2023
Kerromme evankeliumista – viimeaikaisia sanomia profeetoilta, apostoleilta ja muilta kirkon johtohenkilöiltä
Heinäkuu 2023


Julkaistaan vain sähköisenä

Kerromme evankeliumista – viimeaikaisia sanomia profeetoilta, apostoleilta ja muilta kirkon johtohenkilöiltä

Katso, mitä kirkon johtajat ovat viime aikoina opettaneet sosiaalisessa mediassa siitä, miten kutsua muita ottamaan vastaan Jeesuksen Kristuksen evankeliumi.

Kuva
Kristus opettamassa seuraajiaan

Presidentti Russell M. Nelson on opettanut:

”Jeesuksen Kristuksen evankeliumia ei ole koskaan tarvittu kipeämmin kuin tänään. – –

Meillä on pyhä vastuu kertoa Jeesuksen Kristuksen voimasta ja rauhasta kaikille, jotka kuuntelevat ja jotka antavat Jumalan vallita elämässään.

Jokainen, joka on solminut liittoja Jumalan kanssa, on luvannut pitää huolta muista ja palvella avun tarpeessa olevia. Me voimme osoittaa uskoa Jumalaan ja olla aina valmiita antamaan vastaus kaikille, jotka kysyvät, ’mihin [meidän toivomme] perustuu’ [1. Piet. 3:15]. Meistä jokaisella on oma roolinsa Israelin kokoamisessa. – –

Jokainen ansaitsee mahdollisuuden saada tietää Jeesuksen Kristuksen palautetusta evankeliumista. Jokainen ihminen ansaitsee tietää, mistä voi löytää toivoa ja rauhaa, joka ’ylittää kaiken ymmärryksen’ [Fil. 4:7].”1

Katso, mitä profeetat, apostolit ja muut kirkon johtohenkilöt ovat kertoneet sosiaalisessa mediassa meidän mahdollisuudestamme ja vastuustamme kertoa evankeliumista.

Jumala koskettaa miljoonien elämää

”Kun todistuksenne kasvaa, tulette tuntemaan valon lisääntyvän elämässänne. Se ei tapahdu ilman ponnistelua. Mutta se tapahtuu, kun todistuksenne kasvaa ja päätätte ravita sitä.

Te tulette olemaan valona maailmalle, kun kerrotte todistuksestanne muille. Tulette heijastamaan muille Kristuksen valoa elämässänne. Herra löytää tapoja, joilla tuo valo voi koskettaa rakkaitanne. Ja tyttäriensä ja poikiensa yhteisen uskon ja todistuksen avulla Jumala koskettaa valollaan miljoonien ihmisten elämää valtakunnassaan ja kautta maailman.”

Presidentti Henry B. Eyring, Facebook, 20. elokuuta 2020, facebook.com/henry.b.eyring.

Löydä tapoja antaa paras lahja

”Herra muuttaa ihmisten elämän yksi ihminen kerrallaan. Vapahtajan syntymä oli alkuna innoittavalle palvelutyölle maan päällä. Koko elämänsä ajan Hän toi lukemattomia sieluja evankeliumin valoon. Hän on pyytänyt meitä tekemään samoin. Löytäkää tapoja tuoda itseänne ja muita lähemmäksi Kristusta. – – Se on paras lahja, minkä voitte antaa.”

Presidentti M. Russell Ballard, Facebook, 12. joulukuuta 2022, facebook.com/mrussell.ballard.

Puhu muiden kanssa lähetystyössä palvelemisesta

”Kutsun nuoria miehiä ja niitä nuoria naisia, jotka haluavat palvella lähetystyössä, aloittamaan juuri nyt keskustelun vanhempienne kanssa lähetystyössä palvelemisesta. Kutsun teitä myös puhumaan ystävienne kanssa lähetystyössä palvelemisesta, ja jos joku ystävistänne ei ole varma palvelemisesta, kannustakaa häntä puhumaan piispansa kanssa.

Lähetystyöpalveluni valmisti minua olemaan parempi aviomies ja isä sekä menestymään liike-elämässä. Se valmisti minua myös elinikäiseen Herran palvelemiseen Hänen kirkossaan.

Lähetyssaarnaajat, jotka ovat palanneet kotiin palvelemisensa jälkeen – muistakaa, ettei teitä vapauteta aktiivisuudesta kirkon toiminnassa. Rakentakaa niiden hyvien tottumusten varaan, joita olette oppineet lähetystyössänne, vahvistakaa edelleen todistustanne, tehkää ahkerasti työtä, rukoilkaa ja olkaa kuuliaisia Herralle. Pitäkää kunniassa liitot, joita olette solmineet. Jatkakaa edelleen muiden siunaamista ja palvelemista.”

