Conferința generală
O cronică a lucrurilor pe care le-am văzut și auzit
Conferința Generală, aprilie 2024

Nu a existat niciodată un moment mai bun pentru a fi membru al Bisericii lui Isus Hristos a Sfinților din Zilele din Urmă.

După ce am absolvit facultatea de drept, soția mea, Marcia, și cu mine am ales să ne alăturăm unei firme de avocatură specializată în litigii. Când mi-am început instruirea la locul de muncă, mi-am petrecut cea mai mare parte a timpului pregătind martorii pentru depunerea mărturiei în instanță. Am aflat repede că, într-o sală de judecată, informațiile concrete erau stabilite când martorii, sub jurământ, depuneau mărturie despre veridicitatea lucrurilor pe care le văzuseră și auziseră. Când martorii depuneau mărturie, cuvintele lor erau consemnate și păstrate. Importanța martorilor credibili a fost mereu o prioritate în pregătirea mea.

Nu a durat mult până când mi-am dat seama că aceeași termeni pe care îi foloseam în fiecare zi ca avocat erau, de asemenea, termenii pe care îi foloseam în conversațiile mele despre Evanghelie. „Martor” și „mărturie” sunt termeni pe care îi folosim când ne împărtășim cunoașterea și sentimentele despre veridicitatea Evangheliei lui Isus Hristos.

Când am fost susținut în calitate de autoritate a zonei-Cei Șaptezeci, am deschis scripturile pentru a-mi învăța îndatoririle și am citit Doctrină și legăminte 107:25, în care se afirmă: „Cei Șaptezeci sunt chemați, de asemenea… să fie martori speciali pentru neamuri și în toată lumea”. După cum vă puteți imagina, ochii mei au fost atrași de expresia „martori speciali”. A devenit clar pentru mine că aveam responsabilitatea de a-mi depune mărturia – de a depune mărturie despre numele lui Isus Hristos – oriunde călătoream în lume.

Sunt multe exemple în scripturi de persoane care au fost martore oculare și care au depus mărturie despre ce au văzut și auzit.

Când profetul Mormon din vechime își începe cronica, el scrie: „Și acum eu, Mormon, fac o cronică a lucrurilor pe care eu le-am văzut și auzit și o numesc Cartea lui Mormon”1.

Apostolii Salvatorului, Petru și Ioan, au vindecat un bărbat în numele lui Isus Hristos din Nazaret.2 Când li s-a poruncit să nu vorbească în numele lui Isus, ei au răspuns:

„Judecați voi singuri dacă este drept înaintea lui Dumnezeu să ascultăm mai mult de voi decât de Dumnezeu;

căci noi nu putem să nu vorbim despre ce am văzut și am auzit”3.

O altă mărturie convingătoare vine de la sfinții din Cartea lui Mormon, care au fost martori la vizita Salvatorului Isus Hristos. Ascultați descrierea mărturiei lor: „Și în felul acesta au depus ei mărturie: Niciodată mai înainte n-a văzut ochiul și n-a auzit urechea lucruri atât de mari și minunate ca acelea pe care noi le-am văzut și le-am auzit spuse de Isus către Tatăl”4.

Dragi frați și surori, astăzi îmi declar mărturia și fac o cronică a lucrurilor pe care le-am văzut și le-am auzit în timpul slujirii mele sacre în calitate de membru al Celor Șaptezeci ai Domnului Isus Hristos. Făcând astfel, vă depun mărturie despre un Tată Ceresc iubitor și Fiul Său binevoitor, Isus Hristos, care a suferit, a murit și S-a ridicat din nou pentru a oferi viață eternă copiilor lui Dumnezeu. Depun mărturie despre „[o lucrare minunată și un miracol]”5 și că Domnul Și-a întins din nou mâna pentru a restaura Evanghelia Sa pe pământ prin profeții și apostolii Săi în viață.6 Depun mărturie că, bazându-mă pe ce am văzut și auzit, nu a existat niciodată un moment mai bun decât astăzi pentru a fi membru al Bisericii lui Isus Hristos a Sfinților din Zilele din Urmă. Știu aceasta din propria cunoaștere, independentă de orice altă sursă, datorită lucrurilor pe care le-am văzut și auzit.

