2010
Vær med til at fodre Frelserens lam
April 2010


Vær med til at fodre Frelserens lam

Fra en tale holdt ved oktoberkonferencen 1997.

Billede
President Henry B. Eyring

Frelseren var blevet korsfæstet og var derefter opstået. Hans disciple var taget til Galilæa. De havde fisket hele natten uden at fange noget. Da de nærmede sig kysten ved daggry, genkendte de ham ikke i første omgang. Han kaldte på dem og sagde, hvor de skulle kaste deres net ud, og da de gjorde det, blev deres net fyldt. De skyndte sig ind til kysten for at hilse på ham.

De fandt et bål, hvor der blev tilberedt fisk og brød. Så gav han dem en befaling, som stadig gælder for hver enkelt af os.

»Da de havde spist, siger Jesus til Simon Peter: ›Simon, Johannes’ søn, elsker du mig mere end de andre?‹ Han svarede: ›Ja, Herre, du ved, at jeg har dig kær.‹ Han sagde til ham: ›Vogt mine får‹« (Joh 21:15).

Guds hellige har altid været under pagt om at nære hinanden åndeligt, især dem, der er svage i evangeliet.

Et barn kan gøre noget af det, der nærer andres tro. Børn kan invitere en nyomvendt til at komme med dem til et møde. Børn kan smile og hilse på et nyt medlem, der kommer ind i kirkebygningen eller en klasse. Og Helligånden vil være vores ledsager, hvis vi gør dette.

Hvert ord, vi taler, kan styrke eller svække tro. Vi har brug for Helligåndens hjælp til at tale de ord, som vil nære og styrke.

Vi kan gennem ren og skær lydighed hjælpe Herren med at føre fårene hjem, hans får, og i hans arme hos deres Fader og vor Fader.

Jeg ved, at Jesus er Kristus. Jeg ved, at han lever. Og jeg ved, at han leder os i dette værk – hans værk – med at tilvejebringe evigt liv for hans Faders børn.

At nære betyder at give mad.

Foder

Vand

Et trygt sted at sove

Beskyttelse mod ulve og andre farer

Byd hvert nyt medlem i din klasse velkommen

Invitér venner med til Primary

Giv andre Liahona

Fra venstre: Det vildfarne får, af Del Parson; foto af ulv og lam © Getty Images; foto af lade © Corbis; foto af mad og vand: David Stoker; illustrationer: Apryl Stott