Liahona
Find Frelserens lys i Mormons Bog
Januar 2024


»Find Frelserens lys i Mormons Bog«, Liahona, jan. 2024.

Til forældre

Find Frelserens lys i Mormons Bog

Billede
Familie der læser sammen

Kære forældre

Denne måneds udgave giver indsigt i Mormons Bog som læseplan for Kom og følg mig for 2024. Nedenstående artikler drøfter nøgler til at finde lys og sandhed i en verden, der ofte er fyldt med mørke og forvirring.

Samtaler om evangeliet

Søg Frelserens lys

Overvej at dele nogle ideer fra præsident Eyrings artikel på side 4 med jeres familie og snakke om den rolle, som det lys spiller i vores liv. Gennemgå Kamryns historie om at finde Frelseren i mørket. Hvordan kan jeres familie finde Frelserens lys gennem jeres studium af Mormons Bog i år?

Hvor man søger efter sandhed

Gud er kilden til al sandhed, og vi kan lære hans sandhed ved at søge den flittigt. Ældste og søster Silva skulle beslutte, hvor de skulle bo, efter de var vendt hjem fra mission, så de søgte Herrens vejledning (se s. 20). Hvornår har Herren givet jer den vejledning, I havde brug for?

Se mere i jeres studium af evangeliet

Når man besøger et kunstmuseum, skynder folk sig ofte at se alt, hvad de kan, hvilket får dem til at gå glip af skønheden i kunsten. På samme måde kan læsere af Mormons Bog gå glip af vigtige sandheder, hvis de skynder sig gennem læsningen. Hvilke strategier kan hjælpe os til at se grundigt på denne hellige bog? I kan få nogle ideer på side 12.

Kom og følg mig Familiesjov

Den lige og snævre sti

1 Nefi 8; 11; 15

Når vi spiser af frugten fra livets træ, er det et symbol på at vælge evigt liv gennem Jesus Kristus (se 1 Ne 15:36; L&P 14:7). Prøv denne aktivitet for at lære, hvordan jernstangen (Guds ord) fører os hen til denne Guds største gave.

  1. Tape et billede af livets træ fast på en væg.

  2. Tape en snor (der repræsenterer jernstangen) under billedet, og få en person til at stå i den modsatte side af lokalet med den anden ende af snoren.

  3. Tag tid på, hvor lang tid det tager et barn med bind for øjnene at gå fra den ene ende af lokalet til livets træ uden at holde fast i snoren.

  4. Tag nu tid på, hvor lang tid det bruger på at nå hen til livets træ, mens det holder fast i snoren.

Samtale: Hvad kan vi gøre for at holde fast i jernstangen og aldrig give slip?