În ultimul meu an de liceu, pentru a absolvi seminarul, trebuia să identific toate cele 15 temple ale Bisericii. În partea din față a clasei noastre, era o ilustrație cu templele și trebuia să știu unde se afla fiecare. Acum, ani mai târziu, ar fi o provocare enormă, cu 335 de temple în funcțiune sau anunțate, să-l identifici pe fiecare în parte. Am văzut personal multe dintre aceste case ale Domnului și depun mărturie că Domnul oferă binecuvântările și rânduielile Sale din ce în ce mai multora dintre copiii Săi în întreaga lume.

Prietenii mei de la FamilySearch mi-au spus că peste un milion de nume noi sunt adăugate pe FamilySearch în fiecare zi. Dacă nu v-ați găsit strămoșul ieri, vă invit să vă uitați din nou mâine. Când vine vorba de adunarea lui Israel de cealaltă parte a vălului, nu a existat niciodată un moment mai bun decât astăzi pentru a fi membru al Bisericii lui Isus Hristos a Sfinților din Zilele din Urmă.

Crescându-ne copiii în Twin Falls, Idaho, perspectiva noastră asupra Bisericii la nivel mondial a fost limitată. Când am fost chemat să fiu autoritate generală, Marcia și cu mine am fost desemnați să slujim în Zona Pacific, loc în care nu fusesem niciodată. Am fost încântați să găsim țăruși în întreaga Nouă Zeelandă, cu un templu care fusese dedicat în anul 1958. Era unul dintre cele 15 pe care a trebuit să le memorez la seminar. Am găsit temple în fiecare oraș important al Australiei și țăruși pe tot continentul. Am avut însărcinări în Samoa, unde sunt 25 de țăruși, și Tonga, unde aproape jumătate din populație este membră a Bisericii. Am avut o însărcinare pe insula Kiribati, unde am găsit doi țăruși. Am avut însărcinări de a vizita țăruși din Ebeye din Insulele Marshall și Daru din Papua Noua Guinee.

După slujirea noastră în Insulele Pacificului, am fost desemnați să slujim în Filipine. Spre surprinderea mea, Biserica lui Isus Hristos crește în Filipine mai mult decât mi-am dat seama. Acum, acolo, sunt 125 de țăruși, 23 de misiuni și 13 temple în funcțiune sau anunțate. Am văzut o biserică formată din peste 850.000 de membri în acea țară. Cum de-mi scăpase din vedere stabilirea Bisericii lui Hristos în întreaga lume?

După trei ani în Filipine, am fost rugat să slujesc în Departamentul Misionari. Însărcinarea mea ne-a dus în misiuni din întreaga lume. Viziunea mea despre Biserica la nivel mondial a Salvatorului s-a extins exponențial. Marcia și cu mine am fost desemnați să vizităm misiuni din Asia. Am găsit un frumos centru de țăruș în Singapore, cu membri minunați și credincioși. Am vizitat membri și misionari într-o capelă din Kota Kinabalu, Malaezia. Ne-am întâlnit cu misionari în Hong Kong și am participat la o minunată conferință de țăruș alături de sfinți credincioși și devotați.

Această experiență s-a repetat când ne-am întâlnit cu misionari și membri din Europa, America Latină, Zona Caraibelor și Africa. Biserica lui Isus Hristos are parte de o creștere extraordinară în Africa.

Sunt martor ocular al restaurării continue a Evangheliei lui Isus Hristos și al împlinirii profeției lui Joseph Smith conform căreia „adevărul lui Dumnezeu va merge înainte fără teamă, nobil și liber, până când va pătrunde pe fiecare continent, va vizita fiecare regiune, va trece peste fiecare țară și va răsuna în fiecare ureche”7.

Misionarii noștri minunați care acoperă acum pământul sunt în număr de 74.000. Lucrând împreună cu membrii, ei botează peste 20.000 de oameni în fiecare lună. Recent, tinerii băieți și tinerele fete în vârstă de 18, 19 și 20 de ani au fost cei care, cu ajutorul Domnului, au înfăptuit acest miracol măreț al adunării. Găsim aceste tinere fete și acești tineri băieți în satele mici din Vanuatu și în marile orașe ca New York, Paris și Londra. I-am văzut propovăduind despre Salvator în congregații îndepărtate din Fiji și adunări mai mari în locuri precum Texas, California și Florida, din Statele Unite.

