2022
Lad os besøge templet
Marts 2022


»Lad os besøge templet«, Liahona, marts 2022.

Sidste dages hellige røster: Kvinder af tro

Lad os besøge templet

Da jeg bad om at få at vide, hvordan jeg kunne hjælpe min svigermor, tænkte jeg på templet.

Billede
Templet i Bogotá i Colombia

Foto af templet i Bogotá i Colombia af Ivan Ortiz Ponce

Under COVID-19-pandemien lukkede templet i Bogotá i Colombia. Fordi jeg ikke længere kunne komme fysisk i templet, forestillede jeg mig somme tider, at jeg gik gennem templet, og mindedes den tjeneste, jeg havde udført der som tempelmedarbejder.

Min svigermor blev alvorligt syg kort tid efter, at en COVID-19-karantæne begyndte i Colombia. Da jeg bad om at få at vide, hvordan jeg kunne hjælpe hende, tænkte jeg på templet.

Da jeg tænkte på templet, følte jeg mig tilskyndet af Helligånden til at spørge min svigermor, om hun kunne tænke sig mentalt at besøge »et af de smukkeste steder på jorden« sammen med mig.

Med svag stemme svarede hun: »Ja.«

Vi forestillede os, at vi tog afsted fra hendes hjem i Medellín, rejste til mit hjem i Bogotá og derefter ankomme til templet. Vi forestillede os, at vi gik ind og arbejdede i templet. Vi forestillede os, at vi sad sammen i det celestiale rum og bad en bøn af taknemlighed til Herren.

Bagefter bønfaldt vi vor himmelske Fader om, at min svigermor, efter hans vilje, måtte genvinde sit helbred og til sidst få mulighed for fysisk at vende tilbage til templet. Det var en speciel og højtidelig oplevelse, der styrkede og opmuntrede hende.

En af de historier om Frelseren, der rører mig mest, fandt sted i byen Kapernaum. Denne historie lærer os, at Herren kan velsigne og helbrede andre gennem hjælp fra familiemedlemmer og venner.

Da Kapernaums indbyggere fik at vide, at Jesus var i et bestemt hus, bragte de en mand med lammelse til ham.

»Men da de ikke kunne komme hen til Jesus for de mange mennesker, fjernede de taget over det sted, hvor han var; og da de havde lavet hul, sænkede de båren med den lamme ned.«

Da Jesus så deres tro, sagde han til manden: »Jeg siger dig, rejs dig, tag din båre og gå hjem!« (Se Mark 2:1-11).

Ligesom manden med lammelse blev min svigermor helbredt ved Frelserens kraft gennem en præstedømmevelsignelse og gennem hendes tro samt familiens og venners tro.

I disse usikre tider ved jeg, at vi kan modtage vejledning for at styrke og opmuntre dem, der har brug for det. Hvis vi vender os mod vor himmelske Fader og altid husker ham og hans Søn, kan vi opnå fred, håb og helbredelse.