Generalna konferenca
Templji, Gospodove hiše, ki pokrivajo zemljo
Aprilska generalna konferenca 2024

Ko boste vredni in v duhu molitve prišli v njegovo sveto hišo, boste oboroženi z njegovo močjo.

Ali vam niso všeč besede, ki smo jih pravkar peli? »Te vedno krepil bo, ob strani ti stal, mogočno povzdignil /…/ in te varoval.«1 Gospod krepi svoje svete vseh starosti, ko prihajajo v njegovo sveto hišo. Od Kinshase do Zollikofna, do Fukuoke, do Oaklanda mladi na lastno pobudo preplavljajo tempeljske krstilnice. V preteklosti je imela večina ljubih uredbenih delavcev sive lase – a nič več. Vpoklicani misijonarji, misijonarji neoznanjevalci in bivši misijonarji so za vsakim vogalom. Po vsem svetu narašča vzdušje, ki nas pritegne h Gospodovi hiši.

Pred le malo več kot enim letom je draga prijateljica, stara 95 let, ki živi na vzhodni obali Združenih držav, ki so jo misijonarji učili 70 let, rekla svoji hčerki: »Rada bi šla v tempelj s tabo.«

Hči je odgovorila: »No, mama, najprej se moraš krstiti.«

Krst starejše sestre.

»Prav,« je rekla, »potem bi se rada krstila.« Krstila se je. Nekaj dni kasneje je spoštljivo prišla v tempeljsko krstilnico. In pred le nekaj več kot enim mesecem je prejela svojo obdaritev in pečatenje. »Moč Božja in nauki nas blagoslovijo, Gospod jih v obilju izliva na nas.«2

Starejša sestra pred templjem.

Ali ste se spraševali, zakaj bi Gospod svojemu preroku zdaj naročil, naj pokrije zemljo z njegovimi svetimi templji?3 Zakaj bi v tem določenem času dal potreben napredek svojemu ljudstvu zaveze, da se z njihovimi svetimi desetinami lahko zgradi na stotine Gospodovih hiš?

To dopoldne je predsednik Dallin H. pokazal lepe slike templjev v gradnji po vsem svetu. S Kathy sva bila nedavno na Filipinih. Pomislite na ta čudež: Manilski tempelj je bil posvečen leta 1984. Trajalo je 26 let, preden je bil leta 2010 zgrajen drugi tempelj v Cebu Cityju. Zdaj, 14 let kasneje, je 11 templjev v gradnji, načrtovanih ali pripravljenih na posvetitev. Od severa na jug: v Laoagu, Tuguegarau, Santiagu, Urdanetu, Alabangu, Nagu, Tacloban Cityju, Iloilu, Bacolodu, Cagayan de Oru in Davau. Osupljivo je videti čudovita Božja dela!

Templji na Filipinih.

Po svetu so nam Gospodove hiše vse bližje. Zakaj v naših dneh?

Poslednji dnevi

Gospod je posvaril, da bo v poslednjih dneh stiska med narodi,4 ljudje bodo »samoljubni«,5 »v vsem bo nemir«,6 zmede bo v obilju7 in »ljudje bodo v srcu izgubili pogum«.8 Nedvomno vidimo, kako moški in ženske izgubljajo pogum: mamljivosti sveta, vabljivi glasovi, ki odvračajo pozornost, zanemarjanje duhovnega hranjenja, utrujenost zaradi zahtev poti učenca.9 Morda vas je razžalostilo, ko ste videli nekoga, ki ga imate radi, ki je nekoč iskreno govoril o svoji veri v Jezusa Kristusa, pričeval o Mormonovi knjigi in navdušeno pomagal graditi Božje kraljestvo, da se je nenadoma vsaj za zdaj oddaljil od svojih prepričanj in stran od Cerkve. Svetujem vam, da ne obupate! Vse je prav.« Kajti z Bogom ni nič nemogoče.10

Zaradi tega prerokovanega nemira in nevere v svetu je Gospod obljubil, da bodo obstajali ljudje zaveze, ljudje, ki željno pričakujejo njegovo vrnitev, ljudje, ki stojijo v svetih okoljih in jih nič ne premakne z njihovega mesta.11 Govoril je o pravičnih ljudeh, ki se zoperstavljajo nasprotnikovim prevaram, strogo ohranjajo svojo vero, razmišljajo celestialno in popolnoma zaupajo v Odrešenika Jezusa Kristusa.

