Algemene conferentie
Maak tijd voor de Heer
Algemene oktoberconferentie 2021


Maak tijd voor de Heer

Ik pleit er vandaag bij u voor om u tegen wereldse verlokkingen te verzetten door tijd voor de Heer te maken – elke dag opnieuw.

Mijn geliefde broeders en zusters, gisteren en vandaag hebben we veel kunnen leren van dienstknechten van de Heer die ijverig hebben uitgezocht wat de Heer hen wilde laten zeggen.

We weten wat ons het komende halfjaar te doen staat. De vraag is wat we anders gaan doen na alles wat we hebben gehoord en gevoeld.

De pandemie heeft ons duidelijk gemaakt dat het leven snel kan veranderen en dat we onze omstandigheden soms niet onder controle hebben. Maar er is veel waar we wel controle over hebben. We kunnen zelf prioriteiten stellen en bepalen waar we energie, tijd en middelen aan besteden. Wij bepalen hoe we elkaar behandelen. Wij kiezen naar wie we toegaan voor waarheid en leiding.

De talloze, aanlokkelijke stemmen van de wereld zetten ons onder druk. Maar al te veel van die stemmen zijn misleidend, verleidelijk, en kunnen ons van het verbondspad wegleiden. Om het verdriet af te wenden dat daar onvermijdelijk uit volgt, pleit ik er vandaag bij u voor om u tegen wereldse verlokkingen te verzetten door tijd voor de Heer te maken – elke dag opnieuw.

Als sociale media of andere nieuwskanalen uw voornaamste bron van informatie zijn, kunt u de influisteringen van de Geest niet goed horen. Als u daarnaast niet tot de Heer nadert door dagelijks gebed en evangeliestudie, stelt u zich bloot aan filosofieën die misschien boeiend maar onwaar zijn. Zelfs anderszins trouwe heiligen kunnen door de aanhoudende lokroep van Babylon ontsporen.

Broeders en zusters, ik verzoek u dringend om tijd voor de Heer te maken! Zorg ervoor dat uw geestelijk fundament stevig is en de tand des tijds kan trotseren, doordat u zo leeft dat de Heilige Geest altijd bij u is.

Onderschat nooit de diepe waarheid dat ‘de Geest spreekt […] van de dingen zoals ze werkelijk zijn en van de dingen zoals ze werkelijk zullen zijn’.1 ‘Hij [zal] u alle dingen tonen die u behoort te doen.’2

Niets nodigt de Geest beter uit dan uw blik stevig op Jezus Christus gericht houden. Spreek over Christus, verheug u in Christus, vergast u aan de woorden van Christus, en streef standvastig in Christus voorwaarts.3 Maak van uw sabbat een verlustiging doordat u Hem aanbidt, aan het avondmaal deelneemt en zijn dag heiligt.4

Ik zei het vanmorgen al: maak alstublieft tijd voor de Heer in zijn heilig huis. Niets zal uw geestelijk fundament meer versterken dan dienen en aanbidden in de tempel.

We danken allen die betrokken zijn bij de bouw van onze nieuwe tempels. Er worden over de hele wereld tempels gebouwd. Het doet mij genoegen om plannen aan te kondigen voor de bouw van nog meer tempels, op de volgende plaatsen: Kaohsiung (Taiwan), Tacloban (Filipijnen), Monrovia (Liberia), Kananga (Democratische Republiek Congo), Antananarivo (Madagaskar), Culiacán (Mexico), Vitória (Brazilië), La Paz (Bolivia), Santiago-West (Chili), Fort Worth (Texas, VS), Cody (Wyoming, VS), Rexburg-Noord (Idaho, VS), Heber Valley (Utah, VS). Bovendien zal de Provotempel (Utah) worden gerenoveerd na de inwijding van de Oremtempel (Utah).

Ik houd van u, broeders en zusters. De Heer kent u en houdt van u. Hij is uw Heiland en uw Verlosser. Hij leidt zijn kerk en wijst ons de weg. Hij zal u leiden en u de weg wijzen als u tijd voor Hem maakt – elke dag opnieuw.

Dat God bij u mag zijn tot we elkaar weerzien, is mijn gebed in de heilige naam van Jezus Christus. Amen.