Generalkonference
Indledende budskab
Aprilkonferencen 2020


Indledende budskab

Vi skal, på enhver mulig måde vi kan, søge at høre Jesus Kristus, som taler til os gennem Helligåndens kraft og betjening.

Mine elskede brødre og søstre, når vi nu byder jer velkommen til denne historiske aprilkonference 2020 for Jesu Kristi Kirke af Sidste Dages Hellige, står jeg foran jer i et tomt auditorium af årsager, som I kender.

Jeg havde ingen anelse om, da jeg ved oktoberkonferencen 2019 lovede jer, at denne aprilkonference ville være »mindeværdig« og »uforglemmelig«, at jeg skulle tale til en synlig forsamling på færre end 10 personer og derved gøre denne konference så mindeværdig og uforglemmelig for mig! Alligevel bringer min viden om, at I deltager via en elektronisk transmission, og korets smukke gengivelse af »It Is Well with My Soul« stor trøst til min sjæl.

Som I ved, er tilstedeværelse ved denne generalkonference blevet meget begrænset som en del af vores indsats for at være gode globale medborgere og for at gøre alt, hvad vi kan for at begrænse udbredelsen af COVID-19. Denne virus har haft en stor påvirkning over hele verden. Den har også ændret vores kirkemøder, missionering og tempeltjeneste i en tid.

Selv om begrænsningerne i dag skyldes en meget smitsom virus, strækker livets personlige prøvelser langt ud over denne pandemi. Kommende prøvelser kan skyldes en ulykke, en naturkatastrofe eller en uventet personlig sorg.

Hvordan kan vi udholde sådanne prøvelser? Herren har fortalt os, at »hvis I er beredte skal I ikke frygte.«1 Selvfølgelig kan vi opbevare vores egen reserve af mad, vand og opsparing. Men lige så afgørende er vores behov for at fylde vores personlige, åndelige forrådshuse med tro, sandhed og vidnesbyrd.

Vores ultimative søgen i livet er at forberede os til at møde vor Skaber. Vi gør dette ved dagligt at stræbe efter at blive mere som vor Frelser, Jesus Kristus.2 Og det gør vi, når vi dagligt omvender os og modtager hans rensende, helbredende og styrkende kraft. Da kan vi mærke varig fred og glæde, selv i urolige tider. Det er præcis derfor, at Herren har opfordret os til at stå på hellige steder og »[ikke lade] jer … flytte«.3

I år fejrer vi 200-året for en af de mest betydningsfulde begivenheder i verdens historie – nemlig tilsynekomsten af Gud Faderen og hans elskede Søn, Jesus Kristus, for Joseph Smith. Under dette enestående syn pegede Gud Faderen på Jesus Kristus og sagde: »Det er min elskede søn. Hør ham!«4

Den formaning til Joseph gælder os alle. Vi skal, på enhver mulig måde vi kan, søge at høre Jesus Kristus, som taler til os gennem Helligåndens kraft og betjening.

Hensigten med denne og enhver generalkonference er at hjælpe os til at høre ham. Vi har bedt og opfordrer jer til at bede om, at Herrens Ånd vil være med os i så rigt mål, at I kan høre de budskaber, som Frelseren har til jer personligt – budskaber, som vil bringe fred i jeres sjæl. Budskaber, der vil hele jeres knuste hjerte. Budskaber, der vil oplyse jeres sind. Budskaber, der vil hjælpe jer til at vide, hvad I skal gøre, når I går fremad på tidspunkter med uro og prøvelser.

Vi beder til, at denne konference må blive mindeværdig og uforglemmelig på grund af de taler, I vil høre, de enestående bekendtgørelser, der vil komme, og de oplevelser, I vil blive bedt om at deltage i.

Vi vil for eksempel ved afslutningen af mødet søndag formiddag samles i en verdensomspændende højtidelig forsamling, hvor jeg vil lede jer i det hellige hosianna-råb. Vi beder til, at det vil være et åndeligt højdepunkt for jer, når vi enstemmigt på globalt plan udtrykker vores store taknemlighed til Gud Faderen og hans elskede Søn ved at prise dem på denne enestående måde.

Til denne hellige oplevelse bruger vi rene, hvide lommetørklæder. Men hvis I ikke har et, kan I blot vinke med jeres hånd. Ved afslutningen af hosianna-råbet vil forsamlingen sammen med koret synge »Guds Ånd som en ild«.5

Mine kære brødre og søstre, denne konference vil blive storslået. Hele året vil være ekstraordinært, når vi ufravendt fokuserer på Frelseren og hans gengivne evangelium. De vigtigste varige virkninger af denne historiske konference vil ske, når vores hjerte forandres, og vi indleder en livslang søgen efter at høre ham.

Velkommen til aprilkonferencen 2020! Jeg ved, at Gud vor himmelske Fader og hans Søn, Jesus Kristus, er opmærksomme på os. De vil være med os ved alle møderne i disse to storslåede dage, hvor vi søger at komme dem nærmere og ære dem. I Jesu Kristi hellige navn. Amen.