Generalkonference
Tag jer tid til Herren
Oktoberkonferencen 2021


Tag jer tid til Herren

Jeg beder jer i dag om at modvirke verdens lokken ved at afse tid til Herren i jeres liv – hver eneste dag.

Mine kære brødre og søstre, i to dage er vi blevet undervist godt af Herrens tjenere, som ihærdigt har søgt at vide, hvad Herren ønskede, at de skulle sige.

Vi har fået vores opgave gældende de næste seks måneder. Spørgsmålet er nu, hvordan vil vi ændre os på grund af det, vi har hørt og følt?

Pandemien har vist, hvor hurtigt livet kan ændre sig, til tider på grund af omstændigheder, som vi ikke har nogen kontrol over. Der er dog meget, vi kan kontrollere. Vi fastsætter selv vores prioriteter og bestemmer, hvordan vi bruger vores energi, tid og midler. Vi bestemmer, hvordan vi vil behandle hinanden. Vi vælger dem, som vi vil henvende os til for at få sandhed og vejledning.

Stemmerne og presset fra verden er tillokkende og talrige. Men alt for mange stemmer er vildledende, forførende og kan trække os væk fra pagtsstien. For at undgå den uundgåelige hjertesorg, der følger efter, beder jeg jer i dag om at modvirke verdens lokken ved at afse tid til Herren i jeres liv – hver eneste dag.

Hvis de fleste af de oplysninger, I får, kommer fra de sociale eller andre medier, vil jeres evne til at høre Åndens hvisken blive svækket. Hvis I ikke også søger Herren gennem daglig bøn og studium af evangeliet, bliver I sårbare over for filosofier, som måske er spændende, men ikke er sande. Selv hellige, der ellers er trofaste, kan blive afsporet af Babylon-bandets konstante rytme.

Mine brødre og søstre, jeg bønfalder jer om at tage jer tid til Herren! Gør jeres eget åndelige fundament solidt og i stand til at bestå tidens prøve ved at gøre det, der gør det muligt for Helligånden at være med jer altid.

Undervurder aldrig den dybsindige sandhed, at »Ånden taler … om ting, som de virkelig er, og om ting, som de virkelig vil blive.«1 Den vil »vise jer alt det, som I skal gøre.«2

Der er intet, der inviterer Ånden mere end at rette jeres fokus på Jesus Kristus. Tal om Kristus, glæd jer i Kristus, tag for jer af Kristi ord og træng frem med standhaftighed i Kristus.3 Gør jeres sabbat til en fryd, når I tilbeder ham, nyder nadveren og holder hans dag hellig.4

Som jeg understregede i formiddag, så giv jer tid til Herren i hans hellige hus. Intet vil styrke jeres åndelige fundament som tempeltjeneste og tilbedelse i templet.

Vi takker alle, der arbejder på vores nye templer. De bliver bygget over hele verden. I dag glæder det mig at bekendtgøre vores planer om at opføre flere templer, der skal bygges i nærheden af eller på følgende steder: Kaohsiung i Taiwan; Tacloban i Filippinerne, Monrovia i Liberia, Kananga i Den Demokratiske Republik Congo, Antananarivo i Madagaskar, Culiacán i Mexico, Vitória i Brasilien, La Paz i Bolivia, Santiago Vest i Chile, Fort Worth i Texas, Cody i Wyoming, Rexburg Nord i Idaho, Heber Valley i Utah samt ombygning af templet i Provo i Utah, når templet i Orem i Utah er indviet.

Jeg elsker jer, mine kære brødre og søstre. Herren kender jer og elsker jer. Han er jeres Frelser og jeres Forløser. Han leder og vejleder sin kirke. Han vil lede og vejlede jer i jeres personlige liv, hvis I vil afse tid til ham i jeres liv – hver eneste dag.

Må Gud være med jer, indtil vi mødes igen. Det beder jeg om i Jesu Kristi hellige navn. Amen.