2010
Tavoitelkaa ja ottakaa vastaan henkilökohtaista ilmoitusta
Huhtikuu 2010


Kotikäyntiopetussanoma

Tavoitelkaa ja ottakaa vastaan henkilökohtaista ilmoitusta

Opettakaa näitä pyhien kirjoitusten kohtia ja lainauksia tai tarvittaessa jokin muu periaate, joka on siunaukseksi niille sisarille, joiden luona käytte. Todistakaa opista. Pyytäkää niitä, joiden luona käytte, kertomaan, mitä he ovat tunteneet ja oppineet.

Kuinka voin tavoitella henkilökohtaista ilmoitusta?

”Me valmistaudumme saamaan henkilökohtaista ilmoitusta profeettojen tavoin tutkimalla pyhiä kirjoituksia, paastoamalla, rukoilemalla ja kasvattamalla uskoa. Usko on avain. Muistakaa Josephin valmistautuminen ensimmäiseen näkyyn:

’Jos kuitenkin joltakulta teistä puuttuu viisautta, pyytäköön sitä Jumalalta. – –

Mutta pyytäköön uskossa, lainkaan epäilemättä.’”1

Vanhin Robert D. Hales kahdentoista apostolin koorumista

”Rukous on teidän henkilökohtainen avaimenne taivaaseen. Lukko on teidän puolellanne väliverhoa.

Mutta siinä ei ole kaikki. Herra sanoi eräälle, joka luuli, että ilmoitus tulee ilman vaivannäköä:

’Katso, sinä et ymmärtänyt; kuvittelit, että minä antaisin sen sinulle, vaikka et käyttänyt harkintaa, paitsi että pyysit minulta.

Mutta katso, minä sanon sinulle, että sinun täytyy tutkia sitä tarkoin mielessäsi; sitten sinun on kysyttävä minulta, onko se oikein, ja jos se on oikein, minä saatan sinun sydämesi palamaan sisälläsi; sen tähden sinä tunnet, että se on oikein.’”2

Presidentti Boyd K. Packer, kahdentoista apostolin koorumin presidentti

Kuinka voin ottaa vastaan henkilökohtaista ilmoitusta?

”Tutummissa muodoissaan ilmoitus tai innoitus tulee sanoina tai ajatuksina, jotka välittyvät mieleen (ks. En. 10; OL 8:2–3), äkillisenä ymmärryksen valistumisena (ks. OL 6:14–15), myönteisinä tai kielteisinä tunteina aiotuista toimintatavoista tai vieläpä innoittavina esityksinä, kuten eri taidemuodoissa. Kuten presidentti Boyd K. Packer, kahdentoista apostolin koorumin – – presidentti, on sanonut: ’Innoitus tulee pikemminkin tunteena kuin äänenä.’”3

Vanhin Dallin H. Oaks kahdentoista apostolin koorumista

”Temppeli on opin huone. Suuri osa temppelissä annettavasta opetuksesta on vertauskuvallista ja opitaan Hengen avulla. Se merkitsee sitä, että saamme opetusta korkeudesta. – – Ymmärryksemme toimitusten ja liittojen merkityksestä lisääntyy, kun palaamme temppeliin usein asennoituneina oppimaan ja pohtimaan opetettavia iankaikkisia totuuksia. – – Nauttikaamme hengellisestä voimasta ja ilmoituksesta, jota saamme käydessämme temppelissä säännöllisesti.”4

Silvia H. Allred, ensimmäinen neuvonantaja Apuyhdistyksen ylimmässä johtokunnassa

Viitteet

  1. ”Henkilökohtainen ilmoitus: profeettojen opetukset ja esimerkki”, Liahona, marraskuu 2007, s. 88.

  2. Ks. ”Henkilökohtainen ilmoitus – lahja, koe ja lupaus”, Valkeus, tammikuu 1995, s. 59.

  3. ”Kahdeksan syytä ilmoitukseen”, Liahona, syyskuu 2004, s. 8.

  4. ”Pyhiä temppeleitä, pyhiä liittoja”, Liahona, marraskuu 2008, s. 113, 114.

Valokuvakuvitus Juan Pablo Aragón Armas