2022
Handler på tro på Jesus Kristus
December 2022


»Handler på tro på Jesus Kristus«, Liahona, dec. 2022.

Til forældre

Handler på tro på Jesus Kristus

Billede
en far underviser sin familie

Kære forældre

Jesus Kristus er Messias, og han har sørget for mange måder, hvorpå vi kan få et vidnesbyrd om hans rolle og kraft i vores liv. Dette tidsskrift kan hjælpe jer til at undervise jeres børn om at have tro på Jesus Kristus, og hvordan vi kan anerkende de velsignelser, som han og vor himmelske Fader skænker os. I kan også bruge følgende forslag til at forbedre jeres families Kom og følg mig-studium og indlede drøftelser om vigtigheden af at betale tiende.

Samtaler om evangeliet

Gaven i form af Frelseren

side 4 deler præsident Henry B. Eyring et julebudskab om glæde og fryd over den største gave, Gud har givet os – hans Søn, Jesus Kristus. Læs hans artikel og tal om, hvorfor Frelseren er en gave i jeres liv.

Handl på det, vi lærer

Hvordan kan vi være mere effektive i at handle på det, vi lærer i vores studium af evangeliet? Læs tanker fra Søndagsskolens hovedpræsidentskab på side 10 om, hvordan vi kan blive bedre »ordets gørere« (Jak1:22).

Velsignelserne ved tiende

side 40 beskriver ældste Moisés Villanueva, hvordan han som omvendt til Kirken som 10-årig fik et vidnesbyrd om tiende ved at se sin mor trofast betale tiende. Han forklarer så vigtigheden af at anerkende de subtile velsignelser – både timelige og åndelige – der kommer som følge af at betale tiende. I kan som familie læse dele af hans artikel og tale om de subtile velsignelser, der kommer af at betale tiende.

Kom og følg mig Familiesjov

Påmindelser om Kristus

Det Gamle Testamente indeholder symboler på Frelseren og hans forsoning, der hjælper os til at lære om ham.

  1. Lad alle vælge et af følgende symboler på Kristus, der bruges i Det Gamle Testamente:

  2. Brug papir eller andre materialer til at lave en dekoration formet som det valgte symbol og udstil det et særligt sted, så I kan huske Frelseren.

  3. Studér skriftstedshenvisningerne, der står ud for hvert symbol ovenover.

Samtale: Hvad lærer hvert symbol os om Frelseren? Hvad betyder Jesus Kristus i jeres liv?

For yderligere studium af dette emne kan I læse eller lytte til præsident Russell M. Nelsons konferencetale fra april 2017 »Træk Jesu Kristi kraft ind i jeres liv« (Liahona, maj 2017, s. 39-42).