Üldkonverents
Ülestähendus sellest, mida ma olen näinud ja kuulnud
2024. aasta kevadine üldkonverents

Viimse Aja Pühade Jeesuse Kristuse Kiriku liikmeks olla pole olnud iial paremat aega.

Kui ma lõpetasin õigusteaduskonna, otsustasin koos oma naise Marciaga, et liitun advokaadibürooga, mille tegevusvaldkond oli kohtumenetlused. Töise väljaõppe alguses valmistasin suure osa ajast tunnistajaid ette kohtuistungil tunnistust andma. Sain kiiresti selgeks, et faktid selgusid kohtusaalis, kui tunnistajad rääkisid vande all tõtt sellest, mida nad olid näinud ja kuulnud. Kui tunnistajad tunnistust andsid, siis nende sõnad salvestati ja talletati. Usaldusväärsed tunnistajad olid minu jaoks ettevalmistuste tegemisel alati esmatähtsad.

Mõistsin üpris kiiresti, et needsamad terminid, mida ma iga päev advokaadina kasutasin, olid ühtlasi terminid, mida kasutasin evangeeliumist rääkides. „Tunnistaja” ja „tunnistus” on terminid, mida me kasutame, kui jagame oma teadmisi ja tundeid Jeesuse Kristuse evangeeliumi õigsuse kohta.

Kui mind uue piirkonna seitsmekümnena toetati, avasin pühakirjad, et oma kohustusi teada saada ja lugesin Õpetuse ja Lepingute 107. osa 25. salmi, kus öeldakse: „Ka Seitsekümmend on kutsutud ‥ olema erilisteks tunnistajateks paganatele ja kogu maailmas.” Nagu te võite ette kujutada, jäid mu silmad pidama sõnadel „erilisteks tunnistajateks”. Mulle sai selgeks, et mu kohustus on jagada oma tunnistust ehk tunnistada Jeesuse Kristuse nimest kõikjal, kuhu ma maailmas reisisin.

Pühakirjades on palju näiteid nendest, kes olid pealtnägijad ja tunnistasid sellest, mida nad nägid ja kuulsid.

Muistne prohvet Mormon kirjutab oma ülestähendust alustades: „Ja nüüd, mina, Mormon, teen ülestähenduse sellest, mida ma olen näinud ja kuulnud, ning kutsun seda Mormoni raamatuks.”1

Päästja apostlid Peetrus ja Johannes tegid ühe mehe terveks Jeesuse Kristuse, Naatsaretlase nimel.2 Saanud käsu, et nad ei tohi Jeesuse nimel rääkida, vastasid nad:

„Kas on õige Jumala ees teid rohkem kuulata kui Jumalat? Otsustage ise.

Sest me ei või jätta rääkimata seda, mida oleme näinud ja kuulnud!”3

Veel üks veenev tunnistus pärineb Mormoni Raamatu pühadelt, kes nägid pealt Päästja Jeesuse Kristuse ilmumist. Kuulake sõnu, millega nad nähtut kirjeldavad: „Ja nad annavad tunnistust niiviisi: Ei ole enne kellegi silm näinud ega kõrv kuulnud nii suuri ja imepäraseid asju, nagu meie nägime ja kuulsime Jeesust Isale rääkimas.”4

Vennad ja õed! Ma kuulutan täna oma tunnistust ja teen ülestähenduse sellest, mida ma olen näinud ja kuulnud oma püha teenimistöö jooksul Issanda Jeesuse Kristuse seitsmekümnena. Ma tunnistan teile seeläbi armastavast Taevasest Isast ja Tema heasoovlikust Pojast, Jeesusest Kristusest, kes kannatas, suri ja tõusis taas üles, et pakkuda Jumala lastele igavest elu. Ma tunnistan „imepärase[st] töö[st] ja imeteo[st]”5 ning et Issand on hakanud taas oma käega taastama maa peal oma evangeeliumi oma elavate prohvetite ja apostlite kaudu.6 Ma tunnistan, et selle põhjal, mida ma olen näinud ja kuulnud, pole olnud Viimse Aja Pühade Jeesuse Kristuse Kiriku liikmeks olla iial paremat aega kui praegu. Ma tean seda oma teadmiste põhjal, teistest allikatest sõltumata, tänu sellele, mida ma olen näinud ja kuulnud.