Zakaj nam Gospod zdaj prinaša stotine svojih templjev vse bližje? En razlog je, da je sredi nemira in skušnjav sveta obljubil, da bo krepil in blagoslavljal svoje zavezne svete, in njegove obljube se izpolnjujejo!

Obljube iz kirtlandskega templja

Kako nas te svete hiše krepijo, tolažijo in varujejo? Odgovor najdemo v prošnjah preroka Josepha Smitha pri posvetitvi kirtlandskega templja. V tem templju so sveti zapeli: »Zapeli na glas bomo z zbori pravičnih.«12 Prikazal se je sam Odrešenik in vrnili so se starodavni preroki, ki so podelili dodatne duhovniške ključe obnovljenemu evangeliju.13

Pri tej sveti priložnosti v kirtlandskem templju je prerok molil, da bi se v Gospodovi sveti hiši sveti oborožili z Božjo močjo, da bo na njih ime Jezusa Kristusa, da bodo zanje skrbeli njegovi angeli in da bodo v Gospodu lahko rasli in prejeli polnost Svetega Duha.14 Te prodorne prošnje se izpolnjujejo v naših življenjih, ko zvesto častimo v Gospodovi hiši.

Oboroženi z močjo

V njegovi hiši smo dobesedno obdarjeni z nebeško močjo.15 Naša vera v Jezusa Kristusa in ljubezen do njega sta potrjeni in zaščiteni. Dobimo duhovno potrditev naše prave identitete in namena življenja.16 Če smo zvesti, smo blagoslovljeni z zaščito pred skušnjavami in odvračanjem pozornosti. Čutimo Odrešenikovo ljubezen, ko nas dviguje iz naših težav in bridkosti. Oboroženi smo z Božjo močjo.

Prevzamemo Kristusovo ime

V njegovi sveti hiši docela prevzamemo Kristusovo ime. Ko se krstimo, izpovemo svoje prepričanje vanj in svojo pripravljenost, da bomo spolnjevali njegove zapovedi. V templju preko svojih zavez sveto obljubimo, da mu bomo sledili za vedno.

Upodobitev templja v Heber Valleyju v Utahu

Mladina te Cerkve je neverjetna. V težkem svetu prevzamejo Kristusovo ime. V Heber Cityju v Utahu je potekalo javno srečanje, kjer so se pogovarjali o podrobnostih za tempelj, katerega gradnja je bila načrtovana. Tri tisoč mladih je napolnilo bližnji park, da bi pokazali svojo podporo za predlagani tempelj. Ko je neki mladenič govoril voditeljem vlade v odprtem forumu, je pogumno pojasnil: »Upam, da se bom poročil v tem templju. [Tempelj mi bo pomagal], da bom ostal čist in neomadeževan.« Drugi je tempelj opisal kot simbol luči in upanja. Fantje in dekleta Cerkve po vsem svetu sprejemajo ime Jezusa Kristusa.17

Mladi so napolnili park v Heber Cityju.

Angeli med nami

Prerok Joseph je v kirtlandskem templju molil, da bi »[za njegove svete] skrbeli /…/ angeli«.18 Redno izvajanje uredb za naše prednike v templju prinaša prijetno in gotovo potrditev, da se življenje za tančico nadaljuje.

Čeprav so naše številne izkušnje v Gospodovi hiši preveč svete, da bi o njih javno govorili, o nekaterih lahko. Pred štiridesetimi leti, ko sva živela na Floridi, sva s Kathy potovala v tempelj v Atlanti v Georgii. V sredo zvečer, 9. maja 1984, ko smo končali predstavitev v templju, je k meni pristopil tempeljski delavec in me vprašal, ali imam čas, da bi opravil samo eno pripravljalno uvodno uredbo. Ime osebe, ki sem jo predstavljal, je bilo neobičajno. Imenoval se je Eleazer Cercy.

