2019
“Hvordan kan jeg finne ut om jeg skal dra på misjon?”
Desember 2019


Spørsmål og svar

“Hvordan kan jeg finne ut om jeg skal dra på misjon?”

Bilde
young man reading scriptures

Vær villig til å be oppriktig

En misjon er virkelig ikke for alle, men alle bør oppriktig finne ut om en misjon er for dem! Noen ganger ønsker vi ikke å dra, så vi ber ikke engang, eller vi ber uten å gi Ånden mulighet til virkelig å svare. Vi må be oppriktig! Hvis du finner svaret ved å søke det oppriktig, vil du føle fred og tillit til hva enn Herren ber deg om å gjøre – enten det er å bli eller å dra.

Ali B., 22 år, Utah i USA

Omvend deg

Noe av det som hjalp meg til å bestemme meg for å dra på misjon, var å lære om og oppleve sann omvendelse. Da jeg studerte om Frelserens forsoning og anvendte det jeg lærte på meg selv, følte jeg ubeskrivelig fred. Da jeg følte dette, ønsket jeg at andre skulle få føle den samme freden.

Eldste Berdejo, 21 år, Arequipa i Peru

Hold kontakten med Herren

Vår himmelske Fader kan gi deg svaret ditt gjennom Skriftene, et budskap fra en generalautoritet eller bare en annens vitnesbyrd. Så du kan få inspirasjonen din bare ved å holde kontakten med Herren.

Samuel H., 14 år, Utah i USA

Husk at han vil svare deg

Før jeg dro på misjon, var jeg svært usikker på om jeg skulle dra. Til slutt bestemte jeg meg for å spørre vår himmelske Fader, som virkelig vet alt vi går igjennom og vet om vi trenger å dra på misjon. Ved hjelp av bønn fikk jeg en bekreftelse på at jeg trengte å dra. Jeg vet at vår himmelske Fader besvarer bønner. Gå til ham med dine spørsmål, og han vil svare deg ifølge din tro og hans vilje og tidsplan.

Søster Terpend, 21 år, Jamaica Kingston misjon

Søk råd hos din familie og i din patriarkalske velsignelse

Familien og min patriarkalske velsignelse hjalp meg å bestemme meg. Søsteren min er for tiden på misjon, og hennes eksempel og vitnesbyrd om misjonærarbeid har inspirert meg. Mitt ønske om å tjene ble også sterkere da jeg mottok min patriarkalske velsignelse, som sa jeg ville være i stand til å dele evangeliet med andre.

Juliana P., 16 år, Nevada i USA