2010
Han respekterede min anmodning
April 2010


Han respekterede min anmodning

Juan Carlos Fallas Agüero, San José i Costa Rica

Da jeg blev døbt som 18-årig, vidste jeg, at efterlevelse af Jesu Kristi evangelium ville blive en livsstil for mig. Jeg følte, at det var vigtigt og alvorligt at efterleve de evangeliske standarder, og jeg er blevet velsignet på mange måder ved at gøre det.

Et af de evangeliske principper, som betyder rigtig meget for mig, er helligholdelsen af sabbatten. Det giver mig mulighed for at hvile fra mit daglige virke og koncentrere mig om min himmelske Fader.

Jeg arbejder i turistindustrien i Costa Rica. Inden for den branche er det normalt at arbejde om søndagen. Da jeg begyndte på mit arbejde, fortalte jeg, at jeg var medlem af Kirken. Jeg anmodede om – og fik lov til – at holde fri om søndagen.

Min usædvanlige anmodning gjorde mine kolleger og min chef nysgerrige. De stillede mig en masse spørgsmål om min tro. Jeg har haft mange muligheder for at forklare dem noget af det, som sidste dages hellige tror på. I mange tilfælde har mine forklaringer på evangeliske lærdomme vundet deres respekt.

En dag samlede min chef alle medarbejderne til en særlig bekendtgørelse. »Jeg har brug for, at I alle arbejder de næste to weekender,« sagde han. Mit hjerte sank i livet. Jeg vidste, at det betød, at jeg skulle arbejde om søndagen.

Men så fortsatte min chef: »Det vil sige alle undtagen Juan Carlos. Vi ved jo, at intet kan få ham til at arbejde om søndagen.«

Jeg var lettet. Min chef havde respekteret min anmodning! På grund af min adfærd og de standarder, som jeg viste på jobbet, havde jeg vundet hans respekt. Og derfor var han villig til at respektere min tro.

Jeg ved, at når vi gør evangeliske standarder til noget vigtigt i vores liv, velsigner Herren os.

»Jeg har brug for, at I alle arbejder de næste to weekender,« sagde min chef. Mit hjerte sank i livet. Jeg vidste, at det betød, at jeg skulle arbejde om søndagen.