2003
Slotwoord
Mei 2003


Slotwoord

Ik smeek dat ieder van ons ernaar zal streven om dichter bij de Heer te leven, en vaker en met meer geloof tot Hem te komen in gebed.

Geliefde broeders en zusters, wat ons nu nog rest is het werk. We moeten allemaal erg dankbaar zijn voor deze fijne conferentie. We zijn in vrede bijeengekomen, zonder enige storing. We hebben het veel over de heerlijke zegeningen van de Heer gehad. Onze waardering voor de grote zegeningen van het evangelie is erg toegenomen. Met het horen van de getuigenissen van de sprekers is ons eigen getuigenis van de waarheid aangewakkerd tot een helder brandend vuur. Ik hoop dat iedereen die deze fijne conferentie heeft bijgewoond, ten goede geraakt is, dat ieder van ons een beter mens is geworden door wat we deze twee dagen samen hebben meegemaakt. Zelf kan ik zeggen dat ik me dichter bij de Heer voel. Ik hoop dat dit ook voor u geldt. Ik heb een sterker verlangen om zijn geboden te onderhouden, zijn leringen na te leven, en tot Hem te komen in gebed, waarmee ik mijn band onderhoud met Hem die mijn Vader en mijn God is.

Daarom smeek ik ieder van ons aan het eind van deze grote samenkomst van heiligen der laatste dagen dat wij ernaar zullen streven om dichter bij de Heer te leven, en vaker en met meer geloof tot Hem te komen in gebed.

Ouders, bid voor uw kinderen. Bid dat zij beschermd mogen worden tegen het kwaad van de wereld. Bid dat zij in geloof en kennis mogen toenemen. Bid dat zij geleid mogen worden naar een nuttig en goed leven. Mannen, bid voor uw vrouw. Dank de Heer voor haar en smeek zijn zegeningen over haar af. Vrouwen, bid voor uw man. Veel mannen leiden een moeilijk leven met talloze problemen en grote complicaties. Bid de Almachtige dat ze geleid, gezegend, beschermd en geïnspireerd mogen worden in hun rechtschapen bezigheden.

Bid om vrede op aarde, dat de Almachtige die het heelal bestuurt zijn hand zal uitstrekken en zijn Geest over de volken zal hangen, zodat zij elkaar niet zullen bestrijden. Bid voor het weer. We hebben op de ene plek overstromingen en op de andere droogte. Als er maar genoeg gebeden worden opgezonden naar de hemel om water voor de grond, zal de Heer die gebeden ten behoeve van de rechtschapenen verhoren, daarvan ben ik overtuigd.

Jaren geleden, in 1969, was ik in Zuid-Amerika. Ik vloog van Argentinië naar Santiago (Chili). Het Andesgebergte was droog. Er lag geen sneeuw. Het gras was verdord. Chili maakte een verschrikkelijke periode van droogte door.

De mensen smeekten om hulp en om water.

Tijdens ons bezoek wijdden we twee nieuwe gebouwen in. Bij elk van die inwijdingsdiensten smeekten we de Heer om regen voor het land. Ik heb het getuigenis van velen die bij die diensten waren dat de hemelen opengingen en de regens zo overvloedig vielen dat de mensen de Heer vroegen om er een eind aan te maken.

Bid om wijsheid en begrip op uw moeilijke levenspad. Als u vastbesloten bent om dwaze en onverstandige dingen te doen, dan denk ik dat de Heer u niet zal tegenhouden. Maar als u naar wijsheid streeft en de raad opvolgt van de ingevingen die u krijgt, dan ben ik ervan overtuigd dat u gezegend zult worden.

Laten we een biddend volk zijn. Laten we onze kinderen opvoeden met het goede woord en de vermaning van de Heer. (Zie Enos 1:1.) Mogen de zegeningen van de hemel welverdiend de uwe zijn. Met de woorden uit Deuteronomium: ‘Nu dan, Israël, wat vraagt de Here, uw God, van u dan de Here, uw God, te vrezen door in al zijn wegen te wandelen; Hem lief te hebben; de Here, uw God, te dienen met uw ganse hart en met uw ganse ziel’ (Deuteronomium 10:12).

Wees er zeker van, broeders en zusters, dat ‘Hij, wakend over Israël, sluimert noch slaapt’ (Felix Mendelssohn, Elia).

Ik bid dat de zegeningen van de hemel op u mogen rusten. Ik spreek mijn liefde voor u uit. Ik ben dankbaar dat u mij toegenegen bent en dat u getrouw zoveel energie steekt in de verbreiding van het werk van de Almachtige. In de naam van Jezus Christus. Amen.