2009
Gør dig værdig til og deltag i tempeltjenesten
Juli 2009


Besøgsbudskabet

Gør dig værdig til og deltag i tempeltjenesten

Fremlæg disse skriftsteder og citater eller om nødvendigt et andet princip, som er til velsignelse for de søstre, du besøger. Bær vidnesbyrd om læren. Indbyd dem, I underviser, til at fortælle, hvad de har følt og lært.

Hvordan kan jeg berede mig på tempeltjenesten?

Silvia H. Allred, førsterådgiver i Hjælpeforeningens hovedpræsidentskab: Templet er Herrens hus. Han sætter betingelserne for dets anvendelse, de ordinancer, der skal udføres, og de standarder, som gør os rede til at komme der … Personlig værdighed er et afgørende krav for at kunne nyde templets velsignelser. Vi bereder os ved at adlyde befalingerne og stræbe efter at gøre Guds vilje« (»Hellige templer, hellige pagter«, Liahona, nov. 2008, s. 113).

Ældste David B. Haight (1906-2004) fra De Tolv Apostles Kvorum: »Vi, der vil besøge templet, skal leve på en måde, som gør det muligt for at os være værdige til at træde derind og tage del i det hele. … Vi vurderer vores værdighed til at komme i templet ved … interview med præstedømmeledere. De underskrifter, som de og vi sætter på vores tempelanbefaling, vidner om vores værdighed til at komme i templet« (»Kom til Herrens hus«, Stjernen, juli 1992, s. 16).

Hvad er velsignelserne ved at kvalificere sig til og deltage i tempeltjenesten?

L&P 110:7:»… jeg skal i barmhjertighed give mig til kende for mit folk i dette hus.«

Præsident Howard W. Hunter (1907-1995): »Lad os haste til templet, så ofte som tid og midler og personlige forhold tillader. Lad os ikke blot komme for vore afdøde slægtninge, men lad os også komme for at nyde de personlige velsignelser man modtager ved at tilbede i templet, for at føle den hellighed og sikkerhed, der er tilvejebragt inden for disse hellige og indviede mure. Templet er et skønhedens, åbenbaringens og fredens sted« (»Det store symbol på vores medlemskab« Stjernen, nov. 1994, s. 6).

L&P 38:32: »… der vil jeg give jer min lov; og dér skal I blive begavet med kraft fra det høje« (se også L&P 95:8).

Ældste Robert D. Hales fra De Tolv Apostles Kvorum: »Tempelbegavelsens velsignelser er af lige så stor betydning for os, som vores dåb var det. Af den årsag skal vi berede os på at blive rene, så vi kan træde ind i Guds tempel. Tempeltjeneste er en mulighed for at udføre vores personlige begavelse og ordinancer for de levende og også udføre de samme ordinancer til frelse for de døde. Det er af den grund, at skrifterne formaner os til at opføre templer og berede os til at være værdige til at tage del i de hellige ordinancer og pagter i templet …

Hovedformålet med templer er at tilvejebringe de nødvendige ordinancer for vores ophøjelse i det celestiale rige. Tempelordinancerne leder os til vor Frelser og giver os de velsignelser, som kommer til os takket være Jesu Kristi forsoning« (»Temple Blessings«, i Brigham Young University 2005–2006 Speeches, 2006, s. 1, 4).

Præsident Gordon B. Hinckley (1910-2008): »Hver eneste mand eller kvinde, som tager til templet i en oprigtig ånd og i tro, forlader Herrens hus som en bedre mand eller kvinde. Der er behov for stadig forbedring i vores liv. Der er behov for med mellemrum at forlade verdens støj og tumult og træde inden for murene i Gud hellige hus og der mærke hans Ånd i omgivelse af hellighed og fred« (»Om missioner, templer og forvaltning«, Stjernen, jan. 1996, s. 54).

Indsat: Fotografi af templet i Mérida i Mexico: Marcos Gonzalez; baggrund: Fotografi af templet i Nauvoo i Illinois: John Luke