2014
Jesus Kristus er vor Frelser
Marts 2014


Få Primary hjem

Jesus Kristus er vor Frelser

Lær mere om denne måneds primarytema!

En 12-årig pige lå i sin seng og blev mere og mere syg. Hendes forældre så hjælpeløst til. De kunne ikke gøre noget for at redde hende.

Så kom de i tanke om de fantastiske historier, de havde hørt, om en mand ved navn Jesus, som boede iblandt dem. Folk sagde, at han kunne helbrede de syge og få blinde til at se. Måske kunne han redde deres datters liv!

Pigens far, Jairus, løb ud for at finde Jesus. Han tryglede Jesus om at helbrede sin datter. Så kom en budbringer med forfærdelige nyheder. Det var for sent. Pigen var allerede død. »Frygt ikke,« sagde Jesus til Jairus, »tro kun!« (Mark 5:36).

Da Jesus og Jairus nåede hjem til Jairus, gik de ind på værelset, hvor pigen lå. Jesus tog pigen ved hånden og bad hende rejse sig. Da hun rejste sig, blev hendes forældre forbløffede. Jesus havde bragt deres datter tilbage til livet!

Den dag viste Jesus gennem sin tjeneste, hvor stor omsorg han havde for pigen og hendes familie. Jesus viser, hvor meget han holder af os på mange vidunderlige og fantastiske måder:

  • Han hjalp med at skabe den smukke jord og alle dens skabninger.

  • Han kom frivilligt til jorden for at blive vor Frelser, selv om han vidste, det ville blive meget svært.

  • Han brugte sit liv på jorden til at velsigne, helbrede og undervise andre.

  • Han levede et fuldkomment liv.

  • Han led villigt for vore synder i Getsemane have og døde på korset, så vi kan opstå og vende tilbage til himlen.