2023
Besøg af ældste Cook
Februar 2023


Besøg af ældste Cook

Jeg blev velsignet

Dette skal forstås på den måde, at jeg havde mulighed for udover den fælles fireside at overvære mødet med missionærerne, hvorfor denne lille artikel indeholder lidt fra hvert af møderne.

Under missionærmødet

Søster Cook underviste om at understøtte undervisning med Kirkens salmer, inkl. børnesange; hun spurgte, hvilke sange fx princippet »lydighed« fik os til at tænke på. Mange svar, især primarysange. Sang bringer Ånden, også ved missionærundervisning. Talte også om kristuslignende egenskaber, jfr. Forkynd mit evangelium, kapitel 6.

Ældste Cook følte sig inspireret af præsident Mattssons begejstring. I hele verden reduceres antallet af aktive kirke- eller synagogegængere drastisk. At dele evangeliet er derfor endnu mere vigtigt. En undersøgelse viser, at nye medlemmer efter flere år kun husker meget lidt af de principper, som missionærerne præsenterede for dem. Men alle husker 1) Joseph Smiths første syn og 2) Frelsesplanen.

Og begejstringen og Åndens vidnesbyrd er meget væsentligt, selv fra helt nye missionærer, som måske ikke kan sproget så godt; et åndeligt vidnesbyrd gør større indtryk end mange ord.

Mange vil lytte, inkl. immigranter. Farve har ingen betydning, men et sønderknust hjerte og en angergiven ånd.

Han aflagde et apostolsk vidnesbyrd: Jeg kender Herrens stemme, og jeg kender hans ansigt. Den apostolske velsignelse omtalte bl.a. at blive ledt gennem udfordringer.

Under aftenmødet

Søster Cook fortalte, at bedsteforældre ikke kun skal forkæle, men stadig undervise børnebørnene.

Ældste Cook fortalte, at Kom og følg mig og ændringer i tempelordinancer kom ved direkte åbenbaring til profeten. Vi vidste ikke, at der ville komme en pandemi, men Herren vidste det.

Handlefrihed førte til vores prøvestand og mulighed for at fejle og lære deraf. Men forsoningen overvinder alt.

Aflagde et apostolsk vidnesbyrd som det sidste ved mødet og gav os alle en apostolsk velsignelse om fred og styrke trods prøver.