Liahona
Op zending in het bezoekerscentrum van de Laietempel in Hawaï
Januari 2024


Op zending in het bezoekerscentrum van de Laietempel in Hawaï

Twee jaar nadat ik lid ben geworden van De Kerk van Jezus Christus van de Heiligen der Laatste Dagen, stuurde ik mijn papieren in om als voltijdzendeling te dienen. Ondanks de wereldse druk om mijn droombaan bij een groot technologiebedrijf na te streven, is de keuze om mijn tijd aan de Heer te geven om zijn werk voort te zetten de meest lonende beslissing van mijn leven geweest.

Mijn naam is Athena Wijsman en ik dien als zuster Wijsman in het zendingsgebied Laie (Hawaï) met als voornaamste opdracht in het bezoekerscentrum van de Laietempel te onderwijzen. Het zendingsgebied Laie is een uniek zendingsgebied. In het zendingsgebied Laie hebben zendelingen de mogelijkheid om in verschillende gebieden te dienen – onder meer in een plaatselijke ring en wijk/gemeente, op het tempelterrein, in het bezoekerscentrum van de Laietempel, in een online onderwijscentrum en in het Polynesian Cultural Center. We kunnen ook tramtours door de gemeenschap van Laie leiden.

Als zendelingen in het zendingsgebied Laie zijn wij een integraal onderdeel van de historische Laie-gemeenschap en ‘een werktuig in de handen van God […] om dat grote werk teweeg te brengen’, het verlossingswerk (Alma 26:3).

Mijn zending draait om de Laietempel en de geest van het prachtige, toegewijde terrein. Als vrij nieuw lid van de kerk is de tempel speciaal voor mij. Het is echt een voorrecht om elke dag op het tempelterrein te mogen dienen. Als zendelingen in het bezoekerscentrum van de tempel ontmoeten wij bezoekers van over de hele wereld. Het bezoekerscentrum verwelkomt maar liefst 10.000 gasten per maand, en twee uur per dag komen we in contact met gasten, delen we geloofsverhalen over de rijke geschiedenis van De Kerk van Jezus Christus van de Heiligen der Laatste Dagen in Hawaï, en nodigen wij anderen uit om dichter bij Jezus Christus te komen. Ik heb nooit geweten dat het mogelijk is om met zoveel mensen in contact te komen door simpelweg over Christus en het herstelde evangelie te praten. Wij zijn zonen en dochters van God. Hij heeft een plan voor ons, zijn kinderen, en de tempel is een plek waar we meer te weten komen over het plan van de Vader voor ons. Het is een huis van leren. Het is het huis des Heren.

Terwijl ik hier in Laie ben, probeer ik te genieten van nieuwe interacties en de schoonheid van elke nieuwe dag. De enorme dankbaarheid die ik voel voor al deze ervaringen, is de drijvende kracht die mij elke ochtend op de been houdt. Ik voel me gezegend dat ik een belangrijk onderdeel mag zijn van mensen dichter tot Christus te brengen door op deze heilige plaats van Hem te getuigen.

Als zendelingen in Laie bieden we virtuele rondleidingen door het tempelterrein en bezoekerscentrum. Deze virtuele rondleidingen op Zoom zijn niet alleen een geweldig hulpmiddel voor zendingswerk, maar ook een bijzondere manier om meer te leren over het belang van het huis des Heren en het herstelde evangelie van Jezus Christus. Wilt u een speciale virtuele rondleiding van zuster Wijsman in het Nederlands of in een andere taal, meld u dan aan via de volgende link: calendly.com/laiehawaiitemplevisitorscentertour.