2011
Evankeliumin ensimmäisten periaatteiden ja toimitusten ansiosta voin elää jälleen Jumalan luona
Kesäkuu 2011


Alkeisyhdistyksen opetuksia kotona

Evankeliumin ensimmäisten periaatteiden ja toimitusten ansiosta voin elää jälleen Jumalan luona

”Me uskomme, että evankeliumin ensimmäiset periaatteet ja toimitukset ovat ensimmäiseksi, usko Herraan Jeesukseen Kristukseen; toiseksi, parannus; kolmanneksi, upotuskaste syntien anteeksisaamiseksi; neljänneksi, kätten päällepaneminen Pyhän Hengen lahjan saamiseksi” (UK 4).

Voit käyttää tätä oppiaihetta ja toimintaa saadaksesi tietää lisää Alkeisyhdistyksen tämän kuukauden aiheesta.

Neljännessä uskonkappaleessa puhutaan neljästä tärkeästä evankeliumin periaatteesta ja toimituksesta, joita sinun pitää noudattaa, jotta voit elää jälleen taivaallisen Isämme luona.

Ensiksi, sinulla pitää olla usko Jeesukseen Kristukseen. Usko Jeesukseen Kristukseen tarkoittaa sitä, että uskot, että Hän elää, että Hän on Vapahtaja ja että Hän rakastaa sinua, vaikka et olekaan koskaan nähnyt Häntä. Kun sinulla on usko Kristukseen, haluat tehdä sitä, mitä Hän on pyytänyt sinua tekemään, kuten rukoilemaan, käymään kirkossa, olemaan ystävällinen ja pitämään käskyt.

Yksi tärkeä asia, mitä Jeesus on pyytänyt sinua tekemään, on kasteelle meneminen, kun olet kahdeksanvuotias (tai vanhempi). Sinut kastetaan upottamalla – niin kuin Jeesus. Se tarkoittaa sitä, että käyt kokonaan veden alla. Sinut kastaa joku, jolla on pappeuden valtuus kastaa. Kun sinut kastetaan, annat myös lupauksen taivaalliselle Isälle. Lupaat, että pidät käskyt, ja jos teet niin, Hän lupaa, että saat Pyhän Hengen kumppaniksesi.

Kun sinut on kastettu, saat Pyhän Hengen lahjan. Joku, jolla on pappeus, panee kätensä pääsi päälle antaakseen sinulle Pyhän Hengen lahjan. Pyhä Henki ohjaa, opettaa ja lohduttaa sinua ja todistaa Jeesuksesta Kristuksesta.

Syntymästäsi kahdeksanvuotiaaksi asti olet puhdas ja viaton Jeesuksen Kristuksen sovituksen ansiosta. Kun täytät kahdeksan ja sinut kastetaan, sinun pitää tehdä parannus kaikesta sellaisesta, mitä teet väärin. Parannuksen tekeminen tarkoittaa sitä, että olet pahoillasi ja pyydät anteeksi taivaalliselta Isältä ja niiltä, joita olet kenties loukannut. Kun olet tehnyt parannuksen, sinun pitää yrittää lujasti olla tekemättä samaa virhettä uudelleen ja olla kuuliaisempi käskyille. Sovituksen ansiosta voit tulla jälleen puhtaaksi, jos teet parannuksen.

Usko Jeesukseen Kristukseen, parannus, upotuskaste ja Pyhän Hengen lahjan saaminen ovat tärkeitä, koska ne auttavat sinua palaamaan perheesi kanssa asumaan ikuisesti taivaallisen Isän ja Jeesuksen Kristuksen luokse.

Toiminta

Voit tehdä tämän joustavan mobilen muistuttamaan evankeliumin ensimmäisistä periaatteista ja toimituksista. Liimaa sivu 63 kartongille. Leikkaa irti viisi kylttiä ja sitten mobile viivoja pitkin. Leikkaa tai puhkaise reiät osoitettuihin kohtiin. Ripusta kyltit mobileen langalla tai nauhalla.

Evankeliumin ensimmäiset periaatteet ja toimitukset ovat

1. usko Herraan Jeesukseen Kristukseen

2. parannus

3. upotuskaste syntien anteeksisaamiseksi

4. kätten päällepaneminen Pyhän Hengen lahjan saamiseksi.

Kuvitus Thomas S. Child