, joita haluamme noudattaa. Sen sijaan meidän tulee suhtautua hänen neuvoihinsa ja kehotuksiinsa aivan kuin olisimme saaneet ne suoraan Jeesukselta Kristukselta, ”kaikessa kärsivällisyydessä ja uskossa” (OL 21:5).

Kun päätämme kuunnella ja seurata profeettaa ja muita apostoleja, meitä siunataan pyrkiessämme tulemaan Jeesuksen Kristuksen kaltaisiksi ja meitä suojellaan maailman turvattomuudelta ja petoksilta (ks. Ef. 4:11–14).

Esimerkiksi me saamme hengellistä turvaa muuttuvien arvojen ja muuttuvan moraalin maailmassa, kun elämme niiden muuttumattomien tasovaatimusten mukaan, joita profeetta ja apostolit opettavat. Saamme myös ajallista turvaa seuratessamme profeettojen neuvoja välttää velkaa, laittaa rahaa säästöön ja varastoida ruokaa.

Kun kirkon presidentti ja apostolit antavat elämänsä Herran työhön – matkustavat ympäri maailmaa todistaen Kristuksesta, opettaen pyhiä ja valvoen maailmanlaajuisen kirkon hallintoa – Hän tukee ja siunaa heitä ja heidän perheitään. Mekin tuemme heitä, kun me rukoilemme heidän puolestaan, noudatamme heidän neuvojaan ja pyrimme saamaan Pyhän Hengen vahvistuksen heidän opettamilleen totuuksille.

Kun tuemme profeettaa ja apostoleja, me saamme todistuksen siitä, että he ovat Jumalan palvelijoita. Vaikka he eivät olekaan täydellisiä, taivaallinen Isä ei salli heidän johtaa meitä harhaan (ks. 5. Moos. 18:18–20).

Kuva
we believe in following the prophet

Kuvitus J. Beth Jepson