2019
Siunattu lapsilla
Kesäkuu 2019


Nuorille aikuisille

Siunattu lapsilla

Kirjoittaja asuu Managuassa Nicaraguassa.

Ihmiset ovat kyseenalaistaneet valintamme saada useampia lapsia, mutta jälkipolvemme ansiosta pystymme paremmin ymmärtämään taivaallisen Isän rakkautta ja kehittymään jumalallisissa mahdollisuuksissamme.

Kuva
family and data-posterity

Kuvitus Tausha Coates

”Onko tämä teidän viimeinen lapsenne?” Kun odotin kolmatta lastamme ja meillä oli jo ennestään kaksi alle viisivuotiasta lasta, ihmisillä tuntui usein olevan mielipide lapsistamme. ”Onko tämä teidän viimeisenne?” ”Etteköhän te etene liian nopeasti?” ”Mitä te aiotte tehdä kolmen lapsen kanssa?” Näitä kysymyksiä kuulin tavallisesti. Vaikka se oli ymmärrettävää, sillä taloudellisten ongelmien vuoksi kotimaassamme ihmisillä on tavallisesti vain yksi tai kaksi lasta, niin se, mitä ihmiset eivät tienneet, on, että kun mieheni ja minä seurustelimme, me puhuimme siitä, kuinka monta lasta halusimme ja milloin hankkisimme heidät. Perhesuunnittelu oli meille tärkeä ja vakava päätös, joten päätös piti tehdä meidän kahden välillä, ja etsimme aina Jumalan johdatusta. Kuuntelimme Henkeä ennemmin kuin ympärillämme olevia ihmisiä, ja meitä on siunattu lapsilla.

Kun Herra teki liiton Abrahamin kanssa, Hän lupasi Abrahamille lukuisia jälkeläisiä (ks. 1. Moos. 17:5–6; 22:17). Tästä pyhien kirjoitusten kohdasta saamme sen ymmärryksen, että taivaallisen Isämme mielestä lasten saaminen on yksi suurimpia siunauksia, mitä me voimme saada. Jälkipolvemme ansiosta pystymme paremmin ymmärtämään taivaallisen Isämme rakkautta ja kehitymme jumalallisissa ja iankaikkisissa mahdollisuuksissamme. Kun saamme lapsia, me paitsi autamme henkimaailmassa olevia henkiä tulemaan maan päälle ja saamaan ruumiin, me myös saamme etuoikeuden opettaa heille evankeliumia. Uskon, että harvat asiat elämässä valmistavat meitä paremmin iankaikkiseen elämään kuin lasten saaminen. Perheemme on paikka, jossa parhaiten opimme syventymään Herran ominaisuuksiin. Nyt kun olen äiti, minua muistutetaan päivittäin siitä, kuinka tärkeää on pysyä lähellä taivaallista Isääni. Rukoilen koko ajan pyytäen johdatusta, voimaa ja kärsivällisyyttä sekä kiittäen Häntä niistä monista siunauksista, joita tulee lasten saamisen myötä.

Vanhemmuus on elämää mullistava kokemus, joka on täynnä haasteita mutta myös paljon iloa. Joka kerta kun kuuntelen vanhimman tyttäreni laulavan Alkeisyhdistyksen laulua tai katselen sitä, kun kaksivuotias poikani yrittää pitää silmänsä kiinni perherukouksemme aikana tai kun pitelen sylissäni nukkuvaa poikavauvaamme, tunnen sydämeni täyttyvän sanoin kuvaamattomalla ilolla. Lapsemme ovat sitä polttoainetta, joka saa meidät kestämään loppuun asti riippumatta siitä, kuinka monia haasteita kohtaamme elämässä. Olen todella kiitollinen taivaalliselle Isälleni siitä, että Hän on antanut minulle mahdollisuuden olla lasteni äiti.

Tiedän, että meidän taivaallinen Isämme rakastaa meitä. Olen tuntenut Hänen rakkautensa niinä suloisina pieninä hetkinä, jotka ovat täynnä todellista ikuista onnellisuutta, kuin myös koettelemuksen hetkinä. Hän lähetti Poikansa Jeesuksen Kristuksen osoittamaan meille tien takaisin taivaalliseen kotiimme. Rakastan perhettäni ja tiedän, että perheet voivat olla yhdessä ikuisesti.