2013
Vær så snill å helbrede mitt hjerte
Mars 2013


Ungdom

Vær så snill å helbrede mitt hjerte

Kelsey LeDoux, Minnesota, USA.

På årsdagen for min brors død tenkte jeg på min tid siden han døde. Jeg husket ikke bare den ekstreme smerten jeg følte, men også de velsignelser Gud ga meg.

Jeg har aldri forstått hvordan noen kunne si at det kan bringe velsignelser når en av de nærmeste dør. Jeg kunne ikke forstå hvordan det var mulig at jeg kunne føle glede og takknemlighet for noe som såret meg så dypt. Det var imidlertid én natt som forandret mitt perspektiv fullstendig.

Jeg våknet opp midt på natten med det tyngste hjertet jeg noen gang hadde hatt. Smerten var kvelende. Jeg falt på ned kne og gråt en bønn til min himmelske Fader. Hele mitt liv hadde jeg hadde lært om forsoningen og Jesu Kristi mirakuløse helbredende kraft. Nå ble min tro satt på prøve. Trodde jeg egentlig? Jeg ba min Fader i himmelen om å være så snill å helbrede mitt hjerte. Smerten var for stor til at jeg kunne takle den alene.

Da strømmet en følelse av fred, trøst og kjærlighet gjennom hele kroppen min. Jeg følte det som om Gud hadde lagt armene rundt meg og beskyttet meg mot den intense smerten jeg hadde følt. Jeg savnet fremdeles broren min, men jeg var i stand til å se med andre øyne. Det var så mye for meg å lære av denne erfaringen.

Jeg vet at Herrens kjærlighet og fred er tilgjengelig. Vi trenger bare å ta del i den.