2016
Kuinka auttaa lähetyssaarnaajia
Kesäkuu 2016


Vastauksia kirkon johtajilta

Kuinka auttaa lähetyssaarnaajia

Huhtikuun 2008 yleiskonferenssipuheesta.

Kuva
prayer

Me rukoilemme asianmukaisesti eri puolilla maailmaa olevien kokoaikaisten lähetyssaarnaajien turvallisuuden ja menestyksen puolesta. Ja tavanomainen piirre monissa rukouksissamme on pyyntö, että lähetyssaarnaajia johdatettaisiin sellaisten henkilöiden ja perheiden luokse, jotka on valmistettu vastaanottamaan palautuksen sanoma. Mutta viime kädessä ihmisten löytäminen lähetyssaarnaajien opetettaviksi on minun tehtäväni ja teidän tehtävänne. Lähetyssaarnaajat ovat kokoaikaisia opettajia, te ja minä olemme kokoaikaisia etsijöitä. Eikä teidän ja minun elinikäisinä lähetyssaarnaajina pidä rukoilla, että kokoaikaiset lähetyssaarnaajat tekevät meidän työmme!

Jos te ja minä todella rukoilisimme ja pyytäisimme uskossa kuten Joseph Smith – jos me rukoilisimme aikoen toimia eikä pelkästään ilmaista halumme – silloin evankeliumin julistamisen työ vierisi eteenpäin hämmästyttävällä tavalla. Sellaiseen uskon rukoukseen saattaisi sisältyä joitakin seuraavista tekijöistä:

  • Kiitämme taivaallista Isää Jeesuksen Kristuksen palautetun evankeliumin opeista ja toimituksista, jotka tuovat elämäämme toivoa ja onnea.

  • Pyydämme rohkeutta ja uskallusta voidaksemme avata suumme ja kertoa evankeliumista sukulaisillemme ja ystävillemme.

  • Rukoilemme taivaallista Isää auttamaan meitä löytämään henkilöitä ja perheitä, jotka suhtautuvat myönteisesti kutsuumme kuunnella lähetyssaarnaajien opetusta kodissamme.

  • Lupaamme tehdä oman osamme tänään ja tällä viikolla – ja pyydämme apua ahdistuksen, pelon ja epäröinnin voittamiseksi.

  • Tavoittelemme erottamisen lahjaa – näkeviä silmiä ja kuulevia korvia, kun lähetystyötilaisuuksia ilmaantuu.

  • Rukoilemme hartaasti saadaksemme voimaa toimia siten kuin tiedämme, että meidän pitäisi.

Sellaisessa rukouksessa ilmaistaisiin kiitollisuutta ja siinä saatettaisiin pyytää muita siunauksia, ja se lopetettaisiin Vapahtajan nimessä. Ja sitten tuon rukouksen pyhittämä työ jatkuisi ja voimistuisi.

Tätä samaa pyhän yhteydenpidon ja pyhittävän työn mallia voidaan soveltaa rukouksiimme köyhien ja tarvitsevien, sairaiden ja ahdistettujen hyväksi, vaikeuksissa olevien perheenjäsenten, sukulaisten ja ystävien hyväksi sekä niiden hyväksi, jotka eivät osallistu kirkon kokouksiin.

Todistan siitä, että rukouksesta tulee merkityksellinen, kun me pyydämme uskossa ja toimimme. Kehotan meitä jokaista rukoilemaan uskossa meille annetusta jumalallisesta käskystä julistaa evankeliumia. Kun teemme niin, lupaan, että ovia avautuu ja meitä siunataan kyvyllä huomata eteemme tulevat tilanteet ja toimia niissä.