Presidentti M. Russell Ballard, Facebook, 9. toukokuuta 2022, facebook.com/mrussell.ballard.

Rakasta, kerro, kutsu

”Uskon, että kolmella sanalla on voima muuttaa sitä, kuinka palvelemme Jumalaa ja lähimmäisiämme. Niiden mukaan eläminen muuttaa sitä, kuinka olemme vuorovaikutuksessa toistemme kanssa seurakunnissamme sekä ystäviemme ja kaikkien Jumalan lasten kanssa: rakasta, kerro ja kutsu.

1) Rakkauden pitäisi olla kaiken sen perusta ja vaikutin, mitä teemme. Se tekee pyrkimyksistämme merkityksellisempiä ja iloisempia!

2) Kerro siitä, mikä Jeesuksen Kristuksen evankeliumissa on sinulle rakasta. Kerro, miksi haluat olla jäsen Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen Kirkossa.

3) Kutsu ihmisiä tulemaan ja näkemään, tulemaan ja auttamaan sekä tulemaan ja kuulumaan joukkoon.

Kun pyritte kulkemaan opetuslapseuden polkua, niin vaikka toisinaan kompastuttekin, Jeesuksen Kristuksen evankeliumin valo ja ilo säteilevät elämästänne. Muut huomaavat, että teillä on elämässänne jotakin arvokasta, ja tämä johtaa tilaisuuksiin kertoa siitä.

Olen oppinut elämässäni, että Jeesuksen Kristuksen evankeliumi tuo toivoa, onnellisuutta ja parantumisen. Meidän suurena etuoikeutenamme ja siunauksenamme on kertoa tästä evankeliumista kaikille Jumalan lapsille.”

Vanhin Dieter F. Uchtdorf, Facebook, 1. heinäkuuta 2021, facebook.com/dieterf.uchtdorf.

Jokainen pieni siveltimenveto on tärkeä

”Harriet ja minä näytimme tämän videon eräässä äskettäisessä hartaustilaisuudessa. Se kuvaa Jay Wardin kauniin maalauksen luomista. Tämä prosessi kuvaa erityisellä tavalla sitä, mistä on kyse, kun yritämme elää elämäämme enemmän Kristuksen kaltaisella tavalla ja pyrimme päivittäin kutsumaan muita tulemaan lähemmäksi Kristusta. Me kannustamme ihmisiä tavallisin ja luontevin tavoin ottamaan vastaan evankeliumin ja Jeesuksen Kristuksen kirkon. Me rakastamme, kerromme ja kutsumme ihmisiä kokeilemaan sitä ja tulemaan lähemmäksi Vapahtajaa. Pyydämme heitä tulemaan ja näkemään, tulemaan ja auttamaan, tulemaan ja kuulumaan tähän suureen myöhempien aikojen pyhien yhteisöön.

Rakkaat ystävät, älkää koskaan luopuko Vapahtajan pyhän työn tekemisestä. Omistautuneine pyrkimyksinenne te autatte luomaan täydemmän kuvan auttamalla ihmisiä pääsemään lähemmäksi Jeesusta Kristusta ja Hänen kirkkoaan. Näiden periaatteiden noudattaminen tuo maailmaan enemmän onnellisuutta.

Se vaatii paljon työtä – pieniä, vähäisiä, miltei huomaamattomia siveltimenvetoja, jotka osaltaan tekevät kuvasta täydellisen ja eheän. Maalaaja tietää tarkalleen, mitä hän haluaa saavuttaa. Siveltimenvedot saattavat näyttää ulkopuolisen silmin sattumanvaraisilta tai kaoottisilta, mutta ne on sijoitettu tarkoituksellisesti, jotta mestariteos valmistuisi. Se, että rukoilemme, huolehdimme ja autamme kärsivällisesti ympärillämme olevia, auttaa meitä kaikkia pääsemään lähemmäksi Kristusta. Päivittäiset pienet ystävällisyyden ja myötätunnon teot sekä teot, jotka kertovat rakkaudesta Jumalaa ja Hänen lapsiaan kohtaan, tuovat ihmisiä Jumalan rakkauden ulottuville.

Jokainen veto on tärkeä. Sinä olet tärkeä. Sinua tarvitaan, sinun työtäsi tarvitaan, mikään ei ole liian pientä tai vähäpätöistä.”

