2002
De talte til os
November 2002


De talte til os

Beretning for Kirkens børn fra oktoberkonferencen den 5.-6. oktober 2002

Præsident Gordon B. Hinckley: Tænk på det vidunderlige i dette.

Dette er den genoprettede Jesu Kristi Kirke. Vi er som folk sidste dages hellige. Vi vidner om, at himlene blev åbnet, og at sløret blev trukket tilbage, at Gud har talt, og at Jesus Kristus har åbenbaret sig, hvorefter fulgte overdragelse af guddommelig myndighed.

Jesus Kristus er hjørnestenen i dette værk, og det er »bygget på apostlenes og profeternes grundvold« (Ef 2:20).

Præsident Thomas S. Monson, førsterådgiver i Det Første Præsidentskab: Gennem generationerne har Jesu budskab altid været det samme. Ved bredden af den smukke Galilæa Sø sagde han til Peter og Andreas: »Følg mig.« Til Filip fordum lød kaldet: »Følg mig!« … Og hvis vi blot vil lytte efter, lyder den samme dragende opfordring til jer og til mig: »Følg mig!«

Præsident James E. Faust, andenrådgiver i Det Første Præsidentskab: Jeg håber, at vi alle kan være som »Det lille lokomotiv, som kunne«. Det var ikke særlig stort, det havde kun været brugt til at skifte vogne med, og havde aldrig kørt over et bjerg, men det var villigt. Det lille lokomotiv koblede sig til det strandede tog, tøffede op til bjergets top og futtede ned ad bjerget, idet hun sagde: »Jeg kunne godt.« Vi skal hver især bestige bjerge, som vi aldrig har besteget før.

Ældste David B. Haight fra De Tolv Apostles Kvorum: Gud lever. Han er vor Fader. Jeg vidner for jer, at Jesus er Kristus, den levende Guds Søn, og at profeten Joseph Smith var genoprettelsens profet. Præsident Hinckley er vores inspirerede leder for denne kirke over hele verden i dag. Må Gud velsigne ham for alt det, han gør … mens han leder dette værk fremad.

Ældste Neal A. Maxwell fra De Tolv Apostles Kvorum: Brødre og søstre, skønt vi lever i en tid »i bevægelse«, kan vi dog stå på hellige steder og ikke lade os rokke (se L&P 45:32; 87:8). Skønt vi lever i en tid med vold, kan vi dog have den indre fred, som overgår al forstand (se Fil 4:7). Der kan ske mange underlige ting, men ligesom Nephi kan vi dog vide, at Gud elsker os …

… Selvfølgelig kan vi ikke forstå alle tings betydning lige nu! Men vi kan vide lige nu, at Gud kender og elsker enhver af os personligt!

Ældste Robert D. Hales fra De Tolv Apostles Kvorum: Som det var tilfældet med pionererne vil en lydig tiendebetaling styrke vores tro, og den tro holder os oppe under prøvelserne, trængslerne og sorgerne på vores livs rejse.

Ældste Dieter F. Uchtdorf fra De Halvfjerds’ Præsidium: Jeg har ingen forfædre blandt pionererne i 1800-tallet. Men siden de første dage som medlem af Kirken har jeg følt et tæt slægtskab til disse første pionerer, som krydsede prærien. De er mine åndelige forfædre, ligesom de er for hvert eneste medlem af Kirken, uanset nationalitet, sprog eller kultur. De har etableret ikke blot et trygt sted i Vesten, men også det åndelige fundament for opbygningen af riget i alle verdens nationer.

Ældste Robert K. Dellenbach fra De Halvfjerds: Herren beder os om én søndag om måneden at faste ved to måltider. Vi indbydes til at bidrage med et beløb svarende til værdien af disse to måltider til Kirken, så den kan hjælpe de nødlidende.