2016
Jatka eteenpäin
Tammikuu 2016


Jatka eteenpäin

Oletko ajatellut sitä, minne olet matkalla ja minne haluat päätyä? Toimintailtojen johtoaihe vuodelle 2016 on 2. Nefi 31:20, ja tästä yhdestä jakeesta saat seitsemän kiintopistettä elämäsi suuntaa varten. Löydät siitä jumalallisia käskyjä suuntaan, toimintaan, asenteeseen, oppimiseen ja luvattuihin palkintoihin ponnistelustasi. Tarkastellaanpa joitakin tämän jakeen avainsanoja.

Ponnistella eteenpäin viittaa siihen, että sinua vaaditaan todella ponnistelemaan joitakin vastustavia voimia vastaan. Meidän on käytettävä tarmoa evankeliumin mukaiseen elämään, koska ympärillämme on Jumalan käskyjen vastainen maailma.

Oletko sinä luja Kristuksessa? Oletko järkkymätön uskollisuudessasi Häntä kohtaan?

Jos ”pysyt Hänessä” (ks. Joh. 15:4) ja noudatat Hänen opetuksiaan, niin sinä olet tosiaan luja ja sinua varmasti siunataan.

Toivosi ja rakkautesi Jumalaa ja ihmisiä kohtaan lisääntyy, kun ymmärrät henkilökohtaisesti, mitä on Jumalan rakkaus, ja tunnet sitä. Tämä ymmärrys kasvaa, kun kestitset itseäsi Kristuksen sanoilla eli kun kiitollisena ja määrätietoisesti toteutat Kristuksen sanoja omassa elämässäsi.

Ja lopuksi, sinun täytyy kestää! Kuulostaako se ankealta ja työläältä? Itse asiassa kestäminen voi tarkoittaa sitä, että teet edelleenkin niitä hyviä asioita, joita nytkin teet – että olet uskollinen pyrkimyksessäsi ponnistella eteenpäin. Kun pysyt lujasti evankeliumin polulla, sinä kestät.

Onko se sen arvoista? KYLLÄ! Rakastava taivaallinen Isämme haluaa meidän palaavan luokseen, saavan iankaikkisen elämän Hänen luonaan, koska Hän tietää, että siellä me voimme kokea todellista, kestävää onnea ja iloa paljon enemmän kuin kykenemme nyt kuvittelemaan. Siitä syystä kohdassa 2. Nefi 31:20 Hän on esittänyt niin selkeästi ja yksityiskohtaisesti, mitä Hänen luokseen palaaminen edellyttää. Me voimme tehdä sen Hänen avullaan. Hän valmistaa meille aina keinon tehdä sen, mitä Hän käskee.