2009
Vend sikkert hjem til vor himmelske Fader.
April 2009


Vi lytter til profetens røst

Vend sikkert hjem til vor himmelske Fader

Fra en tale ved aprilkonferencen 2007.

Præsident Uchtdorf taler om, at takket være forsoningen kan vi omvende os og altid have håb.

Billede
President Dieter F. Uchtdorf

Det sikre vendepunkt

Under min uddannelse som luftfartspilot skulle jeg lære at navigere et fly over lange distancer. Flyrejser over store oceaner, vidtstrakte ørkener og mellem kontinenter kræver nøje planlægning for at ankomme sikkert til det planlagte bestemmelsessted. Nogle af disse nonstop-flyvninger kan vare op til 14 timer og strække sig over næsten 14.500 kilometer.

Under sådanne lange flyvninger er der et vigtigt punkt på ruten kendt som point of safe return (det sikre vendepunkt). Frem til dette punkt har flyet brændstof nok til at vende om og komme sikkert tilbage til den lufthavn, det lettede fra. Når punktet for at kunne vende sikkert hjem er passeret, har kaptajnen mistet denne mulighed og er nødt til at fortsætte. Det er derfor dette punkt så ofte kaldes point of no return (ingen vej tilbage).

Det er aldrig for sent

Satan ønsker, at vi skal tro, at der »ikke er nogen vej tilbage«, når vi har overtrådt – at det er for sent at ændre kurs. Jesu Kristi forsoning er Guds gave til sine børn for at bøde for og overvinde konsekvenserne af synd. Kristus kom for at frelse os. Hvis vi har valgt en forkert kurs, kan Jesu Kristi forsoning give os forvisning om, at der er en vej tilbage fra synd. Hvis vi følger Guds plan for vores frelse, er det muligt at vende sikkert hjem.

Der er altid håb.

Uanset hvor du befinder dig på denne rejse gennem livet, og uanset hvilke prøvelser du står over for, så er der altid et sikkert vendepunkt, der er altid håb. Du er kaptajnen i dit liv, og Gud har beredt en plan, som bringer dig sikkert tilbage til ham, til din guddommelige skæbne.

Jesu Kristi forsonings gave giver os til alle tider og på alle steder omvendelsens og tilgivelsens velsignelser. På grund af denne gave har vi alle mulighed for at vende sikkert hjem fra en katastrofal og syndig kurs. Lykke i dette liv og evig glæde i det næste bliver vores belønning, hvis vi vælger at anerkende og anvende denne gave fra vor himmelske Fader.

Illustration: Scott Greer