Vanhin Dieter F. Uchtdorf, Facebook, 19. maaliskuuta 2021, facebook.com/dieterf.uchtdorf.

Hyödynnä tekniikkaa ja sosiaalista mediaa Herran tavalla

”On vaikuttavaa, kuinka rakkaat lähetyssaarnaajamme oppivat käyttämään tekniikan voimallisia työkaluja viisaasti ja tehokkaasti – Herran tavalla. Aivan kuten lähetyssaarnaajat kehittävät itseään tekniikan ja sosiaalisen median käytössä, meidän tulee tehdä samoin kodeissamme ja seurakunnissamme. Ellette ole varmoja, kuinka aloittaa, pyytäkää lähetyssaarnaajia opettamaan teitä. He auttavat mielellään!

Rakkaat ystävät, Jumala elää ja rakastaa teitä. Jeesus Kristus johtaa kirkkoaan. – – Muistakaa, ettei sosiaalisen median ja tekniikan pyrkimystenne tarvitse olla täydellisiä tai ammattimaisia. Niiden tulee olla aitoja ja tarkoituksellisia.

Kutsukaa ystäviänne ja rakkaitanne tulemaan ja näkemään, tulemaan ja auttamaan sekä tulemaan ja kuulumaan joukkoon. Noudattakaa rakastamisen, kertomisen ja kutsumisen periaatteita. – –

Kaikessa tässä Kristus on keskipisteenä. Hänen avullaan ja Hänen kauttaan me voimme tuoda maailmaan onnellisuutta.”

Vanhin Dieter F. Uchtdorf, Facebook, 6. maaliskuuta 2021, facebook.com/dieterf.uchtdorf.

Ole kärsivällinen, jatka yrittämistä ja luota Herraan

”Kun on kyse evankeliumista kertomisesta, ’rakastamisen, kertomisen ja kutsumisen’ yksinkertainen malli tuo suurempaa huomiota Herran työn kaikkiin osa-alueisiin. Elämällä luontevasti näiden evankeliumin perustavanlaatuisten periaatteiden mukaan me pystymme auttamaan muita tulemaan Kristuksen luo liittojen solmimisen ja pitämisen kautta. Emme ehkä edes käsitä kertovamme evankeliumista, koska kertominen ja kutsuminen ovat luonnollinen osoitus aidosta rakkaudestamme muita kohtaan. Se on yksinkertaisesti osa sitä, millaisia me olemme!

Pyhissä kirjoituksissa sanotaan, että ’rakkaus on kärsivällinen’ ja ’kaiken se kärsii’ (1. Kor. 13:4, 7). Rakkaudella ei ole aikataulua eikä päättymispäivää. Kun kertomisemme ja kutsumisemme vaikuttimena on rakkaus, meistä ei tule kärsimättömiä. Me jatkamme yrittämistä ja luotamme Herraan, kun käännymme muiden puoleen.”

Vanhin David A. Bednar, Facebook, 2. elokuuta 2021, facebook.com/davida.bednar.

Auta muita löytämään vapaus orjuudesta

”Kun kokoonnumme Jeesuksen Kristuksen luokse noudattamalla Hänen opetuksiaan, me koemme vapautta, jonka vain Hänen evankeliuminsa voi tarjota – vapautta saada henkilökohtaista ilmoitusta ja tulla sellaisiksi kuin taivaallinen Isä haluaa meidän olevan.

Jumalaton elämä voi johtaa orjuuteen ja rajoituksiin – sekä fyysisiin että hengellisiin. Kun kokoamme ystäviämme ja rakkaitamme evankeliumin piiriin, kuten auttamalla heitä solmimaan pyhiä liittoja Jumalan kanssa ja pitämään ne, me voimme auttaa heitä vapautumaan monenlaisesta orjuudesta.

Kun elät vanhurskaasti, sinä vapaudut vastustajan orjuudesta ja lisäksi sinusta tulee esimerkki toivosta ja valosta muille.”

Vanhin Quentin L. Cook, Facebook, 23. lokakuuta 2022, facebook.com/quentin.lcook.

Kutsu muita nauttimaan Vapahtajan evankeliumin siunauksista

”Ilmaisen kiitollisuuteni suurenmoisille lähetyssaarnaajillemme eri puolilla maailmaa. He haluavat viedä eteenpäin palautuksen sanomaa ja vahvistaa uskoa Herraan Jeesukseen Kristukseen.

