Generalkonferanse
Svaret er alltid Jesus Kristus
Generalkonferansen april 2023


Svaret er alltid Jesus Kristus

Uansett hvilke spørsmål eller problemer du har, finnes svaret alltid i Jesu Kristi liv og læresetninger.

Mine kjære brødre og søstre, vi har blitt åndelig næret disse siste to dagene. Kormusikken var fremragende. De som har talt, har vært redskaper for Herren. Jeg ber om at du vil søke Den hellige ånds veiledning i ditt studium når du overveier sannhetene som har blitt undervist fra denne talerstolen. De har i sannhet blitt sendt fra himmelen.

En uke fra i dag er det første påskedag. Det er den viktigste religionsutøvelse for Jesu Kristi etterfølgere. Hovedgrunnen til at vi feirer jul, er påsken. Leksjonen i Kom, følg med meg denne uken vil oppfordre deg til å studere Frelserens seierrike inntog i Jerusalem, hans renselse av tempelet, hans lidelse i Getsemane, hans korsfestelse, hans strålende oppstandelse og hans påfølgende besøk til sine etterfølgere.1

Nyt disse hellige versene og finn ut alle måter du kan takke vår himmelske Fader for at han sendte oss sin enbårne Sønn.2 På grunn av Jesus Kristus, kan vi omvende oss og bli tilgitt for våre synder. På grunn av ham, vil hver enkelt av oss oppstå.

Jeg oppfordrer deg også til igjen å studere beretningen om da Frelseren besøkte nephittene på det amerikanske kontinent, slik det står skrevet i 3 Nephi. Like før dette besøket, hørtes hans røst blant folket, med denne anmodningen:

“Vil dere ikke nå vende tilbake til meg og angre deres synder og omvende dere så jeg kan helbrede dere?

… Se, min barmhjertighets arm er utrakt mot dere, og hver den som vil komme … ham vil jeg ta imot.”3

Kjære brødre og søstre, Jesus Kristus gir dere den samme oppfordringen i dag. Jeg ber deg innstendig om å komme til ham slik at han kan helbrede deg! Han vil helbrede deg fra synd når du omvender deg. Han vil helbrede deg fra tristhet og frykt. Han vil helbrede deg fra denne verdens sår.

Uansett hvilke spørsmål eller problemer du har, finnes svaret alltid i Jesu Kristi liv og læresetninger. Lær mer om hans forsoning, hans kjærlighet, hans barmhjertighet, hans lære og hans gjengitte evangelium om helbredelse og fremgang. Vend deg til ham! Følg ham!

Jesus Kristus er grunnen til at vi bygger templer. Hvert av dem er hans hellige hus. Å inngå pakter og motta nødvendige ordinanser i tempelet, så vel som å søke å komme nærmere ham der, vil velsigne ditt liv på måter ingen annen form for tilbedelse kan. Av denne grunn gjør vi alt i vår makt for å gjøre tempelets velsignelser mer tilgjengelige for våre medlemmer over hele verden. I dag er jeg takknemlig for å bekjentgjøre våre planer om å bygge et nytt tempel på hvert av følgende steder:

  • Retalhuleu, Guatemala

  • Iquitos, Peru

  • Teresina, Brasil

  • Natal, Brasil

  • Tuguegarao City, Filippinene

  • Iloilo, Filippinene

  • Jakarta, Indonesia

  • Hamburg, Tyskland

  • Lethbridge, Alberta, Canada

  • San Jose, California

  • Bakersfield, California

  • Springfield, Missouri

  • Charlotte, North Carolina

  • Winchester, Virginia

  • Harrisburg, Pennsylvania

Mine kjære brødre og søstre, jeg bærer vitnesbyrd om at Jesus Kristus leder sin kirkes anliggender. Jeg vitner om at å følge ham er den eneste veien til varig lykke. Jeg vet at hans kraft faller på hans paktsholdende folk, som er “væpnet med rettskaffenhet og med Guds kraft i stor herlighet”.4 Jeg vitner om dette, med min kjærlighet og velsignelse til hver av dere, i Jesu Kristi hellige navn. Amen.