Viimasel keskkooliaastal pidin ma nimetama seminari lõpetamiseks kõik 15 Kiriku templit. Kõigi templite pildid olid klassi ees väljas ja ma pidin teadma nende kõikide asukohta. Praegu, aastaid hiljem, oleks iga templi nimetamine tohutu väljakutse, kuna templeid, mis on avatud või millest on teatatud, on 335. Ma olen paljusid neist Issanda kodadest isiklikult näinud ning tunnistan, et Issand pakub oma õnnistusi ja talitusi üha enamatele oma lastele kogu maailmas.

Mu sõbrad FamilySearch’ist on mulle õpetanud, et lisavad iga päev programmi üle miljoni uue nime. Kui te ei leidnud oma esivanemat eile, kutsun teid homme uuesti vaatama. Seoses Iisraeli kokkukogumisega teisel pool eesriiet pole olnud Viimse Aja Pühade Jeesuse Kristuse Kiriku liikmeks olla iial paremat aega kui praegu.

Kui me Idaho osariigis Twin Fallsis lapsi kasvatasime, nägime üleilmset Kirikut piiratud vaatenurgast. Kui mind üldjuhiks kutsuti, määrati meid Marciaga teenima Vaikse ookeani piirkonnas, kus me iial käinud polnud. Meil oli heameel avastada Uus-Meremaal tipust kuni alumise otsani välja vaiu ja ka 1958. aastal pühitsetud templit. See oli üks neist viieteistkümnest, mille pidin seminaris meelde jätma. Me leidsime templi igast Austraalia suurlinnast ja vaiu üle kogu mandri. Me täitsime ülesandeid Samoal, kus on 25 vaia, ja Tongal, kus peaaegu pool elanikkonnast on Kiriku liikmed. Meile anti ülesanne ka Kiribati saarel, kust leidsime eest kaks vaia. Me saime ülesandeks külastada Ebeye saare vaiu Marshalli saartel ja Daru saart Paapua Uus-Guineas.

Kui meie aeg Vaikse ookeani saarestikus sai täis, määrati meid teenima Filipiinidele. Minu üllatuseks kasvab Jeesuse Kristuse Kirik Filipiinidel kaugelt üle selle, kui olin adunud. Seal on nüüd 125 vaia, 23 misjonit ja 13 töötavat või väljakuulutatud templit. Nägin selles riigis üle 850 000 liikmelist kirikut. Kuidas polnud ma tähele pannud Kristuse Kiriku rajamist kogu maailmas?

Pärast kolme aastat Filipiinidel paluti mul teenida misjoniosakonnas. Selle ülesande tõttu külastasime misjoneid kõikjal maailmas. Minu ülevaade Päästja üleilmsest Kirikust laienes plahvatuslikult. Me saime Marciaga ülesande külastada misjoneid Aasias. Singapuris ootas meid ees kaunis vaiakeskus hämmastavate ustavate liikmetega. Me külastasime liikmeid ja misjonäre Malaisias ühes Kota Kinabalu kogudusehoones. Kohtusime misjonäridega Hongkongis ja osalesime koos ustavate pühendunud pühadega imelisel vaiakonverentsil.

Sarnane kogemus kordus, kui kohtusime misjonäride ja liikmetega Euroopas, Ladina-Ameerikas, Kariibidel ja Aafrikas. Jeesuse Kristuse Kiriku kasv Aafrikas on tohutu.

Ma olen näinud oma silmaga üha jätkuvat Jeesuse Kristuse evangeeliumi taastamist ja Joseph Smithi prohvetliku kuulutuse täitumist, et „Jumala tõde läheb edasi julgelt, õilsalt ja sõltumatult, kuni on läbi käinud kõik mandrid, külastanud kõiki piirkondi, levinud üle kõikide riikide ja kõlanud kõikidele kõrvadele”.7

Meie suurepäraste misjonäride vägi, kes praegu maakera katab, on 74 000 liikmeline. Koostöös liikmetega ristivad nad nüüd igas kuus üle 20 000 inimese. Viimasel ajal on need olnud 18-, 19- ja 20-aastased noored mehed ja noored naised, kes on Issanda abiga sellist vägevat kokkukogumise imet teinud. Me leiame neid noori naisi ja noori mehi väikestest Vanuatu küladest ning New Yorgi, Pariisi ja Londoni suurlinnadest. Ma olen vaadanud, kuidas nad on õpetanud Päästjast kõrvalistes Fidži kogudustes ning suurematel kogunemistel sellistes kohtades nagu Texase, California ja Florida osariigid Ameerika Ühendriikides.

