2011
Kymmenysten siunaukset
Kesäkuu 2011


Ensimmäisen presidenttikunnan sanoma

Kymmenysten siunaukset

Kuva
President Henry B. Eyring

Jumalan tarkoitus Hänen antaessaan meille käskyjä on siunata meitä. Hän haluaa antaa meille iankaikkisen elämän, suurimman kaikista lahjoistaan (ks. OL 14:7). Saadaksemme lahjan elää Hänen kanssaan ikuisesti perheinä selestisessä valtakunnassa meidän pitää pystyä elämään tuon valtakunnan lakien mukaan (ks. OL 88:22).

Hän on antanut meille käskyjä tässä elämässä auttaakseen meitä valmistautumaan tuohon valtakuntaan. Kymmenysten laki on yksi noista valmistavista käskyistä. Lain mukaan me annamme Herralle yhden kymmenesosan kaikista tuloistamme. Se on niin yksinkertaista, että jopa lapsi ymmärtää sen. Olen nähnyt lasten ojentavan piispalle kymmenyskuoren, jossa on kymmenesosa heidän ansaitsemistaan kolikoista.

Yksi siunauksista, joita täysien kymmenysten maksaminen tuo mukanaan, on se, että meissä kehittyy usko elää vielä korkeamman lain mukaan. Elääksemme selestisessä valtakunnassa meidän täytyy elää pyhityksen lain mukaan. Siellä meidän on pystyttävä tuntemaan, että kaikki, mitä olemme, ja kaikki, mitä meillä on, kuuluu Jumalalle.

Täysien kymmenysten maksaminen tässä elämässä valmistaa meitä ainakin kolmella tavalla tuntemaan, mitä meidän pitää tuntea saadaksemme iankaikkisen elämän lahjan.

Ensiksi, kun me maksamme kymmenyksemme kirkolle, taivaallinen Isämme vuodattaa meille siunauksia. Jokainen, joka on maksanut täydet kymmenykset johdonmukaisesti, tietää sen olevan totta. Siunaukset ovat joskus hengellisiä ja joskus ajallisia. Ne annetaan Herran hyväksi katsomana aikana ja siten kuin Hän tietää olevan meille parhaaksi.

Kun nuo siunaukset tulevat, meidän uskomme siihen, että Jumala on kaiken hyvän lähde elämässämme, lisääntyy. Meidän on helpompaa nähdä, että pyhittäminen on yksinkertaisesti sen totuuden tunnustamista, että kaikki Jumalan luoma kuuluu Hänelle. Se saa meidät tuntemaan kiitollisuutta siitä, että Hän pyytää vain kymmenen prosenttia siitä, mitä Hän on jo antanut meille. Siten me olemme valmiimpia elämään pyhityksen lain mukaan, kun sitä meiltä pyydetään.

Toiseksi, me kaikki, jotka olemme maksaneet jatkuvasti täydet kymmenykset, tunnemme suurempaa luottamusta pyytäessämme Jumalalta sitä, mitä me ja perheemme tarvitsemme. Hän on luvannut vielä suurempia siunauksia kuin kykenemme ottamaan vastaan, kun olemme olleet uskollisia liitollemme maksaa kymmenyksemme (ks. Mal. 3:10). Niinpä yksi suuria kymmenysten maksamisen siunauksia on luottamus tulevaisuuteen. Olivatpa olosuhteemme millaiset tahansa, kaikki kääntyy parhaaksemme. Kun me pidämme lupauksemme, Hän pitää omansa. Rauhan tunne on yksi täysien kymmenysten maksamisen suurista siunauksista. Ne, jotka ovat pitäneet kymmenyksiä koskevan käskyn, voivat todistaa, että rauhan siunaus on todellinen ja kallisarvoinen.

Kolmanneksi, ne jotka maksavat kymmenykset, tuntevat rakkautensa Jumalaa ja kaikkia Jumalan lapsia kohtaan lisääntyvän. Tuo rakkauden lisääntyminen johtuu siitä, että me ymmärrämme, kuinka Isä käyttää antamiamme kymmenyksiä siunatakseen ihmisiä tässä maailmassa ja iankaikkisuutta silmällä pitäen.

Valtuutettujen palvelijoidensa välityksellä Hän käyttää kymmenyksiä hyvin harkiten. Kymmenysten maksaja auttaa Herraa rakentamaan temppeleitä, joissa perheet voidaan sinetöidä yhteen ikuisesti. Kymmenysten maksaja auttaa Häntä lähettämään evankeliumin ihmisille kaikkialla. Kymmenysten maksaja auttaa Häntä helpottamaan nälkää ja kärsimystä Hänen omalla tavallaan Hänen palvelijoidensa välityksellä. Kuka tahansa noista palvelijoista voi kertoa, kuinka rakkaus lisääntyi, koska kymmenyksiä käytettiin ihmisten siunaukseksi. Ja samaa voi sanoa uskollinen kymmenysten maksaja.

Kymmenysselvittely on kuukausien päässä tulevaisuudessa. Rukoilen, että sinä ja perheesi alatte nyt suunnitella ja valmistautua, jotta teistä tulisi kelvollisia saamaan siunaukset, joita Jumala vuodattaa kaikille niille, jotka voivat vakuuttaa Hänelle olevansa täysien kymmenysten maksajia.

Valokuvat Robert Casey

Kuvitus Steve Kropp