2004
O visdom stor, o kärleks nåd
Maj 2004


O visdom stor, o kärleks nåd

Evangeliet är sant. Jag vet det, jag är ett vittne om detta.

Jag står här med ödmjukt hjärta – ett hjärta som är fyllt av kärlek till detta verk, till er som är här och som lyssnar. Vid vår förra konferens stod jag här bredvid president Gordon B Hinckley. Han uppmuntrade mig att vinka åt er, och jag använde alla mina krafter till det. Jag har hört att det fanns de som trodde jag vinkade adjö. Men jag har kommit hit idag för att berätta att jag är tillbaka! Och det är ingen annan som rör på armen åt mig.

Jag förstår bönens och trons och hängivenhetens kraft, och jag åberopar dyrbara vittnen från himlen. Så jag står här idag bara för att bära mitt vittnesbörd och säga hej till er. Jag hoppas att jag till nästa konferens ska vara helt återställd och kunna göra allt jag ombes att göra.

Gud lever. Han är vår Fader – vår Fader i himlen.

Eliza R Snow, som skrivit några av våra berömda sånger, särskilt sakramentspsalmer, skrev orden:

O visdom stor, o kärleks nåd

Vår Gud oss frälsning bjöd,

Låt dessa ord fylla ert sinne en sekund. För vi var där.

O visdom stor, o kärleks nåd

Vår Gud oss frälsning bjöd,

Och Herren kom från himlens råd

Att lida korsets död!

(”O visdom stor, o kärleks nåd”, Psalmer, nr 124.)

Vi valde att komma hit. Därför är vi samlade i denna väldiga sal, där vi kan tala till varandra och vittna och bära vittnesbörd. Jag försäkrar er att under de sömnlösa nätter jag haft ibland, när man försöker lösa alla sina problem och fatta nya beslut om sådant som behöver göras, så har jag haft dessa himmelska tankar som lyfter oss. Gud vår himmelske Fader älskar oss så som vi borde älska honom. Han valde sin Son till att komma till jorden och föra med sig Jesu Kristi evangelium, efter vilket denna kyrka fått sitt namn och som vi bär vittne om. Jag är hedrad av att få stå och bära vittne i dag om denna kyrkas grundval och om vår kärlek till president Hinckley, som leder oss i dag.

Evangeliet är sant. Jag vet det, jag är ett vittne om detta. I vår Herres och Frälsares Jesu Kristi namn, amen.