2019
Ungdom
Desember 2019


Ungdom

Bilde
Yona

Foto: Christina Smith

Jeg elsker tempelet fordi det er et sted hvor du virkelig kan føle Ånden. Det er et rent sted hvor du virkelig kan føle Kristi kjærlighet.

Jeg fikk anledning til å bo i USA et år. Da jeg kom dit, var jeg veldig ensom en stund. Jeg savnet familien og hjemmet mitt, men jeg strevde med mer enn bare det. Jeg hadde ikke mange venner på skolen, jeg strevde med språket og kulturen, og jeg hadde litt problemer med familien jeg bodde hos.

Selv i kirken følte jeg meg noen ganger alene. Jeg hadde lyst til å dra hjem. Jeg ønsket virkelig å se familien min igjen.

Men jeg begynte å tenke på Jesus Kristus og hvordan han led for meg. Jeg ba, og Gud trøstet meg. Der jeg bodde, lå tempelet så nært – bare seks minutter unna. Så jeg bestemte meg for å dra til tempelet en gang i uken, og det var virkelig til velsignelse for meg.

Ting begynte å forandre seg. Jeg fant noen gode venner, og Gud gjorde det mulig for meg å holde ut hele tiden jeg var borte hjemmefra. Jeg vet at jeg følte trygghet på grunn av Jesus Kristus. Han ga meg hjelp og styrke, og det ga meg mot. Folk tror noen ganger at Jesu Kristi forsoning bare angår omvendelse. Men Kristus er også en kilde til stor trøst. Jeg vet at jeg ikke kan forstå alt han gjennomgikk, men han forstår meg.

Yona C., 17, Frankrike