Näiden lähetyssaarnaajien tavoin meillä jokaisella on mahdollisuus rakastaa, kertoa ja kutsua muita tulemaan ja nauttimaan kanssamme Vapahtajan evankeliumin siunauksista.”

Vanhin Quentin L. Cook, Facebook, 30. lokakuuta 2021, facebook.com/quentin.lcook.

Kerromme tästä tärkeästä totuudesta kaikille, joita tunnemme

”Ennen kuin puhuin hiljattain eräässä Alkeisyhdistyksen hartaustilaisuudessa Anchoragessa Alaskassa, kysyin muutamilta lastenlapsiltani, mitä minun pitäisi kertoa muille heidän ikäisilleen lapsille.

’Vaari, kerro heille, että sinä tunnet Jeesuksen ja että Hän rakastaa heitä’, he vastasivat.

Suhtauduin vakavasti heidän ehdotukseensa ja pidin huolen siitä, että lupasin jokaiselle niistä lapsista, että taivaallinen Isä, Jeesus Kristus ja Pyhä Henki tuntevat heidät nimeltä. Kerroin heille myös, että Jumala rakastaa heitä.

Totuudet, joista kerroin näille kallisarvoisille lapsille, ovat samoja totuuksia, joista kerron teille jokaiselle.

Taivaallinen Isä ja Jeesus Kristus rakastavat meitä hyvin paljon. Me olemme Jumalan lapsia. Meidän tulee kertoa tästä tärkeästä totuudesta kaikille, joita tunnemme. Emme ole koskaan todella yksin. Taivaallisessa Isässä ja Jeesuksessa Kristuksessa meillä on jatkuva ystävyys ja tuki.”

Vanhin Ronald A. Rasband, Facebook 12. heinäkuuta 2022, facebook.com/RonaldARasband.

Ole valona tässä pimenevässä maailmassa

”Te voitte olla valona tässä pimenevässä maailmassa, olla Jumalan ja Hänen vanhurskautensa todistajina kaikkina aikoina, ilman poikkeuksia, ja kokea iloa palvelemisesta. Toivon, että tiedätte syvällisen vaikutuksenne ja palvelette omistautuneesti Isäänne taivaassa.”

Vanhin Ronald A. Rasband, Facebook, 30. huhtikuuta 2021, facebook.com/RonaldARasband.

Meillä on vastuu kutsua

”Eräässä äskettäisessä BYU:n hartaustilaisuudessa puhuin Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen Kirkon jäsenten siunausten ja vastuiden välisestä yhteydestä.

Meillä on vastuu kutsua kaikkia ottamaan vastaan evankeliumi. Lähetyssaarnaajia siunataan heidän palvelutyössään heidän perheidensä ja jäsenten tuella.

Meillä on vastuu yhdistää perheitä iankaikkisuudeksi. Meitä on siunattu temppeleillä kaikkialla maailmassa.

Meidän vastuunamme on elää Jeesuksen Kristuksen evankeliumin mukaan. Me saamme siunauksia erilaisista kirkon lähteistä, kuten Mormonin kirjasta – nykyään 112 kielellä.

Meidän vastuunamme on huolehtia niistä, jotka ovat avun tarpeessa. Jäsentemme anteliaisuuden ja uskollisuuden ansiosta olemme jakaneet siunauksiamme maailmalle monien humanitaaristen pyrkimysten kautta.

Kutsun teitä pohtimaan rooliamme näiden jumalallisten vastuiden täyttämisessä ja osallistumaan niihin innokkaasti. Kun teemme niin, me huomaamme taivaan lähettämiä siunauksia ja pääsemme osallisiksi niistä.”

Vanhin Gary E. Stevenson, Facebook, 16. maaliskuuta 2021, facebook.com/stevenson.gary.e.

Loista valoa tänään

”On vaikea olla rakastamatta laulua ’Auringonsäteeksi Jeesus loi minut’! Aina kun kuulen sen, voin kuvitella lasten iloiset kasvot, kun he laulavat sitä. Toisessa säkeistössä sanotaan: ’Jeesus ain toivoo, ett oisin Mä ystävällinen, Näyttäisin kuinka voi antaa Myös pieni lapsonen.’

Meillä jokaisella on sisimmässämme valo, ja Kristus haluaa meidän loistavan sitä valoa! Ystävät, toivon, että otatte vastaan tämän kutsun loistaa valoa tänään, missä sitten olettekin.”

Sisar Tracy Y. Browning, Facebook, 24. tammikuuta 2023, facebook.com/Primary2ndCounselor.