2006
Vi bærer vidnesbyrd for verden
November 2006


Vi bærer vidnesbyrd for verden

Herren velsigner rigt sin kirke, og det er vores pligt at gøre alt, hvad vi kan for at fremme værket.

Mine brødre og søstre, nu hvor vi samles til endnu en generalkonference, er jeg glad for at kunne fortælle, at Kirken fortsat vokser i styrke og indflydelse. I 1982, for 24 år siden, skrev jeg i min dagbog: »Der vil være over 300 modtagere klar til oktoberkonferencen i vores satellittjeneste. Det betyder, at der vil være over 300 stavscentre i hele landet, hvor vore medlemmer kan samles og deltage i konferencen.«

Jeg er nu blevet underrettet om, at der er 6066 kirkeejede satellitmodtagende steder i 83 lande. Jeg er så taknemlig for, at der med vores vækst i antal også er en forøget mulighed for at række ud og kommunikere med sidste dages hellige i hele verden.

Vi kunne nu godt ønske os flere dåb i USA og Canada, men det kan faktisk siges om hele verden. Ikke desto mindre er høsten stor med medlemmer i 160 nationer. Hvor der for kort tid siden kun var få sidste dages hellige, er der i dag stærke menigheder og stave med trofaste og egnede mænd og kvinder som ledere.

Selvom der findes begrænsninger i vores mulighed for at rejse, hvorhen vi ønsker, findes der en erstatning, idet Det Første Præsidentskab, medlemmerne af De Tolv og De Halvfjerds har mulighed for at tale via satellit til et stort antal stave i hele verden.

Omstændighederne forandrer sig, men vores budskab forandrer sig ikke. Vi bærer vidnesbyrd til verden om, at himlene er blevet åbnet, at Gud, vor evige Fader, og hans Søn, den opstandne Herre, har vist sig og talt. Vi bærer vores højtidelige vidnesbyrd om, at præstedømmet er blevet gengivet med nøgler og myndighed til evige velsignelser.

Vi indviede for nylig det nye tempel i Sacramento i Californien, det syvende i den stat og nr. 123 i verden. Vi har også taget det første spadestik til endnu et tempel i Salt Lake-området.

Det glæder os at kunne fortælle, at renoveringen af Tabernaklet i Salt Lake City skrider frem efter tidsplanen, og at dette enestående og vidunderlige bygningsværk igen næste forår vil huse Tabernakelkoret og deres ugentlige udsendelser.

Kirken foretager sig et kæmpe udviklingsprojekt med henblik på at beskytte Tempelpladsens omgivelser. Skønt udgifterne vil blive store, vil det ikke medføre forbrug af midler fra tiende.

Vore medlemmers trofasthed ses imidlertid fortsat i betalingen af tiende og fasteofre.

Alt i alt kan jeg kun fortælle, at Herren rigt velsigner sin kirke, og at vores pligt er at gøre alt, hvad vi kan for at fremme værket.

Brødre og søstre, efter korets sang skal vi høre taler fra vore brød-re og søstre. Må Herrens Ånd, mens vi fortsætter denne konference, diktere alt, som bliver sagt og gjort, og må vores hjerte og sind blive fyldt til det flyder over. Det er min bøn. I Jesu Kristi navn. Amen.