Generalkonference
Svaret er altid Jesus Kristus
Aprilkonferencen 2023


Svaret er altid Jesus Kristus

Uanset hvilket spørgsmål eller problem I har, findes svaret altid i Jesu Kristi liv og lærdomme.

Mine kære brødre og søstre, vi er blevet næret med åndelig føde de sidste to dage. Kormusikken har været fremragende. De, der har talt, har været redskaber for Herren. Jeg beder til, at I vil søge Helligånden til at vejlede jer i jeres studium, når I overvejer de sandheder, der er undervist i fra denne talerstol. De er i sandhed kommet fra himlen.

I dag er der en uge til påskesøndag. Det er den vigtigste religiøse festdag for dem, der følger Jesus Kristus. Hovedårsagen til, at vi fejrer jul, er på grund af påske. Lektionen i Kom og følg mig i denne uge vil tilskynde jer til at studere Frelserens indtog i Jerusalem, hans renselse af templet, hans lidelse i Getsemane have, hans korsfæstelse, hans storslåede opstandelse og hans efterfølgende besøg hos sine følgere.1

Nyd disse hellige vers og find enhver tænkelig måde, hvorpå I kan takke vor himmelske Fader for at have sendt os sin enbårne Søn.2 Takket være Jesus Kristus kan vi omvende os og blive tilgivet for vores synder. Takket være ham vil vi alle opstå.

Jeg opfordrer jer til igen at studere beretningen om Frelserens tilsynekomst blandt nefitterne i Amerika, som den er nedskrevet i 3 Nefi. Kort tid før den tilsynekomst blev hans stemme hørt blandt folket med blandt andet disse bønfaldende ord:

»Vil I nu ikke vende tilbage til mig og angre jeres synder og blive omvendt, så at jeg kan helbrede jer? …

Se, min barmhjertigheds arm er strakt ud mod jer, og hver den, der vil komme, ham vil jeg tage imod.«3

Kære brødre og søstre, Jesus Kristus udstrækker den samme opfordring til jer i dag. Jeg bønfalder jer om at komme til ham, så han kan helbrede jer! Han vil helbrede jer fra synd, når I omvender jer. Han vil helbrede jer fra tristhed og frygt. Han vil helbrede jer fra denne verdens sår.

Uanset hvilket spørgsmål eller problem I har, findes svaret altid i Jesu Kristi liv og lærdomme. Lær mere om hans forsoning, hans kærlighed, hans nåde, hans lære og hans gengivne evangelium med helbredelse og udvikling. Vend jer til ham! Følg ham!

Jesus Kristus er årsagen til, at vi bygger templer. De er hver især hans hellige hus. Indgåelse af pagter og at modtage nødvendige ordinancer i templet, såvel som at søge at komme ham nærmere der, vil velsigne jer på måder, som ingen anden tilbedelse kan. Derfor gør vi alt i vores magt for at gøre templets velsignelser mere tilgængelige for vores medlemmer rundt om i verden. I dag er jeg taknemlig for at kunne bekendtgøre vores planer om at bygge et nyt tempel på hvert af følgende steder:

  • Retalhuleu i Guatemala

  • Iquitos i Peru

  • Teresina i Brasilien

  • Natal i Brasilien

  • Tuguegarao City i Filippinerne

  • Iloilo i Filippinerne

  • Jakarta i Indonesien

  • Hamborg i Tyskland

  • Lethbridge i Alberta i Canada

  • San Jose i Californien

  • Bakersfield i Californien

  • Springfield i Missouri

  • Charlotte i North Carolina

  • Winchester i Virginia

  • Harrisburg i Pennsylvania

Mine kære brødre og søstre, jeg vidner om, at Jesus Kristus leder sin kirke. Jeg bærer vidnesbyrd om, at den eneste vej til varig lykke ligger i at følge ham. Jeg ved, at hans kraft daler ned over hans pagtsholdende folk, der bliver »udrustet med retfærdighed og med Guds kraft i stor herlighed«.4 Jeg bærer dette vidnesbyrd med min kærlighed og velsignelse til hver enkelt af jer, i Jesu Kristi hellige navn. Amen.