Liahona
Fem enkle måder at dele Mormons Bog på
Januar 2024


Kun digitalt

Fem enkle måder at dele Mormons Bog på

Det har aldrig været lettere at hjælpe andre til at føle kraften i Mormons Bog.

Billede
to kvinder ser på en telefon

Nutidige profeters og apostles udtalelser om velsignelserne ved at læse Mormons Bog er betagende.

Profeten Joseph Smith sagde: »Jeg fortalte brødrene, at Mormons Bog var den mest korrekte bog på jorden og vor religions slutsten, og at et menneske ville komme Gud nærmere ved at efterleve forskrifterne i den end i nogen anden bog.«1

Præsident Ezra Taft Benson (1899-1994) sagde: »Mormons Bog er det redskab, som Gud har skabt til at ›skylle hen over jorden som med en flodbølge for at indsamle [sine] egne udvalgte‹ (Moses 7:62).«2

For nyligt sagde præsident Russell M. Nelson: »Dette er bogen, der vil hjælpe med at forberede verden på Herrens andet komme.«3

Sådanne stærke erklæringer minder os om vigtigheden af at dele Mormons Bog med dem omkring os. Når vi gør det, kan vi hjælpe andre til at modtage yderligere kraft i deres liv gennem de sandheder, der undervises om deri, og som præsident Nelson vidnede om, da han sagde:

»Når jeg tænker på Mormons Bog, tænker jeg på ordet kraft. Sandhederne i Mormons Bog har kraft til at hele, opmuntre, genopbygge, hjælpe, styrke, trøste og glæde vores sjæl.«4

Forslag, I kan prøve

I vores moderne verden er der uendelige muligheder for at dele Mormons Bog. Når vi overvejer, hvordan vi kan fortælle, kan vi begynde med at tænke over, hvem vi kan dele Mormons Bog med, og hvad der sker i deres liv. Så kan vi følge Ånden for at vide, hvordan Mormons Bog bedst kan velsigne dem. Her er fem forslag (af mange!), som vi kan prøve:

  1. I vores studium af Mormons Bog kan vi se efter vers, der skiller sig ud for os. Er der et af dem, der får os til at tænke på en, vi kender? Vi kan følge tilskyndelsen og kærligt dele de ord, vi læser, med den person i en sms, e-mail, et telefonopkald eller en håndskreven note.

  2. Når vi føler os positivt påvirket af Mormons Bog, kan vi bede og spørge Gud, hvem der ellers kan have gavn af at høre om vores oplevelser. Så kan vi fortælle vores historier og stole på Herrens løfte om, at han »vil drage foran jeres ansigt. Jeg vil være ved jeres højre hånd og ved jeres venstre, og min Ånd skal være i jeres hjerte og mine engle rundt omkring jer til at styrke jer« (L&P 84:88).

  3. Er vi blevet rørt over en historie, der er skildret i en video fra samlingen af Videoer om Mormons Bog? Folk finder i stigende grad disse videoer online og bliver draget mod evangeliets sandheder af de historier, de skildrer. Hvis vi føler os inspireret, når vi ser den, kan vi overveje, hvem der ellers kan nyde en lignende oplevelse og derpå dele et videolink med dem.

  4. En af de letteste måder at dele på er ved at trykke på en knap i appen Mormons Bog. Du kan dele et link med nogen eller bare lade dem scanne en kode fra appen på din telefon. Selv mens du sidder ved siden af en person i bussen, kan du dele den og give dem adgang til Mormons Bog på ethvert sprog. Appen indeholder den fulde tekst i Mormons Bog. Den indeholder også Mormons Bog-videoerne og mange andre ressourcer, der kan få folk til at lære mere om Jesus Kristus og hans lærdomme.

  5. En af de mest traditionelle måder, vi kan dele Mormons Bog på, er ganske enkelt at give nogen et trykt eksemplar af den. Mange mennesker leder efter en god bog at læse. Vi kan dele Mormons Bog med dem og fortælle dem, hvorfor den betyder så meget for os, når vi læser den.

Mormons Bog har svar på livets udfordringer!5 Den opretholder tro på Jesus Kristus6 og viser folk mod ham! Den kan løfte folk fra synd og tristhed, lære dem at føle Frelserens fred7 og give dem en større forståelse af, hvem de er, hver gang de læser den!

Som præsident Nelson har sagt, »Mormons Bog er Guds redskab til at udvirke indsamlingen af Israel«.8 Herren har frembragt Mormons Bog som en del af sit værk, og det er vores mulighed for at dele dens gode nyheder med andre. Uanset hvordan vi deler Mormons Bog, kan vi være sikre på, at vi er engageret i Guds arbejde med frelse og ophøjelse for at hjælpe med at indsamle hans børn.