2010
Jesus Kristus er Guds Sønn, og han er en Gud som gjør mirakler
August 2010


Samlingsstunden

Jesus Kristus er Guds Sønn, og han er en Gud som gjør mirakler

Mange kunstnere bruker sin kunnskap og tro på Jesus Kristus og sine ferdigheter og sin forestillingsevne til å lage tegninger av Ham. Deres tegninger kan gjøre at vår tro og forståelse av Jesus styrkes. Når vi leser Skriftene, kan vi bruke vår forestillingsevne, slik kunstnerne gjør, til å hjelpe oss å forstå det Jesus forkynte.

I Det nye testamente finner dere historier om miraklene Jesus utførte mens han levde på jorden. En av dem er i Markus 4:35-39. Les historien. Forestill dere så at dere var i båten sammen med Jesus og hans disipler på Galileasjøen. Tenk dere en sterk storm. Skipet gynger frem og tilbake, vinden uler, og vannet plasker rundt dere. Forestill dere hva dere ville tenke og føle. Forestill dere nå at dere ser disiplene som vekker Jesus. Tenk på hvordan Herrens røst lød da han reiste seg og sa: «Ti, vær stille!» Forestill dere hvordan sjøen så ut da det sluttet å blåse, og hvor forbløffet disiplene ble da vinden og sjøen adlød Jesus.

Hvordan hjelper denne historien dere å få sterkere tro på Jesus Kristus når dere leser den og tenker på den?

Vi kan også være kunstnere og vise vår tro på og forståelse av Jesus ved å tegne bilder av miraklene han utførte og ved å bruke bildene til å undervise andre om det vi har lært.

Skriftlesningsdagbok august 2010

Les 2. Nephi 27:23.

Be til din himmelske Fader for å få vite at Jesus Kristus er «en Gud som gjør mirakler».

Lær utenat 2. Nephi 27:23.

Velg en av disse aktivitetene, eller lag din egen:

  • Hjelp en annen å lære utenat 2. Nephi 27:23.

  • Tenk på en historie i Skriftene om et annet av Kristi mirakler. Forestill deg hvordan det kan ha sett ut. Tegn deretter bilder av det som skjedde. Fortell historien og vis bildene dine på en familiens hjemmeaften.

  • Bær vitnesbyrd om Jesus Kristus ved å lære utenat månedens skriftsted og gjenta det for en annen.

  • Illustrasjonene på side 63 viser hvordan en kunstner forestiller seg Jesu mirakel da han stillet stormen. Klipp ut bildene, og lim dem på tykkere papir. Bruk bildene mens du forteller historien på familiens hjemmeaften eller til en venn.

Hvordan hjelper det du har gjort deg til å forstå 2. Nephi 27:23?

Skriv i dagboken din om det du har gjort.

Fotoillustrasjon: Craig Dimond; illustrasjoner: Paul Mann