Misjonäre leiab igast maailmanurgast, nad räägivad 60 eri keeles ja täidavad Päästja suurt korraldust Matteuse 28. peatükis: „Minge siis ja tehke jüngriteks kõik rahvad, neid ristides Isa ja Poja ja Püha Vaimu nimesse.”8 Ma austan Kiriku endisi ja praegusi misjonäre ning meenutan meie sirguvale põlvkonnale president Russell M. Nelsoni üleskutset tulla ja Iisraeli koguda.9

Ma tunnistan täna, et olen täheldanud omaenda silmadega Päästja evangeeliumi põhjalikku taastamist ja kuulnud seda omaenda kõrvadega. Ma olen Jumala töö tunnistaja kogu maailmas. Viimse Aja Pühade Jeesuse Kristuse Kiriku liikmeks olla pole olnud iial paremat aega kui praegu.

Kuid kõige inspireerivam taastamise ime, mida ma olen näinud, olete vististi teie, kõigi maade ustavad Kiriku liikmed. Teid, viimse aja pühi kirjeldab Mormoni Raamatus Nefi, kui ta nägi meie aega ja tunnistas: „Ja sündis, et mina, Nefi, nägin Jumala Talle väge, et see laskus Talle kiriku pühade peale ja Issanda lepingurahva peale, kes olid hajutatud kogu maa pinnal, ja nad olid relvastatud õigemeelsuse ja Jumala väega suures auhiilguses.”10

Ma tunnistan, et ma olen näinud oma silmadega, mida nägi Nefi. Ma olen näinud teid, kõigi maade lepingupühi, relvastatuna õigemeelsuse ja Jumala väega. Kui ma olin ühe selle maailma suurrahva seas kõnepuldis, tuletas Issand mulle meelde midagi, mida kuningas Benjamin Mormoni Raamatus Moosia 2. peatükis õpetas. Brent, „ma soovin, et [sa] mõtleksi[d] nende õnnistatud ja rõõmsa olukorra peale, kes peavad kinni Jumala käskudest. Sest vaata, nad on õnnistatud kõiges, nii ajalikes kui ka vaimsetes asjades.”11.

Ma tunnistan teile, et olen näinud seda oma silmadega ja kuulnud oma kõrvadega, kui ma olen teiega, ustavad käske pidavad Jumala pühad, kogu maa peal kohtunud. Te olete Isa lepingulapsed. Te olete Jeesuse Kristuse jüngrid. Ka teie teate sama, mida minagi, kuna olete saanud omaenda tunnistuse Jeesuse Kristuse taastatud evangeeliumi õigsusest. Päästja õpetas: „Aga õndsad on teie silmad, et nad näevad ja teie kõrvad, et nad kuulevad!”12

Issanda juhatusel ning Ta prohvetite ja apostlite juhtimisel jätkame me misjonäride ettevalmistamist ning sõlmime ja peame ka edaspidi pühasid lepinguid, rajame kogu maailmas Kristuse Kirikut ning saame õnnistusi, mis tulevad, kui me peame Jumala käske. Me oleme ühtsed. Me oleme Jumala lapsed. Me tunneme Teda ja me armastame Teda.

Tunnistan koos kõigi teiega üheskoos, et need asjad on õiged. Me teeme ülestähenduse sellest, mida me oleme näinud ja kuulnud. Me oleme teiega pealtnägijad, kes tunnistavad. Me liigume selle ühise tunnistuse väel üha edasi usuga Issandasse Jeesusesse Kristusesse ja Tema evangeeliumisse. Ma annan tunnistust, et Jeesus Kristus elab. Ta on meie Päästja ja meie Lunastaja. Jeesuse Kristuse nimel, aamen.