2023
Innby Ånden i vårt liv
Juni 2023


Velkommen til dette nummeret

Innby Ånden i vårt liv

Bilde
Jesus bryter brød

The Last Supper [Det siste måltid], av Simon Dewey

Det siste måltid var mer enn et måltid for apostlene. Det var et mirakuløst og hellig øyeblikk der de var i sin Herres nærhet. Nadverdsbønnene viser oss et lignende mirakel når vi blir velsignet med at hans Ånd kan være hos oss (se Lære og pakter 20:77, 79). Hvordan kan vi, i likhet med apostlene, føle oss nær Frelseren?

I sin artikkel på side 4 forklarer eldste David A. Bednar at “vårt hellige ansvar er å utvikle hellige vaner som innbyr Herrens ånd til å være med oss til enhver tid.” Å følge rådene i artikkelen hans kan hjelpe oss å utvikle de hellige vanene som, selv om de kanskje er små, kan føre oss nærmere Jesus Kristus.

side 40 forteller jeg om min erfaring med å miste mannen min, som ble syk mens vi bodde i området Europa Øst. Selv om det var en vanskelig tid for meg, var det den erfaringen jeg kom på da jeg tenkte på hvordan jeg skulle snakke om mirakelet med å oppleve Frelserens barmhjertighet på uventede måter.

For et mirakel det er å føle Herrens nærhet i våre øyeblikk med ensomhet, prøvelser og svakhet. Vi kan velge å utvikle hellige vaner som vil innby Ånden i vårt liv. Jeg ber om at vi må søke den styrke og veiledning Gud er villig til å gi oss gjennom Den hellige ånds himmelske gave.

Vennlig hilsen

President Susan H. Porter

Primærs generalpresident