Veți găsi misionari în fiecare colț al pământului, vorbind 60 de limbi diferite și îndeplinind măreața însărcinare a Salvatorului din Matei 28: „Duceți-vă și faceți ucenici din toate neamurile, botezându-i în Numele Tatălui și al Fiului și al Sfântului Duh”8. Port respect profund misionarilor Bisericii din trecut și din prezent și amintesc generației noastre care se ridică de invitația președintelui Russell M. Nelson de a veni și a-l aduna pe Israel.9

Depun mărturie astăzi că am observat această restaurare profundă a Evangheliei Salvatorului cu ochii mei și am auzit-o cu urechile mele. Sunt martor al lucrării lui Dumnezeu în întreaga lume. Nu a existat niciodată un moment mai bun decât astăzi pentru a fi membru al Bisericii lui Isus Hristos a Sfinților din Zilele din Urmă.

Probabil miracolul restaurării care inspiră cel mai mult la care am fost martor sunteți dumneavoastră, membrii credincioși ai Bisericii din fiecare țară. Dumneavoastră, sfinții din zilele din urmă, sunteți descriși de Nefi în Cartea lui Mormon, așa cum a văzut el zilele noastre și a depus mărturie: „Și s-a întâmplat că eu, Nefi, am văzut puterea Mielului lui Dumnezeu cum se pogora asupra sfinților Bisericii Mielului, precum și asupra celor care făcuseră legământ cu Domnul, care erau împrăștiați pe toată fața pământului; iar ei erau înarmați cu dreptate și cu puterea lui Dumnezeu în mare slavă”10.

Depun mărturie că am văzut cu ochii mei ceea ce a văzut Nefi – pe dumneavoastră, sfinții de legământ din fiecare țară, înarmați cu dreptate și cu puterea lui Dumnezeu. În timp ce mă aflam la pupitru într-una dintre aceste mărețe națiuni ale lumii, Domnul m-a inspirat să vorbesc despre ceva ce a propovăduit regele Beniamin în Mosia 2, în Cartea lui Mormon. Brent, „aș dori ca voi să vă gândiți la starea binecuvântată și fericită a acelora care țin poruncile lui Dumnezeu. Căci iată, ei sunt binecuvântați în toate lucrurile, atât cele lumești, cât și cele spirituale”11.

Vă depun mărturie că am văzut aceasta cu ochii mei și am auzit-o cu urechile mele pe măsură ce v-am întâlnit pe dumneavoastră, sfinți credincioși ai lui Dumnezeu de pe întreg pământul, care țineți poruncile. Dumneavoastră sunteți copiii de legământ ai Tatălui. Sunteți ucenici ai lui Isus Hristos. Și dumneavoastră știți ce știu eu pentru că ați primit mărturia personală despre veridicitatea Evangheliei restaurate a lui Isus Hristos. Salvatorul ne-a învățat: „Dar ferice de ochii voștri că văd; și de urechile voastre că aud!”12.

Sub îndrumarea Domnului și a conducerii profeților și apostolilor Săi, vom continua să pregătim misionari, să facem și să ținem legăminte sacre, să stabilim Biserica lui Hristos în întreaga lume și să primim binecuvântările care vin pe măsură ce ținem poruncile lui Dumnezeu. Suntem uniți. Suntem copiii lui Dumnezeu. Îl cunoaștem și Îl iubim.

Mă alătur dumneavoastră tuturor, prietenii mei, în timp ce depunem mărturie, în unitate, că aceste lucruri sunt adevărate. Noi facem o cronică a lucrurilor pe care le-am văzut și auzit. Dumneavoastră și cu mine suntem martori care depunem mărturie. Prin puterea acestei mărturii unite, continuăm să înaintăm cu credință în Domnul Isus Hristos și în Evanghelia Sa. Îmi depun mărturia că Isus Hristos trăiește. El este Salvatorul nostru și Mântuitorul nostru. În numele lui Isus Hristos, amin.