Naslednjega dne je bilo v templju polno svetih. Ko sem se pripravljal na drugo obdaritev tistega dne, sem dobil ime osebe, ki jo bom predstavljal. Presenetljivo, ime je bilo od iste osebe kot prejšnji večer, Eleazer Cercy. Občutil sem Gospodovega Duha, ko se je obdaritev končala. Kasneje popoldne, ko sva bila še v templju, je Kathy zagledala starejšo družinsko prijateljico, sestro Dolly Fernandez, ki je tedaj živela v Atlanti. Ker z njo ni bilo moških članov njene družine, je prosila, če bi pomagal pri pečatenju njenega očeta k njegovim staršem. Seveda sem bil počaščen.

Ko sem za to sveto uredbo pokleknil na koncu oltarja, sem ponovno slišal ime, ki je bilo zdaj vklesano v moj um, njenega očeta, Eleazerja Cercyja. Popolnoma verjamem, da bom po tem življenju srečal in objel moža, ki je bil v svojem zemeljskem življenju poznan kot Eleazer Cercy.

Večina naših izkušenj v Gospodovi hiši prinaša prej radosten mir in tiha razodetja kot dramatično posredovanje. A bodite prepričani: angeli skrbijo za nas!

Polnost Svetega Duha

Ko nas potrdijo za člana Cerkve, nam je dan dar Svetega Duha. Vsak teden, ko vredni vzamemo kruh in vodo v spomin na našega Odrešenika, nam je obljubljeno, da bo njegov Duh vselej z nami.19 Kadar z voljnim srcem pridemo v Gospodovo hišo, najsvetejši kraj na zemlji, v Gospodu rastemo »in prej[memo] polnost Svetega Duha«.20 Zaradi moči Svetega Duha smo navdani z mirom in radostjo in nepopisnim upanjem.21 Prejmemo moč, da ostanemo njegovi učenci, tudi ko se znajdemo zunaj svetih krajev.

Predsednik Nelson je rekel: »Naš Odrešenik in Odkupitelj Jezus Kristus bo za nas od zdaj do takrat, ko bo spet prišel, naredil nekaj najveličastnejših del. Videli bomo čudežna znamenja, da Bog Oče in /…/ Jezus Kristus tej Cerkvi predsedujeta v veličastju in slavi.«22 Pokrivanje zemlje z Gospodovimi hišami je velikansko delo in čudežno znamenje.23

Moji ljubi prijatelji, če smo zmožni in še nismo pomnožili svojih obiskov templja, si redno vzemimo več časa za čaščenje v Gospodovi hiši. Molimo za templje, ki so bili objavljeni, da bodo lahko kupljene posesti, da bodo vlade odobrile načrte, da bodo nadarjeni delavci videli rast svojih darov in da bodo svete posvetitve prinesle odobritev nebes in obiskovanje angelov!

Obljube

Tempelj je dobesedno Gospodova hiša. Obljubljam vam, da ko boste prišli vredni in v duhu molitve v njegovo sveto hišo, boste oboroženi z njegovo močjo, njegovo ime bo na vas, njegovi angeli bodo skrbeli za vas in rasli boste v blagoslovih Svetega Duha.

Gospod je obljubil: »Vsaka duša, ki svoje grehe opusti in pride k meni in kliče moje ime in je poslušna mojemu glasu in izpolnjuje moje zapovedi, [bo] videla moj obraz in vedela, da sem.«24 Na veliko različnih načinov lahko vidimo Kristusov obraz in ni boljšega mesta kot v njegovi sveti hiši.25

V teh dneh zmede in nemira pričujem, da je tempelj njegova sveta hiša, ki nas bo pomagala varovati, ščititi in pripraviti na čudoviti dan, ko se bo naš Odrešenik z vsemi svetimi angeli veličastno vrnil, z močjo in veliko slavo. V imenu Jezusa Kristusa, amen.

