2008
Evangeliets gave
Juli 2008


Vi lytter til profetens røst

Evangeliets gave

Fra en tale til aprilkonferencen 2003.

Billede
President Henry B. Eyring

Lørdag er markedsdag over hele verden. I Ghana, Ecuador og Filippinerne bringer folk deres afgrøder og kunsthåndværk til byen for at sælge det. De taler med dem, de møder på vejen. Blandt dem er der også sidste dages hellige. Meget af det, de taler om, er det samme, som man hører overalt i verden. Men der er en lille forskel ved de sidste dages hellige. Det kommer lige så meget til udtryk i deres øjne, som i deres ord. De lytter omhyggeligt og virker interesserede.

Hvis samtalen varer mere end nogle få minutter, drejer den sig hen på emner, der betyder meget for begge parter. De taler om, hvad de mener, der bringer lykke, og hvad, der bringer sorger. Til tider bliver den sidste dages hellige spurgt: »Hvorfor hviler du sådan i dig selv?« Og så følger et stille svar. Det kan være om vor himmelske Fader og hans Søn, Jesus Kristus, der viste sig for drengen Joseph Smith. Det kan være om den opstandne Frelsers kærlige virke, som det beskrives i Mormons Bog.

Du vil måske spørge: »Hvordan kan jeg gøre det? Hvordan kan jeg blive bedre til at fortælle om min tro?«

Jeg har omhyggeligt og bønsomt studeret nogle, som er trofaste og effektive vidner om Frelseren og hans kirke. Der er ikke noget enkelt mønster for, hvad de gør. Nogle har altid et eksemplar af Mormons Bog med sig, som de kan give væk. Andre sætter en dato for, hvornår de vil have fundet nogen, som missionærerne kan undervise. Hver af dem har bedt for at få at vide, hvad de skal gøre.

For at gøre det, vi skal gøre, må vi blive som dem på mindst to områder. For det første føler de, at de er elskede børn af en kærlig himmelske Fader. Derfor henvender de sig ofte og ubesværet til ham i bøn. For det andet er de, der med lethed taler om evangeliet, taknemlige disciple af Jesus Kristus. De værdsætter det, som evangeliet betyder for dem. Mindet om den gave, de har modtaget, fylder dem med en iver efter, at andre også skal modtage den. De har fornemmet Frelserens kærlighed.

Bed om muligheden for at møde mennesker, der har en fornemmelse af, at noget kunne være bedre i deres tilværelse. Bed om at få at vide, hvordan du kan hjælpe dem. Dine bønner bliver besvaret. Du vil møde menne-sker, som Herren har beredt. Du vil opdage, at du kommer din himmelske Fader nærmere i visheden om, at du har gjort, hvad han beder dig om, fordi han elsker dig og stoler på dig.