Opombe

1. »Kako trdno vero imate v Boga?«, Hvalnice in otroške pesmi, 6.

2. »Božji Duh«, Hvalnice in otroške pesmi, 28.

3. Trenutno je 182 delujočih templjev. Šest jih obnavljajo. Sedem jih čaka na posvetitev in še eden ponovno posvetitev. 45 jih gradijo in še 94 jih je bilo oznanjenih oziroma jih načrtujejo.

4. Gl. Luka 21:10.

5. 2 Timotej 3:2.

6. Nauk in zaveze 88:91.

7. Starešina David A. Bednar je dejal: »Evangelijska načela so zame in za vas to, kar je krmilo za ladjo. Pravilna načela nas pripravijo, da najdemo svojo pot in ostanemo neomajni, trdni in stanovitni, tako da ne izgubimo ravnotežja in ne pademo v besnečih neurjih teme in zmede poslednjih dni.« (»Načela mojega evangelija«, generalna konferenca, apr. 2021)

8. Nauk in zaveze 45:26.

9. »Če hoče kdo iti za menoj, naj se odpove sebi in vzame svoj križ ter hodi za menoj.« (Matej 16:24)

10. Gl. Luka 1:37.

11. Gl. Nauk in zaveze 87:8.

12. Hymns, št. 2.

13. Gl. Nauk in zaveze 110. Pred tem časom je prerok Joseph Smith prejel Aronovo duhovništvo in njegove ključe od Janeza Krstnika ter Melkizedekovo duhovništvo in njegove ključe od apostolov Petra, Jakoba in Janeza (gl. Nauk in zaveze 13:1; 27:12–13).

14. Nauk in zaveze 109:15, gl. tudi 22. verz.

15. Predsednik Russell M. Nelson je rekel: »Tempelj nam lahko pomaga pri našem prizadevanju.« Tam smo obdarjeni z Božjo močjo, ki nam da zmožnost, da premagamo Satana, hujskača vseh prepirov.« (»Potrebujemo mirovnike«, generalna konferenca, apr. 2023)

16. Russell M. Nelson, »Choices for Eternity« (svetovne duhovne minute za mlade odrasle, 15. maj 2022), Evangelijska knjižnica.

17. Starešina Colin Stauffer, osebna korespondenca, 30. jan. 2024.

18. Nauk in zaveze 109:22.

19. Gl. Nauk in zaveze 20:77, 79.

20. Nauk in zaveze 109:15.

21. Gl. Rimljanom 15:13.

22. Russell M. Nelson, »Razodetje za Cerkev, razodetje za naša življenja«, generalna konferenca, apr. 2018.

23. Brigham Young je rekel: »Imeli bomo na stotine templjev in tisoče moških in žensk bo v njih delovalo za tiste, ki so zaspali, ne da bi imeli priložnost slišati za evangelij in mu biti poslušni.« (Teachings of Presidents of the Church: Brigham Young [1997], 312). In predsednik Ezra Taft Benson je rekel: »Naši predhodniki so prerokovali, da bodo templji pokrivali pokrajine Severne in Južne Amerike, Tihomorskih otokov, Evrope in druge. Če naj bi bilo to odkupitveno delo opravljeno v obsegu, kot mora biti, bo potrebno na stotine templjev.« (The Teachings of Ezra Taft Benson [1988], 247).

24. Nauk in zaveze 93:1.

25. Starešina David B. Haight je dejal:

»Res so nekateri dejansko videli Odrešenika, a če kdo pogleda v slovar, ugotovi, da obstaja veliko drugih pomenov besede videti, denimo, da spoznamo Gospoda, ga razpoznamo, prepoznamo njega in njegovo delo, dojamemo, kako pomemben je, ali ga razumemo.

Takšno nebeško razsvetljenje in blagoslovi so na voljo vsakemu od nas.« (»Temples and Work Therein«, Ensign, nov. 1990, 61)